Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko hoitanut appivanhempiasi tai voisitko kuvitella hoitavasi heitä tulevaisuudessa heidän ikääntyessään?

Vierailija
18.10.2016 |

Millaisia ajatuksia aihe herättää?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hoitaa. Ei ole sellaisia välejä, että olisi luontevaa.

Vierailija
2/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on jos sairaalaan eksyvät..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitat, en pystyisi syöttämään ja pesemään, mutta voisin autella. Käydä kaupassa joskus, laittaa ruokaa, käydä kylässä, viedä teatteriin jne.

Vierailija
4/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole miestä, mutta lapseni mummia hoitaisin toki.

Vierailija
5/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ehtisin? Olen työelämässä. Jos taas kaipaisivat hoitajaa ollessani eläkkeellä, enpä usko, että se olisin minä, joka kokisi olevansa velvollinen siihen hommaan, koska onhan heillä omiakin lapsia.

Vierailija
6/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat ovat kuolleet, heidän elossa ollessaan käytiin välillä heille kaupassa.

Vierailija
7/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, itse käytöksellään sen aiheuttanut.

Vierailija
8/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot ovat puhuneet sen suuntaista, eträ palattaisiin kuuskytlukua edeltäneeseen aikaan eli lisättäisiin lasten velvollisuutta hoitaa vanhempiaan.

Vierailija
9/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on elossa, mutta vastuu hänen hoitamisestaan kuuluu hänen omille lapsilleen. Itselläni on tarpeeksi tekemistä omien vanhempieni asioiden kanssa.

Vierailija
10/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikot ovat puhuneet sen suuntaista, eträ palattaisiin kuuskytlukua edeltäneeseen aikaan eli lisättäisiin lasten velvollisuutta hoitaa vanhempiaan.

Appivanhempia myös?

Mies hoitakoon omat vanhempansa, minä omani, jos tilanne vaatii. Miksi ihmeessä MINÄ hoitaisin mieheni vanhempia..?

Vierailija
11/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi. Minulla on omat vanhemmat ja heistä huolehdin varmasti, mutta appivanhemmista saa huolehtia joku muu. N42

Vierailija
12/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkypotilaan omaishoitajaksi en alkaisi. Muuten voisin kyllä auttaa ja olla seurana. Mieheni on ainoa lapsi, joten meille hänen vanhemmistaan huolehtiminen jää sitten kun he eivät enää itse pärjää.

Vierailija
13/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon nimissä tällä uudella kierroksella miehet hoitakoon niin omansa kuin appivanhempansakin. Heillä on voimaakin yleensä vähän enemmän nostella jne.

Vierailija
14/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänkypotilaan omaishoitajaksi en alkaisi. Muuten voisin kyllä auttaa ja olla seurana. Mieheni on ainoa lapsi, joten meille hänen vanhemmistaan huolehtiminen jää sitten kun he eivät enää itse pärjää.

Miehesi huolehtii myös sinun vanhemmistasi?

Vierailija
15/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut ja hoitaisin jos olisivat vielä elossa. Perhe on aina perhettä riippumatta geeneistä.

Vierailija
16/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi ketään, mutta sietäisin anopin jopa saman katon alla, appiukkoa ehkä niukemmin. Mutta olenkin mies.

Vierailija
17/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio hoitaa. Olen mielestäni jo osuuteni tehnyt kun hoidin/saattohoidin syöpään sairastuneen äitini. Jo monta vuotta autoin kotihommissa. Sairaalassakin kävin joka päivä. Vein pyörätuolissa ulos, viilasin kynnet, autoin ruokailuissa, pidin seuraa jne. Kävin myös itse tämän ohella työssä. Onneksi ei ollut vielä omia lapsia silloin. Minulle oli itsestään selvyys auttaa. Rakkaudesta sen tein.

Vierailija
18/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme appiukon kanssa samassa pihapiirissä. Varsinaisesti en hoida, mutta tavallaan katson perään eli illalla varmistan, että auto on tallissa ja aamulla postit noudettu. Syömässä appi käy meillä kerran viikossa, muuten menee läheiseen palvelutaloon syömään tai lämmittää pakastekeittoja. Sairaanhoitaja käy kerran kuukaudessa (ennen kävi kerran viikossa, mutta se maksoi yli 400 e/kk, joten siirryttiin tähän käyntitiheyteen).

Vierailija
19/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Asumme sen verran kaukana, että saavat palvelunsa hankkia itse. Mies voi auttaa kuten parhaaksi näkee. Itse en aio heidän takia vaivaa nähdä. Minulla on omatkin vanhemmat enkä todellakaan aio velvoittaa miestäni heitä palvelemaan. Appivanhemmat varmaan itse odottavat, että hoidan heidät hautaan saakka kotona, mutta en ole heille mitään velkaa.

Vierailija
20/54 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi huolehtii myös sinun vanhemmistasi?

Ei. Kuten en minäkään. En ole kiinnostunut siitä, kuka heistä huolehtii ja miten. Sitä saa mitä tilaa.