Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa riparille. Entä jos se alkaa oikeasti uskoa jotain jeesusjuttuja?!

Vierailija
17.10.2016 |

Miten ootte varautuneet tähän?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisikaan suotavampaa kuin tulla riparilla oikeasti uskoon! Olisi ainakin elämän suunta selvä, hyvien elämänohjeiden saanti turvattu ja lapsi oikeasti onnellinen! Mitä se on sinulta, ap, pois? Ei yhtään mitään! Joutuisit tosin itse kipuilemaan niiden asioiden kanssa, joita nyt lakaiset maton alle, kun ovat liian vaikeita käsitellä... Arvasinko oikein?

Mitä ihmettä sinä hourit?!

Ap

Vierailija
22/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koittanut ennalta estää tätä ongelmaa lupaamalla järjestää teinille isot 15-v synttärit, johon kutsutaan koko suku, jos ei mene riparille. Eli saa lahjat ilman jeesus-leiriä. Olen myös kertonut omia huonoja muistoja riparilta. Toivon, että nuori päättää jättää kyseisen leirin väliin.

Onpa sinulla järeät aseet käytössä vaikuttaaksesi lapsesi vakaumukseen. Näemmä et ole valmis antamaan hänen päättää vakaumuksestaan ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisikaan suotavampaa kuin tulla riparilla oikeasti uskoon! Olisi ainakin elämän suunta selvä, hyvien elämänohjeiden saanti turvattu ja lapsi oikeasti onnellinen! Mitä se on sinulta, ap, pois? Ei yhtään mitään! Joutuisit tosin itse kipuilemaan niiden asioiden kanssa, joita nyt lakaiset maton alle, kun ovat liian vaikeita käsitellä... Arvasinko oikein?

Tällaista irrationaalista paskaa se aina noiden uskovaisten kanssa on.

Vierailija
24/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riparille mennään olemaan kavereitten kanssa. Varsinaiset opetustunnit sitten tekstaillaan ja selataan facea ja instaa yms...

Vierailija
25/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaisi olla sitten se ainoa ihminen, joka siellä kääntyy uskoon. Pehmeäpäisempikin tajuaa tuolla leirillä, että hänelle tuputetaan paskaa. Uskon pitää tulla itsestä ei toisten paasauksen kuuntelusta.

Vierailija
26/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään kans tota. Siellä on semmonen koneisto aivopesemässä, kiristämässä, uhkailemassa ja lahjomassa jotta heikottaa.

Vierailija
27/27 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö kävi aikanaan riparin, vaikkei kumpikaan meistä vanhemmista kuulu kirkkoon. Ateismi on meillä molemmilla jo monen sukupolven perinne ja suhtaudutaan uskontoon ihan neutraalisti eikä ajatusmaailmaamme kuulu joillekin ateisteille tyypillinen uskontoviha. Meistä 15v on ihan kykenevä päättämään mihin uskoo ja myös havaitsemaan mikä on hänestä aivopesua. Ei ole kyse mistään vauvasta. 15-vuotiaalla on uskonvapaus, ihan kuten sinulla ja minullakin on: ei minusta kenelläkään ole oikeutta komentaa 15-vuotiasta, että tähän sinä saat uskoa ja tähän et. 

No, ripari selkeästi herätteli tyttöä ajattelemaan ja pari viikkoa leirin jälkeen tutkikin ahnaasti Raamattua ja kristinuskoa yleisestikin, mutta loppujen lopuksi tuli siihen tulokseen, ettei ole hänen juttunsa. Hyvä niin, mutta ei minua olisi haitannut vaikka olisikin ryhtynyt kristityksi. Mitä pahaa siinä olisi ollut?