Onko 16v poikanne jo isänsä pituinen?
Meillä poika (16v) lyhyt 168cm, mutta melkein isänsä pituinen. Pojan isä 172cm ja minä 164cm.
Mahtaako poika kasvaa vielä paljon?
Mulla on muistikuva, että pojan isä olisi vielä kasvanut sen jälkeen, kun aloimme seurustrlemaan. Eli olimme 18 vuotiaita ja muistan, että jossain kohtaa tajusin, että meidän pituus eromme oli kasvanut.
Siis, että mieheni olisi ollut vielä lähempänä mun pituinen, kuin nykyään.
Samaa muisteli anoppi, että olisimme olleet miehen kanssa saman pituisia kun aloimme seurustelemaan.
Kasvaako pojastamme sitten reilusti isäänsä pidempi, kun on nyt jo lähes isännsä mittainen ja isänsä siis taisi kasvaa vielä senkin jälkeen, kun täytti 18v.
Mun suvussa miehet on kaikki yli 180 senttisiä ja taas isän puolella lyhyitä.
Kommentit (31)
Meillä pian 16v poika on 184cm ja minä 170cm ja pojan isä 196cm. Poika taitaa jäädä isäänsä lyhyemmäksi.
Ennuste "vain" 188cm.
Ei ole, mutta pojan isä on 192 cm pitkä ja minä vain 162 cm. Poika on nyt n. 180 cm ja uskoisin vielä muutaman sentin kasvavan, mutta tuskin isänsä pituuteen asti. Teidänkin poika varmaan vielä kasvaa vähän.
Meillä poika oli 16-vuotiaana vain jotain 172 cm. Isänsä on 186, minä 167. Poika on nyt aikuinen ja pituutta 183 cm eli jäi isäänsä lyhyemmäksi.
Ei muuta kuin poika vaihtoon, kun ei ole kasvanut.
Jotkut kasvaa vielä armeijan jälkeen ja jotkut eivät kasva enää 14 vuoden jälkeen.
Nyt kun ei ole ravinnon määrästä kiinni niin geenilottoa. Meillä molemmat pojat ovat pidempiä kuin isänsä (ja äitinsä) ja toinen (lyhyempi) saanut pituusgeenit isän puolelta tai äidin isän puolelta ja toinen (pidempi) äidin äidin suvusta.
Vanhempi poika (25v) jotain 170cm ja nuorempi (17v) isän pituinen eli noin 185cm. Poikien vertailun perusteella energiajuomaa litkimällä ja karkkeja syömällä saa lisää pituutta
Se roikkuu liikunnan määrästä suhteessa joutavanpäiväiseen nysväämiseen. Siksi poikani pituusennuste on 208 senttiä eli jää naapurin isätkin kakkoseksi.
Meillä 14-vuotias on jo isäänsä pidempi. Isä 179 cm ja poika 181 cm!
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: pituus tulee multa, sillä olen 180 cm. Luojan kiitos, että on perinyt pituuden multa, sillä isän suvussa naiset js miehet lyhyitä!
Vaikka ei sillä pituudella mitään väliä ole.
Anoppi on vaan heittänyt vitsiä pituudestani. Mutta en olisi halunnut että pojat olisivat jääneet 170 cm pitkiksi (anopin suvun miesten pituus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: pituus tulee multa, sillä olen 180 cm. Luojan kiitos, että on perinyt pituuden multa, sillä isän suvussa naiset js miehet lyhyitä!
Anoppi on vaan heittänyt vitsiä pituudestani. Mutta en olisi halunnut että pojat olisivat jääneet 170 cm pitkiksi (anopin suvun miesten pituus)
Pituudella ei ole mitään väliä, mutta et halua poikiesi olevan tietyn pituisia? Vähän niin kuin tutkinnolla ei ole väliä, mutta et halua lapsesi olevan amis :D
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin poika vaihtoon, kun ei ole kasvanut.
Jotkut kasvaa vielä armeijan jälkeen ja jotkut eivät kasva enää 14 vuoden jälkeen.
Nyt kun ei ole ravinnon määrästä kiinni niin geenilottoa. Meillä molemmat pojat ovat pidempiä kuin isänsä (ja äitinsä) ja toinen (lyhyempi) saanut pituusgeenit isän puolelta tai äidin isän puolelta ja toinen (pidempi) äidin äidin suvusta.
Tää on hyvä. Vähän kuin opettajan Wilma-viesti niistä uusista kengistä. Vaihtoon vaan jos vikaa (eli siis ei vikaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituudella ei ole mitään väliä, mutta et halua poikiesi olevan tietyn pituisia? Vähän niin kuin tutkinnolla ei ole väliä, mutta et halua lapsesi olevan amis :D
Siis lähinnä anopin takia - naljailee kun olen pitkä. En minä ainakaan naljaile jos on pitkä tai lyhyt.
Meillä minä äiti olen 178 cm, isä 180 cm. Poika taitaa olla aikalailla himpun verran vajaa 190 cm, isä jäänyt toiseksi jo aikoja sitten..
On mutta onneksi mieheni ei tiedä:D
Meillä mies 172 cm, minä 161 cm. Poika 15v on 177 cm ja poika 13v on 176 cm. Melko eri kasvutahti noilla veljeksillä. Esikoinen oli 13 vuotiaana 155 cm.
Meillä 14-vuotiaana (vai oliko peräti 13 silloin) isän ohi. Nyt siis 14-vuotias ja 190 cm, isä 183 cm.
Pojan pituushan periytyy äidin puolelta. Meillä 16v nyt 177cm ja isä 180, minä 170 cm.
Kyllä pojista voi tulla isäänsä lyhyempiä, jos poikien isät ovat pitkiä ja äidit ovat lyhyitä ja pojat perivät lyhyysgeenejä äidiltään. Monilla pitkillä miehillä kun on lyhyt nainen.
No, ehkä tuo saattaakin olla se syy, miksi sitten taas joillakin hieman lyhyehköillä miehillä saattaa olla pitkä nainen. Että on mahdollisuus saada omasta lyhyydestään huolimatta pidempiä jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pojan pituushan periytyy äidin puolelta. Meillä 16v nyt 177cm ja isä 180, minä 170 cm.
No höpö höpö.
Eipä poika pituutta tarvitse kun isänsäkin onnistui lisääntymään.