Työssäkäyvä ihminen, mikä on tekosyysi sille ettet omista omakotitaloa?
Kommentit (73)
Helsingin (kuten monen muunkin suuren kaupungin) keskustassa on hirmu vähän omakotitaloja myynnissä... Kelpaako syyksi? Vai mitä luulette, myisivätköhän mulle okt-tontin vaikka Kaisaniemestä?
Vierailija kirjoitti:
En voi kyllä ymmärtää miksi työssäkäyvä aikuinen ryssii asiansa niin, ettei omista omakotitaloa.
Terveisin muikkeli92
Ja itse omistat talon jostain perähikiältä etkä sen myyntirahoilla saisi ostettua edes yhtä hikistä yksiötä Itä-Helsingistä. Maalla asuvilla ei ole mitään käsitystä pk-seudun asuntojen hintatasosta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä osassa Helsinkiä jossa asun, ei ole omakotitaloja. Asuntomme hinnalla saisi hieman etäämmältä kyllä monisataaneliöisen uuden kivitalon, mutta satavuotias huvilamme meren rannalla lounaisrannikolla riittää. En halua että koko elämä menee pihahommissa.
Hehhee, satavuotias huvila... Venevajaanneko tarkoitat XD
Ja mitä horiset kivitalosta? XD
Terveisin muikkeli92
Asun ulkomailla enka tieda kuinka kauan. En halua taloa ristikseni jos tekeekin mieli muuttaa ensi vuonna johonkin muuhun maahan. Taalla ok-talojen myyntiajat ovat todella pitkia, vuosi-pari ei ole mikaan poikkeus.
Just mietitään ihan uuden kerrostalokolmion ostoa keskustasta. Sillä rahalla saisi ihan hulppean omakotitalon jostain korvesta mutta se ei ole edes vaihtoehto.
En selviä edes rivarin pihatöistä. Harkitsen usein muuttoa kerrostaloon. Sen vuoksi uskon, etten sovellu omakotitaloon. Vaikka kaipa tämän kaksion hinnallakin saisi jonkinmoisen omakotitalon lähiöstä ostettua.
En tykkää asua pimeällä pellolla. Kaupungissa on mukavaa, kun on valot ja elämää kaduilla.
Minulla on omakotitalo, menin heikolla hetkellä vuosien väännön jälkeen myöntymään miehen toiveeseen omakotitalon ostamisesta. Vituttaa ihan suunnattomasti. Vaihtaisin heti siihen kerrostaloasuntoon vaikka maksaisin siitä välirahaa, jos joku haluaisi tämän. En vaan jaksa kun on koko ajan jotain remppaa ja kaikki on omalla kontolla. Kerrostalossa tarvitsi (sai) vain soittaa huoltoyhtiöön, jos tuli jonkin toimintahäiriö.
Mulle riitti 20 vuotta asumista omakotitalossa. Ihanaa asua nyt kerrostalossa, se sopii minulle.
Tarkoittaako tuo 92 syntymävuotta vai ikää???
Jos se on -92 syntynyt, niin sää et omista kyllä paskankaan mitään..
Väiti kirjoitti:
Tai jos toi on ikä niin respektii!! Kyllä sulla kuulukin olla talo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi kyllä ymmärtää miksi työssäkäyvä aikuinen ryssii asiansa niin, ettei omista omakotitaloa.
Terveisin muikkeli92
Ja itse omistat talon jostain perähikiältä etkä sen myyntirahoilla saisi ostettua edes yhtä hikistä yksiötä Itä-Helsingistä. Maalla asuvilla ei ole mitään käsitystä pk-seudun asuntojen hintatasosta.
Miksi kuvittelet, että omistaisin talon jostain perähikiältä? Ja toisaalta miten hikisen yksiön ostaminen Itä-Helsingistä liittyy tähän?
Terveisin muikkeli92
Aloittaja ei kovin tosissaan taida kysyä mutta vastaan silti; pitkään elin uskossa ja luulossa että me ei vaan olla tarpeeksi hyvätuloisia omakotitaloon ok-seudulla. Väärässä olin, ois kannattanut muuttaa jo aiemmin siitä ahtaasta homeisesta rivitalokämpästä, sama raha käytännössä menee asumiseen tässä talossa. Vuosikymmen nuorempi kuin se homeinen rivari ja kunto hyvä vuoden saneerauksen jälkeen. Nyt eletään 130 neliötä viisi henkeä ja koira, ei mitenkään leveesti mutta nyt mahtuu hengittämään.
Väiti kirjoitti:
Miksi pidät syntymävuotta -92 esteenä talon omistamiselle?
Terveisin muikkeli92
Haluan asua (ja asun) Helsingin keskustassa. Täällä ei omakotitaloja ole kuin Töölönlahdella, mutta ne ovat lähinnä säätiöiden, seurojen yms. omistamia - ei sieltä käytännössä myydä taloja koskaan. Enkä edes haluaisi ostaa niitä, hirveä junamelu toisella ja pällistelevät lenkkeilijät toisella puolella. :)
Emme halunneet isoa asuntolainaa. Meillä on vain yksi lapsi, joten 90neliöinen rivarin pätkä riittää. Rivarissa on juuri sopivasti pihaa meille. Ei olla mitään puutarhaihmisiä. Ja on kiva, kun ei mene niin paljon rahaa asumiseen. Voi syödä useammin ulkona, käyttää siivouspalveluja, matkustaa pari kolme kertaa vuodessa ja säästää lapsen tilille pesämunaa. Elettiin muuten pitkään ilman autoakin, mutta nyt lapsen harrastuksen takia ostettiin. Varaa isompaan lainaan olisi, netto yhteensä 8t/kk, mutta emme koe että se parantaisi elämänlaatuamme millään tavalla.
Paljon kivempi omistaa kattokerros, ei lumitöitä, ei nurtsin leikkausta 😊
Ei sinkun kannata asua omakotitalossa. Sitä paitsi viihdyn paremmin pienessä asunnossa (siis kerrostaloyksiössä) kuin omakotitalossa. Sen lisäksi olen sen verran harhainen ja pelokas, että en uskaltaisi asua omakotitalossa, sillä aina kun olisin vaikka alakerrassa ja yläkerrasta kuuluisi jotain ääntä, niin olisin varma, että siellä on vähintään kummitus tai murhaaja.
No se on selvää ettet siihen ole kykenevä :D