Tarjosin miehelleni rahaa, että lopettaisi Salkkarien katsomisen
Inhoan kyseistä sarjaa, mutta mies haluaa katsoa sen päivittäin. Perusteluinaan, että on katsonut alusta asti, joten ei voi lopettaa. Joskus suostuu katsomaan kuulokkeilla, mutta yleensä ei, ja asuntomme pienuuden takia minäkin joudun kuulemaan äänet. Kerran kysyin, paljonko pitää maksaa, että lopettaa sarjan katsomisen. Mies kysyi, paljonko tarjoan. Sanoin 500 e, ei käynyt, joten korotin 600 euroon. Ei riittänyt tämäkään ja enempää en viitsisi maksaa. :) Mitä teen? Tälläkin hetkellä ärsyttää, kun teevee pauhaa... Sitä paitsi meillä on pieni vauva, enkä haluaisi että hän joutuisi altistumaan telkkarin ärsykkeille näin myöhään illalla (tällä hetkellä vauva tosin nukkuu ja yleensäkin pidetään hänet eri huoneessa, jos telkkari on illalla auki). Älyttömintä tässä on se, että miehenikin mielestä Salkkarit on varsin kehno sarja. Silti pitää katsoa, koska on päivittäinen rutiini ollut jo vuosikausia, jota ilmankaan ei osaa olla.
Kommentit (46)
Ei ole sinun asiasi muuttaa miestäsi. Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi ei tykkäisi siitä että haluat katsoa lempisarjaasi ja vaatisi sinua lopettamaan. Mies lopettaa itse, jos haluaa eikä ole sinun asiasi painostaa ollenkaan.
Tämä!!! Oon sietänyt samaa ongelmaa viisi vuotta! Mun mies myös myöntää, että on huono sarja, mutta ei silti voi olla katsomatta. Kerro jos keksit keinon, please.
Ongelma on siinä, että mies ei arvosta/kunnioita toivettani siitä, että MINUN ei tarvitsisi seurata kyseistä sarjaa, kun en haluaisi. En yritä muuttaa miestäni, vaan haluaisin hänen muuttavan käyttäytymistään. Kyse on kuitenkin suht isosta asiasta, puoli tuntia joka arkipäivä siihen aikaan kun olemme molemmat kotona. Ja tätä vuosi toisensa perään. Oikeasti välillä ahdistaa tämä asia... :( t. Ap
Edellinen viesti siis kolmannelle kommentoijalle. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että mies ei arvosta/kunnioita toivettani siitä, että MINUN ei tarvitsisi seurata kyseistä sarjaa, kun en haluaisi. En yritä muuttaa miestäni, vaan haluaisin hänen muuttavan käyttäytymistään. Kyse on kuitenkin suht isosta asiasta, puoli tuntia joka arkipäivä siihen aikaan kun olemme molemmat kotona. Ja tätä vuosi toisensa perään. Oikeasti välillä ahdistaa tämä asia... :( t. Ap
Miten suhtautuisit siihen, että mies pitäisi ongelmana ettet kunnioita hänen toivettaan saada olla seuraamatta sinun lempisarjaasi? Pitäisitkö asiallisena vaatimuksena? Vai tuumaisitko, että mies voi mennä puolen tunnin ajaksi vaikka kävelylle, makuuhuoneeseen lukemaan kirjaa, tietokoneelle surffailemaan verkossa, keittiöön kokkailemaan siksi ajaksi, kun seuraat sarjaasi? Olisitko sitä mieltä, että miehen ei tarvitse olla siinä vieressä könöttämässä ellei tahdo. Olisitko sitä mieltä, että mies vaatimuksineen ei yrittäisi muuttaa sinua, vain käyttäytymistäsi?
Seiskalle: Seuraisin lempisarjaani kuulokkeilla (onnistuu helposti meillä telkkarista suoraan, eli en vaadi edes katsomaan tietokoneen ruudulta). Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin - jos sen siis luit - pääsääntöisesti tämäkään ei miehelleni käy. Mielestäni tässä on kyse myös siitä, että toinen katsoo oikeudekseen hallita kodin äänimaisemaa päivästä toiseen... Vuodessa tuntimäärä nousee aika suureksi. Ja kuten myös kirjoitin, meillä on vauva, jonka en haluaisi olevan altis teeveen ärsykkeille enää tähän aikaan illasta.
Paljollakos palstamammat lopettaisivat palstailun?
Vierailija kirjoitti:
Ihan vastaavasti SINÄ et kunnioita miehesi toivetta saada katsoa ohjelmansa ilman mutinoita ja syyllistämistä.
Puoli kasi illalla ei ole mikään erityisen myöhään. Ja vauvan pitää kestää ääntä ympärillään, sekeästi yö erikseen. Nyt ei ole yö, eikä varsinkaan tunti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Seiskalle: Seuraisin lempisarjaani kuulokkeilla (onnistuu helposti meillä telkkarista suoraan, eli en vaadi edes katsomaan tietokoneen ruudulta). Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin - jos sen siis luit - pääsääntöisesti tämäkään ei miehelleni käy. Mielestäni tässä on kyse myös siitä, että toinen katsoo oikeudekseen hallita kodin äänimaisemaa päivästä toiseen... Vuodessa tuntimäärä nousee aika suureksi. Ja kuten myös kirjoitin, meillä on vauva, jonka en haluaisi olevan altis teeveen ärsykkeille enää tähän aikaan illasta.
Niin, mies ei saa hallita äänimaisemaa, kun sinun pitää saada hallita sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hän ei "vaadi hallita kodin äänimaisemaa" kuin sen 30 minuuttia päivässä. Sen ajan sinä ilmeisesti koet välttämättömäksi pänöttää siinä sohvalla hänen vieressään, etkä esimerkiksi itse mitenkään voi käyttää niitä kuulokkeita ja vaikkapa kuunnella lempimusiikkiasi sen aikaa.
Ei kai vauvanne TV:n ääressä nuku? Olettaisin, että kuitenkin nukutatte hänet toisessa huoneessa. Vauvallehan voi olla ihan turvallisen tuntuista kuulla viereisestä huoneesta tutuksi tulleita ääniä, kun hän on nukahtamassa. Vauvat sopeutuu kaikenlaiseen, näköjään paljon paremmin kuin sinä.
Vauva ei välttämättä nuku tuohon aikaan, on vielä niin pieni. En itse hallitse kodin äänimaisemaa vastaavalla tavalla enkä tietääkseni antanut ymmärtää tekeväni niin. Ja kuten kirjoitin, asunnossamme äänet kuuluvat hyvin ympäriinsä. Toivoisin vain, että mieheni järjestäisi katsomisensa niin, ettei minun tarvitse seurata tahtomattani kyseistä sarjaa. Mutta ilmeisesti sekin on useimpien kommentoijien mielestä liikaa vaadittu. :)
Vierailija kirjoitti:
Paljollakos palstamammat lopettaisivat palstailun?
Tää ois kyllä paha.
Yhdestä kylpylälomasta vastineeksi voisin ehkä pari kuukautta (yrittää) pysyä av:sta erossa.
Se on kuule sellaista, että parisuhde on kompromisseja. Meillä pauhaa formulat ja futis, kummastakaan en perusta. Mutta mies haluaa niitä seurata ja hän sitten seuraa. Minä katson miehen inhoamia tanskalaisia sisustusohjelmia. Kumpikin antaa periksi ja kumpikin saa katsoa suosikkinsa. Tasapuolisuus pelaa ja parisuhde myös sen vuoksi kun osataan joustaa.
Itsekään en enää salkkareista kovin paljon tykkää, mutta se on sellainen vakiintunut jokailtainen aivot narikkaan duunipäivän jälkeen hetki ennen kuin alkaa iltahärdelli (lasten iltapalat, pesut, koulukamat valmiiksi, pyykit, tiskit jne). Ei tulisi mieleenkään kieltää miestäni katsomasta, jotain mitä en itse haluaisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan kyseistä sarjaa, mutta mies haluaa katsoa sen päivittäin. Perusteluinaan, että on katsonut alusta asti, joten ei voi lopettaa. Joskus suostuu katsomaan kuulokkeilla, mutta yleensä ei, ja asuntomme pienuuden takia minäkin joudun kuulemaan äänet. Kerran kysyin, paljonko pitää maksaa, että lopettaa sarjan katsomisen. Mies kysyi, paljonko tarjoan. Sanoin 500 e, ei käynyt, joten korotin 600 euroon. Ei riittänyt tämäkään ja enempää en viitsisi maksaa. :) Mitä teen? Tälläkin hetkellä ärsyttää, kun teevee pauhaa... Sitä paitsi meillä on pieni vauva, enkä haluaisi että hän joutuisi altistumaan telkkarin ärsykkeille näin myöhään illalla (tällä hetkellä vauva tosin nukkuu ja yleensäkin pidetään hänet eri huoneessa, jos telkkari on illalla auki). Älyttömintä tässä on se, että miehenikin mielestä Salkkarit on varsin kehno sarja. Silti pitää katsoa, koska on päivittäinen rutiini ollut jo vuosikausia, jota ilmankaan ei osaa olla.
Mä olen aina kysynyt deiteiltä katsovatko he Salkkareita, urheilukisoja tai lukevatko Seiskaa. Jos vastaus on ollut johonkin noista kyllä, deitti ei ole mennyt jatkoon.
Kannattaa keskustella noi ennen kuin alkaa tosissaan seukkaamaan, sit on liian myöhäistä :(.
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei välttämättä nuku tuohon aikaan, on vielä niin pieni. En itse hallitse kodin äänimaisemaa vastaavalla tavalla enkä tietääkseni antanut ymmärtää tekeväni niin. Ja kuten kirjoitin, asunnossamme äänet kuuluvat hyvin ympäriinsä. Toivoisin vain, että mieheni järjestäisi katsomisensa niin, ettei minun tarvitse seurata tahtomattani kyseistä sarjaa. Mutta ilmeisesti sekin on useimpien kommentoijien mielestä liikaa vaadittu. :)
Sinulta vaan ei mitenkään näytä saavan vastausta kysymykseen, miten suhtautuisit siihen että miehesi vaatisi että lakkaat hallitsemasta kodin äänimaisemaa lempisarjallasi. Olisitko sitä mieltä, että miehesi voisi painella vaikka lenkille tai kirjaa lukemaan?
Sinähän voisit itse käyttää niitä kuulokkeita sen lyhyen aikaa, jonka Salkkarit kestää ja kuunnella vaikkapa musiikkiasi. Teet ihan turhaa ongelmaa tässä, kun olet sitä mieltä että sinua pitää kunnioittaa niin paljon, että toinen ei saa lempisarjaansa katsoa.
Hyvästi Ulla... ;)