Millainen ihminen on mielellään lihava?
Esim. yli 20kg ylipainoa. Eikä se haittaa häntä ollenkaan? Henkilö, joka ei arvosta ulkoista kauneutta? Jonka käsitys kauneudesta poikkeaa yleisestä? Joka pitää terveyttä toissijaisena eikä välitä mahdollisista ylipainon aiheuttamista sairauksista? Joka vain pitää paljon ruuasta? Ja joka vihaa liikuntaa?
Tunnen pari naista joilta löytyy reilusti ylipainoa. He tuhahtelevat muille ryhmän jäsenille jotka joskus puhuvat jumppaamisesta, laihduttamisesta ja sen sellaisesta ja julistavat olevansa itseensä tyytyväisiä "tämän kokoisina".
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
No mikä sinä olet määrittelemään kauneutta? Sehän on ensinnäkin katsoja silmässä, se kauneus. Ei se mitään poikkeutta ole, jos pitää itseään kauniina. Ja moni +20 kg on kaunis. Ei kaikki hoikat ole kauniita. Ihmeellistä yhdistellä niin, että jos on ylipainoa, niin ei arvosta kauneutta.
Ja mitä yleistystä. Voi olla hyväkin kunto, notkeutta, vaikka on ylipainoa.. Kovin sinulla on putkinäköisyyttä nyt. Mikä itse olet? Näetkö itsesi kauniina? Oletko hoikka, pidät liikunnasta? Ei nuo kriteerit sinua kauniiksi tee automaattisesti.
Rauhoitu nyt!
No onko kadehdittava saavutus joku Fitness -kroppainen? Ei minun silmissä ainakaan. En kadehdi toisten kroppaa, lähinnä mietin vain, mitä tyydytystä esim. perheellinen pienten lasten työssäkäyvä äiti saa tuosta Fitness -jutusta itselleen. Jatkuva ruokavalio ja monta kertaa viikossa treenit. Millä ajalla nämä laihuuden ihannoijat ovat perheensä kanssa?
Mielummin olen tällainen +10 kg, kuin viettäisin kaiken vapaa-aikani jossain punttisalilla ja hölkällä. Lapset ovat pieniä vain hetken ja minä olen onnellinen tällaisena kuin olen. Vatsamakkaran kera. Ja olen kaunis, hyväkuntoinen ja terve kaikin puolin.