Mitä hyviä, yllättäviä tekoja joku on sinun hyväksesi tehnyt?
Olin alaluokalla koulussa, kun opettaja ohi mennen muiden huomaamatta pyysi minua jäämään koulun jälkeen luokkaan. Kun muut kiirehtivät kotiinsa, vetkuttelin omaa lähtöäni ja jäin luokkaan, ja opettaja esitteli minulle kasan oman minua isomman ja toisessa koulussa olevan lapsensa pieneksi jääneitä vaatteita, jos haluaisin ne. Hän oli nähnyt, että tarvitsin vaatteita, joten hyvin hienotunteisesti toimi, eikä jäänyt vain ihmettelemään. Vanhempani eivät tuolloin kyenneet kunnolla huolehtimaan lapsikatraasta, joten ulkopuolinen apu tuli ihan tarpeeseen ja se otettiin kotonakin kiitollisuudella vastaan.
Opettajasta oli varmasti mukava nähdä minut antamissaan vaatteissa koulussa! Itse olen ollut hänelle siitä hyvin kiitollinen, ja myös siitä, kuinka hän asian hoiti! Ei nolannut minua koulukavereideni tai opettajakollegoidensa silmissä. Jäi muutenkin voimakas esimerkki hyväsydämisestä, lempeästä ja viisaasta opettajasta. Nyt hän on ollut edesmennyt jo vuosia, mutta suurella lämmöllä muistan hänet vieläkin.
Kommentit (5)
Vaihdoin kesken yläasteen koulua. Minua alettiin kiusaamaan uudessa koulussa ja istuin usein yksin jossain nurkassa. Muutaman kuukauden kiusaamisen jälkeen yksi tyttö tuli välitunnilla istumaan viereeni nurkkaan. :D Olin tosi ujo mutta hän yritti kärsivällisesti tutustua minuun, vaikka hänellekin alettiin naljailla, kun hän oli kiusatun kanssa. Ollaan edelleen parhaita ystäviä. Hän on ainoa ystäväni, mutta laatu todellakin korvaa määrän.
Tapahtuneesta on 10v aikaa: minut yritettiin raiskata kävellessäni illalla syrjäisellä kadulla, mutta eräs mies sattui kävelemään tiellä ja kuuli huutoni. Hän riensi apuun, vaikka raiskaajalla oli puukko. Raiskaaja lähti karkuun eikä sitä koskaan saatu kiinni. Olen ikuisesti kiitollinen tilanteeseen saapuneelle miehelle.
Ei tule mitään mieleen.
Ei kun tuleekin: Olin vieraassa kaupungissa kartta kädessä, mutta en oikein saanut siitä selvää ja minulla oli kiire. Eräs nuori nainen varmaan huomasi minun näyttävän eksyneeltä, ja tuli pyytämättä tarjoamaan apuaan. Löysin hänen avullaan perille. :)