Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kävit amiksen, kun olisit voinut käydä yliopistonkin?

Vierailija
18.10.2016 |

Ei sellaista ihmistä olekaan, joka ei yliopistoon tosissaan yrittämällä pääsisi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun minua huvitti. Sen jälkeen kun olin käynyt tekuAMK:n ja teknillisen korkeakoulun.

Vierailija
2/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion jälkeen hain ja pääsin yliopistoon. Jätin syyslukukauden jälkeen kesken, koska se ei oikeasti kiinnostanut minua. Menin nuorisopuolelle amikseen ja sain rekkakuskin paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sinne yliopistoon peruskoulupohjalta pääse.

Vierailija
4/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion jälkeen amk-tutkinnon ja totesin, että ihan p*rseestä, koska työllistyminen haastavaa. Tein kaikenmaailman hanttihommia ja opiskelin 2v itselleni aikuisammattitutkinnon. Sit muutin töiden perässä toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
5/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa ja toisinaan mietin, miksen hakenut amikseen. 

Vierailija
6/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ihmistä olekaan, joka ei yliopistoon tosissaan yrittämällä pääsisi.

Koska teen just sellasta hommaa mistä tykkään ja asiat just niinku itse haluan.

Vierailija
7/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin työttömäksi ?

Vierailija
8/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä maailma pyöri sillä että kaikki vain näpyttelevät toimistossa tietokonetta, jonkun täytyy oikeasti tehdä fyysinen työ, mutta eihän sitä yliopisto ihmiset ymmärrä.

Vierailija
9/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion jälkeen oikean ammattikoulun koska tarvitsin ammattitaidon juuri tiettyyn tarkoitukseen. Nyt olen amk opiskelemassa lisätaitoja siihen mitä teen työkseni. En tarvitse yliopistotutkintoa. Tarvitsen osaamista.

Vierailija
10/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun voi käydä molemmat!

Terv. amis, nyt yliopistossa

Vierailija
11/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yliopistoon otetaan noin 5-10% hakijoista ja sisäänottopaikkojen määrä on rajattu, kaikki eivät voi päästä yliopistoon, vaikka yrittäisivät miten paljon.

Myöskään amikseen eivät voi mennä kaikki. Minä esimerkiksi en olisi voinut, ihan paria alaa l, koska mulla on liikuntavamma, joka olisi estänyt useimmissa ammateissa amistasolla toimimisen.

Vierailija
12/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halunnut.

Vierailija
13/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi kysyä myös että miksi luit ylioppilaaksi kun pääset yliopistoon muutenkin :)

Vierailija
14/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua ei kiinnosta yliopisto-opinnot, vaan työ jota tykkään tehdä on ammattikoulututkinto.

Vierailija
15/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mua ei kiinnosta yliopisto-opinnot, vaan työ jota tykkään tehdä on ammattikoulututkinto.

sun resurssit ja äly ja ahkeruus ei vaan riitä enempään kuin amiskoulutukseen

eikä siinä ole mitään pahaa

jonkun pitää huonopalkkaiset paskaduunitkin tässä yhteiskunnassa

Joo näinhän se olikin. Kyllä mä varmasti yliopistoon pääsisin opiskelemaan dippainssiks ihan amispohjalta, jos mua kiinnostas paskaakaan joku paperinpyörittely ja suunnittelu.

Vierailija
16/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin pitäisi kysyä, miksi kävit yliopiston, kun olisit voinut käydä amiksenkin ja tehdä työnäsi jotain oikeaa työtä. Toimistossa tietokoneen räpläys ei tietenkään sellaista ole.

Vierailija
17/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut aika outo ratkaisu käydä autoasentajan tutkinnon jälkeen yliopistotutkinto jos haluaa toimia autoasentajana.

Vierailija
18/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin töihin tienaamaan rahaa mahd pian

Vierailija
19/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta kuitenkin on, että amikseen menevät ne joiden älylliset resurssit ovat keskivertoa alemmat.

Vierailija
20/26 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta kuitenkin on, että amikseen menevät ne joiden älylliset resurssit ovat keskivertoa alemmat.

Amikseen menevät laiskat ja sellaiset, joita ei ole kannustettu lapsena uteliaisuuteen. Varsinaiset geneettiset älyerot eivät liene kovinkaan suuria.