Tietääkö ärsyttävä ihminen että hän on ärsyttävä, tai tylsä että on tylsä?
Mietin vain.....no, tylsä voi johtua ujoudesta ja ei voida vaikuttaa siihen mutta joku joka aina on ärsyttävällä tuulella, tajuaakohan sitä tai onko jo niin ego päässä ettei huomaa mitään?
Kommentit (27)
Tiedän olevani tylsä, monien mieleetä, varmaan olisin aapeenkin, jos tapaisimme. Ja teen sen täysin tarkoituksella. En halua, että kukaan kiinnostuu minusta, hakuan ihmisten kiinnostuvan työstäni. En halua antaa vieraille ihmisille henkilökohtaisesta itsestäni yhtään enempää kuin on pakko, se alue kuuluu vain läheisilleni.
Ärsyttävyys on vaikeampi juttu. Joskus sen tiettää. Joskus ei. Usein se on ketjuilmiö, jossa joku ärsyttää sinua ja ärsyyntyneenä muutut itse ärsyttäväksi ja joku örsyyntyy sinusta ja muuttuu ärsyttäväksi ja niin edelleen. Harva siinä ketjussa huomaa muuta kuin toisten äsyttävyyden.
Minä olen outo ja tylsä, jo pelkkä olemassaoloni ärsyttää ihmisiä. Olen hyvin tietoinen tästä, mutta ne muut eivät tunnu tietävän sitä.
Minusta tylsyys riippuu ihan siitä kuka ihmistä arvioi. Minä olen aivan taatusti tylsä naapurinaisten mielestä, kun en hyppää heidän mukanaan keppikävelyllä (ollaan kaikki about 40-vuotiaita naisia) enkä hypettele heidän kanssaan samoja asioita, kuten lasten reppuja. Olen tylsä myös treffikumppanini mielestä, kun en kiinnostu jakamaan hänen fetissiään. Mutta en ole tylsä muutaman työkaverin mielestä, joiden kanssa tehdään yhteistä projektia. Enkä myöskään lähimpien ystävieni mielestä. Joskus pitkästyn ihmisten seurassa, jos ei ole mitään yhteistä, eikä älykkyyden tasot kohtaa. Mut eihän se ole vakavaa, ihmiset nyt vain on erilaisia, eikä kiinnostavuutta voi lisätä mitenkään keinotekoisesti, ellei ole valmis luovuttamaan jotain pois omasta tasapainostaan.
Ärsyttävä taas voi olla kuka vain ja sekin on kiinni vastakappaleesta. Ärsyttävät asiat toisessa on niitä kohtia itsessä, mitkä resonoi pahalla tavalla. Sit voi vain tutkailla itseään. Se ärsyttävä ei sille voi mitään ja tuskinpa tietää olevansa sellainen, ellei sitä tuo jotenkin ilmi.
Ainakin se ärsyttävä ja tylsä ihminen, jonka tiedän, ei pidä itseään ärsyttävänä ja tylsänä, vaan määrätietoisena ja päättäväisenä. Minkä hän osoittaakin. Hän tietää, mikä on parhaaksi kaikille ja pistää kaikki toimimaan sen mukaisesti. Puolisoa käy eniten sääliksi. Välit vanhoihin ystäviin ovat yksi toisensa jälkeen kylmenneet, kun rouva vaimo on suututtanut kaikki.
höh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tylsä ja tiedän sen varsin hyvin.
Mä en tajua tätä. Mikset sitten tsemppaa ja ole mielenkiintoisempi jos kerran itsekin tiedät tuon?
Miksi hitossa hänen pitäs muuttua mielenkiintoisemmaksi sua varten ? miksi kaikkien pitää miellyttää ja olla ryhmän sosiaalisin pelle? Miksi liitttyä paskakisoihin joihin ei tahdo liittyä?
PS: Olen joidenkin mielestä ärsyttävä, koska en hypppää aina kun he keksivät käskeä.
Olen myös tylsä koska en juokse paskakisoissa pelleilemässä kuten sosiaaliset pyrkyrit konsanaan.
Ei mua varten. Vaan itseään. Eikä se tarkoita että pitää olla sosiaalinen pelle. Mutta jos ei kiinnosta edes itseään niin jotain on pahasti vialla.
Ehkä olisi pitänyt lisätä tuohon, että tiedän, että olen tylsä MUIDEN SILMISSÄ. Itse tykkään olla tällainen. En tahdokaan olla kovaääninen tyhjänpuhuja. Minä en myöskään lähde hyppelemään benjihyppyjä tai matkustamaan maailman ympäri, ihan vain sen takia, että olisin "mielenkiintoisempi", että olisi jotain kerrottavaa kavereille. Minun elämäni on rauhallista ja yksinkertaista, tylsää siis, mutta itse olen siihen tyytyväinen. En todellakaan ala muuttamaan itseäni sinun tai kenenkään muunkaan vuoksi.
Terv. 2
Benjihyppääminen on todella epäoriginellia. Eli käsityksesi tylsyydestä on aika kulunut.
Ei kai kukasn muu kuin sos pelle benjihyppää sen takia että yrittää olla originelli? Vaan srn takia että haluaa kokeilla jotain mitä ITSE ei ole vielä kokeillut ja rikkoa omia rajojaan.
Benjihyppääminen on kuin huvipuiston laitteessa käynti. Ei siinä mitään rajoja kokeilla. Joku vuorikiipeily on rajojen kokeilua.
Mä olen tylsä ja välillä varmaan myös ärsyttävä. Tylsä siksi, etten osallistu keskusteluihin (koska pidän aiheita itse tylsinä tai saman vanhan jauhamisena), vaan seuraan hiljaisena sivusta ellei ole tilaisuutta lähteä pois. En anna itsestäni mitään muille, enkä toisaalta ole kiinnostunut myöskään heistä.
Vaikea ihminen ei tiedosta olevansa vaikea. Hän on omasta mielestään vain älykäs, kyseenalaistava ja fiksumpi kuin muut.