Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMIKUISET -06*** Naistenpäivästä loppuviikkoon...

08.03.2006 |

Enpä nähnyt pinoa, joten aattelin, että alotan ja jaksettaisko pitää sama pino koko loppuviikon, niin ei tarttis aina haeskella uutta? Periaatteella pino/viikko...?

No ei mulla ihmeitä asiaa oo. Jäbä nukkuu hyvin, syö 1-2x yössä ja päivisinkin 2,5-3h kerrallaan ja sit hereillä 1-2 tuntia. Terkka tulee huomenissa kattoo meitä ja varmaan sit haikarakiikussa punnitaan. Eilen katottiin kotivaa' alla, että noin 4,5kg painaa...

Ristiäiset sovittiin eilen, että 2.4. olis ne ja nyt sit vaan kestitetään vieraita sillon sun tällön, mies on kotona ens tiistaihin asti, joten " hermolepo" , jos sitä on, alkaa tai loppuu sillon... ;)

Kävin laittaas synnärikertomuksen tonne meidän pinoon, lukekaa sieltä, jos kiinnostaa, ei siinä mitään erikoista oo.

Dentaurus + " Veli Ponteva" illalla 8pv

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpä hetkeksi koneelle. Viikonloppuisin kun mies istuu tässä koneen edessä lähes taukoamatta. Nyt käskin sen tiskaamaan ja valtasin heti koneen itselleni :)

Mun oli tarkoitus lähteä vauan kanssa ulos, mutta nukahti rinnalle enkä viitsinyt alkaa pukea sitä. Heräisi kuitenkin siihen. Huutaa muutenkin aina ulkovaatteita puettaessa niin lujaa kuin jaksaa. Muuten pukemissta ja vaipan vaihdosta tykkää! Ja yksi lempparipuuha on kylpeminen! Tänään onkin ollut vauvalla hyvä päivä, tosin ilta ja iltaitkut ovat vielä edessä...

Yksi yö vaavi nukkui 4 tuntia putkeen. Olin aivan innoissani, luksusta tuollainen 4 tunnin uni, kun yleensä heräilee 2-3 tunnin välein! Ja eilen uskalsin ekaa kertaa lähteä vähän pitemmäksi aikaa keskustaan ja jättää vauvan ja miehen kahden kotiin. Hyvinhän se meni, vaikka itse koko ajan mietin, että mitenköhän ne kotona pärjää.

Ja ristiäisistä: Meillä ristiäiset on sunnuntaina 19.3. Jo viikon päästä siis! Etunimi on päätetty jo kauan sitten, heti raskauden alussa. Tosin mietin vauvan synnyttyä, josko se on sopiva vai olisiko jokin muu nimi parempi. Tuntuu tosiaan isolta asialta päättää nimi pienokaiselle. Mutta siis vauvasta tulee Emma niin kuin ensiksi ajateltiinkin. Toinen nimi olkoon vielä salaisuus, pari päivää sitten päätetiin se vasta lopullisesti...

Enni ja Emma (huomenna 1kk)

Vierailija
42/42 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upea ilma ainakin täällä Helsingissä! Oltiin äsken 2 h Uunisaaressa " piknikillä" . Vauva nukkui rattaissa ja jatkaa uniaan nyt partsilla. Mä olen yleensä jäänyt aamupäivisin kotiin nukkumaan, kun mies ja esikoinen on mennyt ulos, niin nyt on niin hyvä fiilis, kun itsekin pääsin auringon paistaessa ulos. Mies on vielä 2 päivää isyyslomalla, menee keskiviikkona sitten töihin 4 viikon loman jälkeen. Apua, miten mä sitten pärjään!?

Pakko kertoa, kun mentiin silloin perjantaina koko perhe kaupungille (asutaan noin 2 km päässä keskustasta), mutta mies lähti sieltä sitten menoihinsa ja mä jäin lasten kanssa yksin. Oltiin oltu liikeellä jo pari tuntia ja sitten muistin, että apteekissakin pitää käydä. ja hävitin hanskani, joten niitä piti käydä katsomassa yhdestä kaupasta. Ja oikeasti kello oli jo niin paljon, että ois pitänyt olla kotona. No, löysin onneksi hanskat, mutta neiti alkoi heräillä rattaissaan. Tiesin, että on kiire kotiin, koska tyttö oli ollut niin monta tuntia syömättä. Tietty oisin voinut jääd kaupungille imettämään, mutta meillä oli kaikilla niin paljon vaatetta päällä (oli aika kylmä) ja esikoisella kova nälkä, joten oli mentävä kotiin. Tyttö heräsi sitten bussipysäkillä ja huusi ihan raivoissaan. Bussissa (matka kesti noin 5 min) oli onneksi hiljaa ja kotonakin hiljeni heti, kun otin rattaista pois. Sain jopa lämmitettyä esikoiselle ruoan ennen kuin aloin syöttää vauvaa. Tyttö nukahti myöhemmin illalla just sopivasti niin, että sain annettua esikoiselle rauhassa iltapalan ja tehtyä iltapuuhat. Eli selvisin hengissä ja kaikki sujui ihan hyvin! Esikoinen huusi meillä aina rattaissa ekat 3 kk (tai itse asiassa aloitti sen vasta 3 viikon iässä), joten mulla on siksi vähän pelko persiissä, että vauva on samanlainen. Ikää on tytöllä nyt 3 vkoa + 3 pvää ja ainakin toistaiseksi on nukkunut ihan hyvin rattaissa.

Eilen tyttö jätti yhdet unet illalla väliin ja oli sitten loppuillan tosi itkuinen. Nukahti sitten jo klo 22 aikaan ja ajattelin, että pääsen itsekin kerrankin ajoissa nukkumaan. Yleensä tyttö nukahtaa yöunille vasta klo 23-24. No, eilen tyttö sitten tietenkin heräsi jo tunnin nukuttuaan ja vaikka kokeiltiin, että ois nukahtanut ilman rintaa, niin ei tullut kuuloonkaan. Pelkään nyt vaan sitä, että tyttö tottuu saamaan rintaa tunnin välein myös öisin... Loppuyön tyttö nukkui 2 h, söi 30 min, nukkui 2 h, söi 30 min jne. Ja taas piereskeltiin ja kakattiin itkun kanssa. Miksi aina öisin??? Päivisin tyttö on yleensä aika tyytyväinen, kunhan pääsee vaan ajoissa nukkumaan. Jos menee yhtään yliväsyneeksi, on nukahtaminen tosi vaikeaa. Niin kuin Tiger79 jo kirjoittikin. Mä luin esikoisen vauva-aikana sen kirjan ja voin kyllä suositella! Vaikkei siitä ollut silloin meille kovinkaan paljon apua itkuisen ja vatsavaivaisen pojan kanssa, niin monille varmaan on.

Nyt lopetan tän jaarittelun... Jos menis vaikka leikkimään pojan kanssa (joka ei nukkunut tänään päiväunia, vaikka varmasti oli väsynyt).

T:Fassiloora ja tyttö 3 vko+ 3 pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla