Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos appivanhemmat haukkuvat miniää tämän puolisolle, miten puolison tulisi suhtautua?

Vierailija
17.10.2016 |

Jos appivanhemmat syyllistävät ja haukkuvat miniää ja miniän sukulaisia, onko appivanhempien ja miniän suhde tuhoon tuomittu? Mitä puolison pitäisi näissä tilanteissa tehdä? Voiko puoliso jotenkin rakentaa miniän ja appivanhempien välille paremman suhteen? Mistä se edes kumpuaa, että appivanhemmat eivät näe kenessäkään muussa vikaa kuin miniässä? Miten tuollaisiin appivanhempiin pitäisi suhtautua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitää olla oman puolison puolella ja kieltäytyä kuuntelemasta pahan puhumista.

Vierailija
2/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Onko tuollaisissa suhteissa edes mahdollista rakentaa parempia välejä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitää olla oman puolison puolella ja kieltäytyä kuuntelemasta pahan puhumista.

Minun mielestäni myös. Ja hyväksyä, että puoliso ei sitten halua tavata appivanhempia. Myös sitten taas puolison on hyväksyttävä, että mies vie mahdollisia lapsia tapaamaan isovanhempia.

Mutta uskoisin, että tuosta seuraa vain paskaa. Kuitenkin poika jossain kohtaa alkaa nähdä virheitä puolisossaankin, ja menee ehkä vähän vanhempiensa puolelle. Ja, kun puolisoa alkaa ketuttaa, hän keksii syitä miksi lapsetkaan eivät saa tavata isovanhempia. 

sitten tämä alkaa hiertää pariskunnan välejä, ja siihen vedetään kaikki muukin.

Joo, olen pessimisti (tai realisti)

Vierailija
4/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti miehen pitää olla vaimonsa puolella. Jos puoliso myötäilee äitiään, hän ei ole silloin mies vaan poika.

t.mies

Vierailija
5/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni myös. Ja hyväksyä, että puoliso ei sitten halua tavata appivanhempia. Myös sitten taas puolison on hyväksyttävä, että mies vie mahdollisia lapsia tapaamaan isovanhempia.

Mutta uskoisin, että tuosta seuraa vain paskaa. Kuitenkin poika jossain kohtaa alkaa nähdä virheitä puolisossaankin, ja menee ehkä vähän vanhempiensa puolelle. Ja, kun puolisoa alkaa ketuttaa, hän keksii syitä miksi lapsetkaan eivät saa tavata isovanhempia. 

sitten tämä alkaa hiertää pariskunnan välejä, ja siihen vedetään kaikki muukin.

Joo, olen pessimisti (tai realisti)

Tätä juuri pelkäänkin, että lopulta käy näin. Siksi minua kiinnostaa voiko suhteen eteen tehdä mitään? Olen siis tuo miniä ja tuntuu, että teenpä mitä tahansa, aina teen väärin päin.

Vierailija
6/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison pitää ärähtää ja kieltää toisesta rumasti puhuminen. Samalla voi muistuttaa että tangoon tarvitaan aina kaksi.

Vierailija
7/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäluokan ihmisten juttuja tarvitse ottaa tosissaan. Dementian ensiaste on usein kummalisen vihamieliset tai härskit jutut. Torutte vaan että nyt mummo/pappa puhuu ihan höpöjä jos hirveän rumaksi äityy jutut.

Kannattaa muistaa että vanhat ihmiset kuivuvat helposti ja sitten menee jutut myös sekavaksi, lääkkeet kuivattavat ja usein sivuvaikutuksena on janon tunteem häviäminen. Siihen kahvittelut päälle niin entisestään lähtee nestettä kehosta. Pitää kannustaa juomaan kunnolla vettä tai mehua, ja pitää huoli ettei vessäkäynnit unohdu ettei pääse haaveri sattumaan. Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä appivanhempia riittää. Ei olla enää anopin kanssa tekemisissä.

Vierailija
9/9 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti paska tilanne tuo. Meillä mies on tosi kahden tulen välissä. Kieltäydyn olemasta tekemisissä anopin kanssa niin pitkälle kuin mahdollista. Välttely vaikeaa, kun melkein naapurissa asuu.

Lapsia mies ei halua viedä mummolaan, itse käy kun kutsu käy. Kutsu = anoppi tarvitsee apua. Ei ole väliä onko kyseessä joku verotusjuttu, tukossa oleva salaoja tai koiran kipeä tassu --> kyl Matti tietää. Ei ota lapsia mukaan, koska haluaa päästä pois pikaisesti. Rivien välistä olen ymmärtänyt, että haukkuu mua myös lapsilleni.

Onko minussa vikaa? Kyllä. Olen avoimen vihamielinen ja palautan anopin ilkeät myrkkynuolet rivakalla rystylyönnillä (niitä lentelee paljon)! Olen päätynyt tähän metodiin, koska sillä se on ainoa tapa selvitä kohtaamisista jotakuinkin järjissään. Kaikkea muuta olikin jo tullut kokeiltua. Anopin ilkeys on aiheuttanut useita riitoja mun ja miwheni välille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän