Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö mielesi koskaan lipsauttaa jotain täysin "sopimatonta" uskovaisten seurassa?

Vierailija
18.10.2016 |

Välillä mieleeni tulee vitsejä, jotka uskaltaisin ei-uskovaisten seurassa sanoa ihan ääneen, mutta uskovaisten seurassa jätän sanomatta. Onneksi en kärsi tourettesta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistat uskovaisen?

Vierailija
2/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. Anoppi on tosi uskonnollinen ja mua ärsyttää, kun miehen mielestä meidän pitäisi hissutella omassa kodissamme silloin kun hän on käymässä. Ei siis voi katsoa esim. illalla telkkaria, koska se on syntiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille tänne bravuurivitsisi?

Vierailija
4/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä seurakunnassa. En ole hengellisen työn tekijä, vaan "toimistorotta". Kuulun kirkkoon, mutta en ole uskovainen. Työkaverini ovat uskovia, eivät sellaisia hihhuleita kiihkouskovaisia, mutta kuitenkin. Vitsejä ei ole tehnyt mieli laukoa - ja ainakin osa työkavereista ne varmasti ymmärtäisikin, ovat ihan rentoja tyyppejä - mutta joskus tekee mieli kysyä suoraan, että ihan oikeastiko te uskotte vai esitättekö vain työn puolesta.

Vierailija
5/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen. Minua huvittaa, kun jotkut pyytelevät seurassani anteeksi jos kiroilevat... Sanon yleensä, että ei tarvitse minun takia sensuroida puhettaan, voi olla ihan oma itsensä. Niin kuin Raamattu sanoo, että enhän minä ole veljeni vartija, jokainen vastaa omasta käytöksestään.

Vierailija
6/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä seurakunnassa. En ole hengellisen työn tekijä, vaan "toimistorotta". Kuulun kirkkoon, mutta en ole uskovainen. Työkaverini ovat uskovia, eivät sellaisia hihhuleita kiihkouskovaisia, mutta kuitenkin. Vitsejä ei ole tehnyt mieli laukoa - ja ainakin osa työkavereista ne varmasti ymmärtäisikin, ovat ihan rentoja tyyppejä - mutta joskus tekee mieli kysyä suoraan, että ihan oikeastiko te uskotte vai esitättekö vain työn puolesta.

Miksi kuulut kirkkoon jos et usko?

Vierailija
7/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan työntekijöiden tulee kuulua kirkkoon.

Vierailija
8/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö uskonnonvapaus koske seurakunnan työntekijöitä? Sen ymmärrän, että papin pitää kuulua kirkkoon, mutta mitä merkitystä on toimistotyöntekijän vakaumuksella?

Vierailija
9/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa. Tästä käytiin oikeutta taannoin, ja laki sanoi, ettei työntekijän uskonnollinen tausta saa vaikutta työllistymiseen yhtään millään alalla. Tosin en ymmärrä, miksi joku hakeutuisi seurakunnan palvelukseen, jos ei tunne siihen seuraan kutsumusta. Vähän kuin joku Odinin soturi olisi moskeijan huoltomiehenä.

Mitä tulee ap:n kysymykseen, ei tee mieli. En yleensäkään pyri provosoimaan ihmisiä, joiden tiedän pahoittavan mielensä jostain asiasta. En esimerkiksi lauo härskejä vitsejä mummolleni tai kiduta lapseni lempinallea tai kerro rasististista vitsiä ystävälleni, jonka puoliso on turkkilainen.

Vierailija
10/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan muut tekevät esim kasvissyöjien, femakkojen, kommareiden jne tykönä vieraillessa. Siinä vaan istutaan ja kunnellaan mielenterveyspotilaitten juttuja ja niiden elämää ylevämpiä perusteluja.

Vierailija
11/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkitettyjä naisia nähdessäni tekee mieli sanoa jotain, joten kyllä.

Vierailija
12/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule kyllä mieleen. Tapanani ei ole provosoida ihmisiä tahallaan. En homobaarissa lipsauttele homovitsejä tahallaan, en lapsettomien seurassa heittele typeriä vitsejä siitä, että ei ole ollut oikea mies panemassa jne....

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka luulevat osoittavansa suurtakin vitsikkyyttä tai fiksuutta "lipsauttelemalla" toisten vakausmista tai elintapaa loukkaavia vitsejä.

Vierailija
13/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap että uskovaiset eivät ole tottuneet näihin oman elämänsä stan up -koomikoihin?

Vierailija
14/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jeesus ruuasta, kokki voi haistaa paskan!

Vierailija
15/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen. Minua huvittaa, kun jotkut pyytelevät seurassani anteeksi jos kiroilevat... Sanon yleensä, että ei tarvitse minun takia sensuroida puhettaan, voi olla ihan oma itsensä. Niin kuin Raamattu sanoo, että enhän minä ole veljeni vartija, jokainen vastaa omasta käytöksestään.

:-)  Muistat kai kuka kysyi ja missä tilanteessa onko veljensä vartija ja muistat varmaan myös oliko kyseinen kyselijä oikeassa kysymyksineen. Vähänkö olet pinnallisesti Raamattusi lukenut, jos tuollaiseen näkemykseen olet tuosta kohdasta jäänyt.

Vierailija
16/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina että pystyykös niiden jumala luomaan niin suuren kiven ettei itse pysty sitä nostamaan. Tulee yleensä pirun hiljaista.

Vierailija
17/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta ehdoin tahdoin loukata toisia ihmisiä.

Vierailija
18/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirkkoon kuuluminen oli vaatimuksena työpaikkailmoituksessa. En tiedä sen laillisuudesta, eikä tullut mieleenkään ruveta asiasta riitelemään. Olin työtön pienellä paikkakunnalla, missä ei työpaikoista ollut varsinaisesti mitään ylitarjontaa. Onnenpotku oli, että sen työn sain. Kirkkoon kuuluminen oli pieni hinta vakituisesta virasta.

Vierailija
19/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa. Tästä käytiin oikeutta taannoin, ja laki sanoi, ettei työntekijän uskonnollinen tausta saa vaikutta työllistymiseen yhtään millään alalla. Tosin en ymmärrä, miksi joku hakeutuisi seurakunnan palvelukseen, jos ei tunne siihen seuraan kutsumusta. Vähän kuin joku Odinin soturi olisi moskeijan huoltomiehenä.

Mitä tulee ap:n kysymykseen, ei tee mieli. En yleensäkään pyri provosoimaan ihmisiä, joiden tiedän pahoittavan mielensä jostain asiasta. En esimerkiksi lauo härskejä vitsejä mummolleni tai kiduta lapseni lempinallea tai kerro rasististista vitsiä ystävälleni, jonka puoliso on turkkilainen.

Seurakunnan kerhon vetäjän ainakin pitää kuulua kirkkoon. Onhan heillä oma koulutuksensakin lastenhoitajille, joten näitä kirkkoonkuuluvia kerhotätejä luulisi ainakin riittävän.

Vierailija
20/24 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin en ymmärrä, miksi joku hakeutuisi seurakunnan palvelukseen, jos ei tunne siihen seuraan kutsumusta.

Kenties säännöllisen kuukausipalkan takia? Nykyään pitää ottaa se työ, millä suinkin saa itsensä elätettyä. Kutsumus on ylellisyyttä, mihin ei ainakaan minulla ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi