Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieras laittaa kysymättä omat eväänsä jääkaappiin

Ei kiitos
18.10.2016 |

Minusta vieras ei saa mennä kaapille, ei edes jääkaapilla ilman lupaa. Tullaan perheellä kylään ja tungetaan matkaeväät kaappiin ja siellä käydää kun kotona. Olenko pikkusielu,kun tuo vaan ei meillä käy

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä sun kanssa. Vieraat ei jääkaapille mene lupia kyselemättä.

Vierailija
2/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista tuossa on se, että vieraille ei tarjota syötävää vaan heillä on omat eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta: miksi teidän vieraat tuovat mukanaan omat eväänsä?

Vierailija
4/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ok, varsinkaan kysymättä.

Vierailija
5/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joo minun mielestäni pikkusieluinen, jos olisit oma kaverini, mutta ehkä meillä on vain erilaisia ystävyyssuhteita. Omat kaverini ovat kuin perheenjäseniä, mutta tiedostan, ettei kaikilla näin ole. Tämä siis varmasti riippuu siitä, millaisia ystävyyssuhteita ylipäänsä rakentaa ja kuinka mutkattomasti ylipäänsä seurassa ollaan. Ehkä tämä kaverisi oli tottunut enemmän läheisempiin ihmissuhteisiin, jossa ei tarvitse joka kaapin avausta varmistaa.

Vierailija
6/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotaan vaikka kuinka, olen kokki. Usein tulevatkin syömättä matkan takaa, ovat näistä eväistä jotain napsineet. Eväät on vielä sitä varten,kun matka jatkuu. Joskus talossa saattaa toki olla väärän merkkistä mehua tarjolla, silloin ottaa omat.

Vierailija
7/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä saa vieraat laittaa eväänsä jääkaappiin jos vain mahtuu. Ei haittaa. Mutta onhan se tietysti kohteliasta kysyä ensin.

Vierailija
8/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus alla

Vierailija
9/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni siitä, kuinka läheisiä olette. Jos menisin oikein läheiselle ystävälle, varmaan ilmoitusluontoisesti laittaisin eväät jääkaappiin, tyyliin "hei saanko mä laittaa nää kylmään", mutta olisin jo menossa jääkaapille päin, koska en keksi mitään syytä, miksi kieltäytyisi.

Jos taas "en niin läheiselle" kaverille, kysyisin ehkä jo puhelimessa asiaa tai viimeistään perillä, mutta en oma-aloitteisesti lähestyisi jääkaappia :D.

Vierailija
10/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vieraillasi on omat eväät mukana, ja miksi he syövät niitä sinun luonasi vieraillessaan? Onko heillä erityisruokavalio, vai etkö tarjoa heille ruokaa?

Vierailija
11/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä hyväksyisin. Jos meille tulee vaikka porukkaa pelaamaan, osa suoraan töistä, osa kotoa, niin omat eväät tuoneet saa kyllä laittaa ne jääkaappiin. Paremminhan ne siellä säilyy ja saavat syödä sitten kun nälkä tulee. Peli kestää kuitenkin kauan ja kaikki on siinä aika kiinni, niin helpottaa tarjoiluja kun nälkäiset tuo omat sapuskansa.

Vierailija
12/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tehdä noin!

Vierailija
13/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taida olla kovin hyvä kaverisuhde, jos tuommonen haittaa.

Vierailija
14/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen itsekin kaappien availun ilman lupaa jotenkin tunkeilevana, mutta toisaalta ymmärrän että tottakai ne matkaeväät pitää nopeasti kylmään saada. En siis ryhdy mihinkään toimiin asian takia, vaikka kohteliaisuus olisikin toivottavaa.

Vierailija
15/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se haittaa että käyvät itse jääkaapilla? Etenkin omia ruokia syövät. :D En ymmärrä.

Vierailija
16/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäitä sun vieraat, ei jääkaapille, eikä millekään kaapille mennä toisen kotona ilman lupaa.

Vierailija
17/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraana kysyisin että voitko laittaa nämä eväät kaappiin, niissä on vielä syötävää mutta en menisi toisten jääkaapille koska en tiedä mille hyllylle voisin eväät laittaa.  Vähiä määria en laittaisi van heittäisiin roskiin.

Vierailija
18/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä! Miten näin montaa vastaajista vaivaa tällainen asia?? Eipä ole ikinä käynyt mielen vieressäkään että vieras jotenkin "tunkeutuisi henkilökohtaiselle alueelleni" käydessään meillä jääkaapilla! :D Täysin eri asia penkoa jotain vessan kaappeja. Voitteko vähän avata tätä mulle? Ja ihan normaalina ihmisenä pidän itseäni, tykkään kestitä muita, saada vieraita ja käydä vierailla. En ruukaa itse viedä omia eväitäni, ellen nyt jotain pullaa vie herrasväelle mennessäni (mikä nyt ei olekaan mun omaa evästäni). Hämmästyn teidän vastauksista!

Vierailija
19/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäitä sun vieraat, ei jääkaapille, eikä millekään kaapille mennä toisen kotona ilman lupaa.

Ai ihan sekopäitä :D Onhan ihmiset, joilla erilaiset tavat ja tottumukset, tosiaan päästään sekasin. Vain yksi elämäntyyli on oikea ja se on tuo sinun tyylisi.

T. Tyyppi, joka kysyisi kyllä luvan, muttei oleta, että tämä minun tyylini on joku standardimalli kaikkien ihmissuhteisiin.

Vierailija
20/23 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraille sanotaan että olkaa kuin kotonanne eli todellakin saa käydä jääkaapilla ym. Talon väkikin pääsee vähemmällä kun ei tarvitse koko ajan olla "tarjoilemassa ja tuputtamassa" ruokaa ja juomaa kun voi luottaa siihen että vieras osaa itsekin ottaa mitä haluaa.

Eräski ystäväni tekee usein itselleen teetä ja leipiä ruokailujen välissä. On sellainen pieniruokainen eli syö vähän kerralla mutta usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä