Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

_________MARRASTEN KESKIVIIKKO_________

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla jännitettiin, että meneekö poju selältä vatsalleen... Oli kova punku, ja lähellä se oli! Kyllä tää on jänskää :D

Viime yö meni taas neljällä syötöllä. Onneksi aamuähinät olivat hyvin hiljaiset ja lyhyet siinä kuuden paikkeilla. Joku kirjoitti eiliseen pinoon, että klo 5-7 on levotonta... Kyllä! Sama juttu. Välillä vähän väsyttää, kun ei tule paria tuntia pidempää unijaksoa.

Muhun on iskenyt kevätkärpänen: siivoan kaappeja. Nyt menossa alusvaatekorien päivitys (vanhat/rikkinäiset/en_tykkää_pitää roskikseen). Meille tulee tänään raksalle mies iskemään keittiön kalusteet paikoilleen. Tuleepa eri näköistä! Ihanaa!

Kesää odotan myös, vaikka se tietääkin allergiaoireita... Mutta aurinkoa & lämpöä, toivottavasti!!! Ja pihatöitä :) Mutta ennen kaikkea vähemmän pukemista. Röyhelöhame odottaa jo kaapissa :))

Mitä hedelmää ootte " makustelleet" ekana? Mietin, että pitäiskö makupaloja pikkuhiljaa ruveta antamaan silloin tällöin. Ei siis vielä syömisen vuoksi, vaan ihan tutustumisen kannalta.

Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Näätä77 & poju kohta 3,5kk

Vierailija
2/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa jännättiin eilen kääntyykö neiti selältään mahalle. Niin lähellä,mutta kuitenkin niin kaukana... Yritys kuitenkin erittäin hyvä kymppi. Autoin kerran kääntymisessä mahalleen ja hetken siinä ihmeteltiin ja Pinja päättikin kääntyä takaisin selälleen!!!! Voi sitä ihmettä,kyllä mie täällä hehkuttelin kovasti. Ei yritetty uudestaan,joten saas nähdä oliko vahinko. Mutta tänään jatketaan harjoituksia.

Meillä tuntuu nuo yöt olevan kovin erilaisia,joka yö. Viime yönä syötiin 2 kertaa ja aamulla piti 6 aikaan ottaa viereen nukkumaan kun ei omaan sänkyyn suostunut rauhoittumaan. Mutta sinänsä kuitenkin nukkuu yöllä mukavasti että se ensimmäinen unipätkä on vähintään sen 4h,yleensä pidempi.

Ja sitten. Miulla alkoi eilen menkat,ajattelin että ne jäis kokonaan pois kun aloitin syömään niitä Cerazette-pillereitä,mutta ei. Tää o just tätä miun tuuria... =( no ei auta muu kun kestää. Onks muilla ollu jo näitä riesoja synnytyksen jälkeen? Miulla ollut jo kahet eli nyt kolmannet.....

Mutta nyt taas aamuhommiin,käyn tässä päivänmittaan lueskelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotin viestin ja kas, kiireellä painoin peruuta namikkaa...argh.

no mutta POSTANU: ite alotin kans tuon pilleri merkin ja menkat alko ja kesti kolmisen vkoa. Terkka sano etten sais lopettaa pillereit ja käski mennä lriin. Mut mä lopetin ja niin loppu menkatkin. Kun soitin et tahon uudet pillerit ni ei oikein meinannu uskoa. no mut näin se vaan meni.

onks muille tullu kiinteist mitään oireita?? muutakun vatta koval. Pyryl on nyt tullu näppyä naamaan ja aattelinkin et johtuiskohan porkkanasta. Ollaan syöty sitä nyt reilu vkon päivät.

Itellä puol naamaa turvoksissa hammaslääkärireissun johdosta ja mies labras. kun tulee niin saa olla pojan kans et saan tehtyä noit työhakemuksia..koulultakin pitäs joku saaha kiinni mut eivät vastaa puhelimeen ja mailit ei mee peril..mikähän neuvoks?!

-neitoperhonen ja Pyry

Vierailija
4/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan pitkästä aikaa!

Kovasti olen kuulumisianne lukenut mutta omat kirjoittamiset on vähissä. Jospa nyt sitten:) Hurjan äkkiä menee aika, tyttö täyttää parin päivän päästä jo 4 kk!

Meillä mennään edelleen täysimetyksellä enkä aioi hoppuilla soseiden kanssa. Seukki neuvolan jälkeen voisi aloitella makupalat, totuttelun uusiin makuihin pikku hiljaa. Mutta jos vain imetysvälit pysyvät kohtuullisina ja tyttö kasvaa maidolla niin tavoitteena on 6 kk täysimetys.

Onpa ihana kuulla että muillakin on aamuyössä levottomuutta!! Meillä siis myös. Pitkään mentiin jo yhdellä syötöllä mutta nyt niitä on kaksi, eka kahden korvilla ja toinen viiden jälkeen. Tuon viiden syötön jälkeen nukkuu enää levottomasti ja herää kokonaan 7-7.30. Zzzzzzz, sanois vielä äiti. Vaikka tyttö nukkuu n. 9 tunnin öitä niin äiskän unet jää 6-7 tuntiin, olen huono nukahtaja. Päikkärit sisällä jäävät lyhyiksi mutta ulkona niinkin uni maistuu.

Muutoin kehitykseen kuuluu ihanaa, kuplivaa naurua ja paljon hymyjä:)) Kääntymisistä ei ole vielä tietoakaan mutta " puhetta" ja kiljuntaa, riemua senkin edestä. Ihanaa, kun joku kirjoitti eilen että vauva halii ja pusii jo! Meillä ei vielä mutta varmaan ihana tunne!

Vauvauinti alkaa viikonloppuna:) Tyttö ei ole ihastunut tihentyneisiin kylvetyksiin ja kylmempään veteen mutta toivottavasti vielä iloksi muuttuu.

Muskarikin alkaa viikon päästä. Harrastuksia siis piisaa... Mutta ihan kiva saada sosiaalisuutta kehiin, olen pääasia vauvan kanssa kaksin kun iskä rakentaa, on töissä, rakentaa ja on töissä.

Kuukautisia ei ole vielä näkynyt. Ei vain vielä tarvitsisikaan...

Onko muilla polvet kipeytyneet? Mulla jäi niitä rakauskiloja ja kun vielä vauvaa kaiken päivät kantelen niin polvissa tuntuu. Kädetkin (olkapäät ja ranteet) ovat välillä sen tuntuiset kuin olisi katujyrän alle jäänyt. Niin ja selässä tuntuu tietenkin kans. Pitäisi kai jumppailla mutta...

Tästähän tuli romaani! Nyt palstatilaa muillekin.

Pakkasen keskeltä

:) mammakka ja neiti liki 4kk

Vierailija
5/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pojan äsken omaan sänkyynsä mobilea ihmettelemään jotta sain meidän vanhempien sängyn pedattua ja tehtyä muita aamutoimia rauhassa. Hetken aikaa kuului iloista hihkumista ja kiljahtelua, sitten yhtäkkiä ihan hiljaista. Menin katsomaan ja poika oli nukahtanut. Täh? Ihan kummallista, meillä kun herättiin yöuniltakin vasta vähän ennen kymmentä. Ehkä tämä on taas niitä päiviä kun uni maittaa normaalia paremmin. En valita. ;-)

Näätä77: Kyselit hedelmien makustelusta. Juuri tänä aamuna annoin pojalle pienen tipan mössättyä banaania. Katseli niin uteliaana kun söin itse banskua aamupalaksi ja päätin sitten antaa maistiaiset. Ensin tuli kovin kummastunut ilme, mutta sitten väläytti kauniin hymyn kiitokseksi. :-)

Postanu: Ei ole onneksi vielä menkkoja näkynyt, ei oo tosiaankaan ikävä sitä riesaa. Saas nähdä milloin ensmäiset paukahtaa...

Mammakka: Mulla on myös välillä polvet ja ranteet ihan kipeänä, lohduttavaa kuulla että jollain muullakin samaa vaivaa. Oon myös itse ajatellut että vauvan kanniskeluun sen täytyy liittyä.

Mulla on muutaman päivän kuluttua tasan vuosi siitä kun tein plussatestin. Tai itse asiassa kolme kun en voinut uskoa silmiäni. ;-)Lisäksi varasin vielä ajan lääkärille ja pääsin ultrattavaksi. Ja tottahan se oli! Olin elämäni ensimmäisen kerran raskaana! Tulee ihan herkkis olo edelleen kun muistelee niitä onnen tunteita. Meillä ehti tulla melkein kolme vuotta yritystä ennen kuin vihdoin tärppäsi. Voin myöntää että olin ehtinyt melkein jo luopua toivosta.

Tulipa taas onnellinen olo. Poika taitaakin juuri heräillä tuolla eli otti vain minitorkut. Menenkin antamaan pojulle ison muiskun. :-)

Auringonkukka ja poika päivää vaille 4kk

Vierailija
6/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meilla kerrankin rauhallinen iltapaiva. Olen mestari jarjestamaan ohjelmaa itselle ja perheelle ja harvoin ollaan nain iltapaivalla ihan vaan kotona vauvan kanssa. Mutta nyt siis nain. Luin tuossa uusimman Annan ja Meidan perhe-lehden, iltaisin en enaa ehdi samalla tavalla lukea kuin ennen. Ja loppuviikostahan meilla on isoveli kotona myos ja silloin taalla onkin enemman elamaa ja vilsketta.

Neitoperhonen, piti sulle kommentoida sita ihottumaa. Meidankin vauvelilla ollut nyt noin 2 viikkoa sellaista kevytta punaista ihottumaa kasvoissa ja niskassa-tulee ja menee. Ihmettelin sita ensin, mutta sit muistin,etta esikoisellakin oli vauvana. Olikohan sen nyt jotain hikinappylaa. Kiinteista ei ole voinut tulla, kun vauva viela vain korvikkeella. Menee muistaakseni ihan itsekseen ohi.

Meidan kuopuspoika ei kaantyile eika ole kovin kiinnostunut yrittamaankaan. Kyljelleen valilla menee. Seuraa nakojaan veljensa vanavedessa, joka oli myos tuollainen vahan flegmaattinen tarkkailija. Alkoi kavellakin vasta kun oli 15kk, mutta sitten etenikin varmasti ja kaatuilematta ja ymmarsi jo varoakin. Joten en hataile, vaikka tamakin vauva nayttaa hitaasti lahtevan liikkeelle. Taytyy tietysti tarkkailla,etta jotain kehitysta sentaan tapahtuu...

Le Cheile, meilla oli aika vastaava tilanne 5 vuotta sitten, kun meidan vanhempi ppoia oli 4kk. Oltiin myymassa asuntoa silloin kevaalla ja toukokuussa muutettiin Saksaan. Mulle olikin aika hankala paikka, vaikka odotin innolla Saksaan lahtoa. Muutos oli vaan iso entiseen elamaan verrattuna. Mulla oli pitka tyoura takana ja nyt sitten jain vauvan kanssa kotiin vieraassa maassa-ja mies jatkuvasti tyomatkoilla. No, pitkallisen painostuksen jalkeen, mies sitten suostui muuttamaan Suomeen viime kevaana. Voi olla,etta viela muutetaan ulkomaille, mutta sitten en enaa jaa kotiin.

Jaa, pitaisi varmaan menna keittiota raivaamaan-velvollisuudet kutsuu.

Mukavaa- nakojaan aika lumista- paivan jatkoa!

Vierailija
7/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole kirjoitellut vähään aikaan. Flunssaa olen potenut mutta onneksi tyty ei ole ainakaan vielä saanut sitä. Lunta tulla tupruttaa vaikka kevättä jo tässä kovin odottelen. Paljon olisi siivottavaa muttei jaksa kiinnostaa.

Meillä tulee ensi viikolla 4 kk täyteen ja ajattelin silloin aloittaa hissukseen makustelun ensin perunalla ja sitten porkkanalla. Tyttö on " vahingossa" jo kääntynyt vatsalta selälleen muutaman kerran. Juttelee todella kovaäänisesti, välillä ääni kohoaa falsettiin ja olen jo harkinnut korvatulppien käyttöä :) Nyt tyttö on ruvennut heräämään kun iskä lähtee töihin siinä ennen kahdeksaa ja juttelee yksinään kovaan ääneen - ei auta sitten äidinkään kuin nousta ylös.

Ollaan tässä omakotitaloa/rivitaloa katseltu mutta hirvittää koronnousu ja kun koko ajan saa uutisista lukea että porukkaa on irtisanottu. Ollaan myös oman talon rakentamista mietitty. Kertokaahan te jotka rakennatte onko talopaketti kyseessä ja mikä jos on ja tietty budjetti millä meinaatte viedä sen läpi.

katzuska

Vierailija
8/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipakka pakkaspäivä näin naistenpäivänä. kun 6 vuotta sitten esikoinen syntyi, niin tultiin kotiin näin naistenpäivänä ja silloinkin oli aurinkoinen pakkaspäivä.

Kiinteiden makustelusta..Meillä poika on allerginen perunalle ,porkkanalle ja omenalle. Ne siis on havaittu ihan sitä antamalla..ja ihottumat on sen verta pahat et ei ole epäilystäkään! Näillä makusteluilla mitä on annettu niin maissi, aprikoosi ja päärynä näyttäisivät sopivan,niitä on maisteltu pikkumääriä. Meille annettiin ohjeeksi aloitella kiinteitä, koska poika joi korviketta lääkärin mielestä liikaa elikäs noin 1,5 litraa päivässä. En ole kuitenkaan siis mitenkään säännöllisesti vielä alkanu mihinkään ruoka-aikoihin, juodaan maitoa ja kun siltä tuntuu niin kokeillaan noita muita ruokia.

Mä aloitin kans Cerazette-minipillerit ja yhet melkein 2 viikko kestävät menkat on tullu. Kohta loppuu toinen lista niitä ja vaihdankin e-pilleriin.

En enää imetä niin aloitan ne, ne on kuitenkin vähän luotettavammat ja ei niin kellon tarkkaan tarvi ottaa!!

Yöt meillä nukutaan, poika syö välillä kerran-kaks ja toisena yönä ei ollenkaan. Mitään univelkaa ei ole kertynyt josta olen erityisen kiitollinen ja onnellinen!

Mut kutsu kuuluu taas, syönti kutsu:) Voikaahan hyvin ja jaksamista kaikille!

äitykkä ja poikanen 3kk3vkoa

Vierailija
9/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereistä, joo mulla samat cerazzettet ja ne lens maanantaina roskiin kun alkoi kuukauden sisään kolmannet menkat jotka kestävät viikon, joten nyt mennään kumiukoilla niin kauan ku imetän ja sit haen tutut pillerit apteekista.

Me ollaan nyt maisteltu pottua, banaania ja luumusosetta. Vatsa ei oo menny kovaks, kakkaa tulee joka toinen päivä ja aika liisteristä.

Meil ei käännytä edelleenkään kuin meidän sängys, mut eiköhän se sitten joskus...

Illan jatkoja kaikille!

Vierailija
10/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä aika on taas vierähtänyt, kun viimeksi on tullut kirjoiteltua. Luettua tulee päivittäin, mutta sit se kirjoittaminen jää. Meidän neiti syö nyrkkejään jatkuvasti ja kädet on menneet aika ilkeen näköiseksi. Ja kuolan määrä on mahdoton. Kääntymään opittiin muutamia viikkoja sitten. Mutta ei ole tyttö kovin innostunut kääntyileen, sen sijaan pyörii lattialla itsensä ympäri. Aamullakin usein on sängyssään pää jalköpäätyyn päin.=) Lelut kiinnostavat kovasti ja joitakin sopivan muotoisia saa jo käteensä otettua. Juttelee kovasti ja nauraa, ihanaa kuunneltavaa!=)

Päiväunia meillä nukutaan todella vaihtuvalla menestyksellä. On päiviä jolloin neiti ottaa parit tunnin unet ja toisinaan nukutaan kahdet pitkät. Yöthän meillä on alusta asti menneet melkoisen hyvin, parilla herätystä korkeintaan.

Ensi viikolla aloitellaan perunan maistelu. Korvikkeella kun ollaan syntymästä alkaen oltu lähes kokonaan. Osittainen imetyskin jäi pois, kun neiti oli n.2kk vanha. Ei suostunut enää rinnalle, nauroi vain kun tissin kaivoi esille. No, kukapa sitä viittis , kun ei mitään kerta tule.

Tämä mamma on nyt toista viikkoa Painonvartijoiden pisteillä. Ekan viikon pudotus oli 2.2 kg, johon olen tosi tyytyväinen. Mutta pudotettavaa kyllä riittää!*huokaa* Kaupassa olen oikein kiusannut itseäni ja kävellyt kaikkien herkkujen ohi, mutta en ole ostanut mitään. Miehellekkin sanoin, että on se kumma jos en laihtuun pysty, kun tupakinpoltonkin lopetin kolmisen vuotta sitten kertaheitolla, ilman nikotiinipurkkia tms. Ja olin kyllä todellinen tervakeuhko. Että nyt aion mennä vaikka läpi harmaan kiven!=)

Mutta nyt neiti kutsuu!

Miisa ja neiti 3kk 11pvä

Vierailija
11/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpä taasen kirjoittaa,kun neiti sammui jo yöunille. Huoh,monen tutin laiton jälkeen,mutta ilman huutoa.

Tänään ollaan kokeiltu monta kertaa sitä mahallaan oloa ja joka kerran on kiepsahtanut oikean kyljen kautta takaisin selälleen.

Sitä oli tarkoitus tulla kommentoimaan,en vaan muista enää kuka sitä kyseli vaikka kävin oikein vartavasten katsomassa,että miulla on polvet,ranteet ja kyynärpäät ja tietty selkä ja hartiat tosi kipeet. Ja oon niin jäykkä,ku vaan ihminen jäykkä voi olla,varsinkin yön jälkeen ja kun kauan ollut samassa asennossa.

Tuosta jäykkyydestä tuli mieleen,kun aamulla läksin koiraa käyttämään ja aattelin laittaa toppahousut jalkaan,joita tuo rakas mies käyttää (on alunperin miun housut) ni enpäs saanu nappeja kiinni...ARGH!!! Joten nyt täytyy alkaa tapahtua jotain. Siispä salikortin ostoon ja päivittäin tunnin lenkille.

Sitten oon miettiny,et jos lähtisin lauantaina käymään vähän viihteellä,saas nyt kuitenkin nähä raaskinko lähteä. Ja äidiltäni kysyin jo yöhoitopaikkaa ens kuuksi kun on appivanhempien 50-vuotisjuhlat. Mutta voihan se olla että peruuntuu juhlimaan lähtemiset ja yökyläilyt,kun en raaski jättää tyttöä. Jotenkin se on niin hitsin vaikeeta lähteä edes niin että jäis isin kanssa kotiin,vaikka oikein hyvin pärjäisivät kahdestaankin. Ootteko työ käyny missään viihteellä/onko teillä ollut vauva yökylässä?

Sitte pitää vielä kehaista tuota miestä,että toi miulle sellaisen sydämen muotoisen rasian,jossa suklaata. Olipa yllätys että muisti (tosin pieniä suoria vihjeitä sai päivän aikaan),mutta yllätys oli kuitenkin! On se niin ihana.

Nyt mie tästä poistun takavasemmalle.

Heippa,postanu

Vierailija
12/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nykyään koko ajan. :-/ Täällä mä mussutan isoa Remix-karkkipussia ja isi leikittää poitsua olkkarissa. Kohta on pojan kylvyn aika. Kylpemisestä poika tykkää ihan kohtuullisesti mutta kylvyn jälkeiset rasvaukset ja pukemiset on aina hirveää huutoa, siinä valuu isukilla tuskan hiki. Meidän pitää rasvata poitsu kiireestä kantapäähän kaksi kertaa päivässä kun on mokoma tainnut periä multa atooppisen ihon. Oon vielä toiveikas jospa tuo ihon kuivuus johtuisi talvisäistä ja kuivasta huoneilmasta ja helpottaisi kesän tullen. Toivottavasti ei ainakaan ole mitään ruoka-allergioita.

Postanu: Kyllä mullakin on pieniä vaikeuksia raaskia jättää poikaa hoitoon, mutta tekee tosi hyvää silti saada vähän omaa aikaa sekä viettää myös kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Viedään poika noin pari kertaa kuukaudessa muutamaksi tunniksi mummunsa luo ja mennään miehen kanssa syömään / leffaan tai sekäettä. Kerran oon myös viettänyt tyttökavereiden kanssa saunailtaa, mutta silloinkin kiirehdin ennen puolta yötä kotiin. Loppukuusta on uusi saunailta-yritys, josko kykenisin silloin olla jo vähän pidempään pojan luota pois.

Nyt poitsu aloitti huutorallin olkkarissa, tarviipa mennä hätiin...