Jos tulee sota, mikä on suurin pelkosi?
Eli mikä olisi sinulle pahin pelko? Jos on joku muu, niin kerro sekin.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rajat laitetaan kiinni ensimmäisenä ennen kuin tavis edes huomaa sodan syttyneen.
Ihan yksikin esimerkki riittää, kiitos. Tältä vuosituhannelta, tietenkin.
Kehittynyt sivistysvaltio sulkee ensimmäisenä rajansa. Sellaiseen maahan ei ole hyökätty tällä vuosituhannella.
Ei oikeastaan mikään koska olen muutenkin niin yksinäinen että kenenkään muun puolta ei tarvitsepelätä. Muutenkin sota olisi siinä mielessä hyvä että saisi kuolla siellä eikä tarvitsisi näyttää muille että teki itsemurhan koska masentunut olen. Toisaalta minulle sodassa kuoleminen ei ehkä olisi niin varmaa sillä olen lääkintämies koulutukseltani :(
Eihän noissa ole edes hyviä vaihtoehtoja. Itse pelkään eniten sitä, että en saa tietoa sodan alkamisesta riittävän aikaisin, jotta ehtisin kadota maasta riittävän kauas.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan mikään koska olen muutenkin niin yksinäinen että kenenkään muun puolta ei tarvitsepelätä. Muutenkin sota olisi siinä mielessä hyvä että saisi kuolla siellä eikä tarvitsisi näyttää muille että teki itsemurhan koska masentunut olen. Toisaalta minulle sodassa kuoleminen ei ehkä olisi niin varmaa sillä olen lääkintämies koulutukseltani :(
Itselläni on oikeastaan aika sama tilanne. Jos sota syttyisi, niin itse en rintamalle joutuisi, koska olen sivari. Minulla ei ole veljiä, vaan sisko, joten sieltäkään ei rintamalle mentäisi. Isäni on liian vanha rintamalle ja äitini luonnollisesti ei menisi myöskään. He asuvat myös sellaisella alueella, johon iskuja ei ole odotettavissa.
Kavereita toki sotaan lähtisi, mutta ei minulla ole niin läheistä sidettä yhteenkään kaveriini, että murehtisin heidän kohtaloaan ongelmaksi asti. Tietenkään se ei hyvältä tuntuisi jos heille jotain kävisi, mutta elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että häviämme taas. Voitamme lähinaapureistamme vain Islannin. Emme sitäkäön, jos Nato tulee apuun.
Sinulla on kyllä niin perus suomalainen luonne... " me hävitään, mistään ei tule mitään..."
Ja kyllä me hävisimme sodan. Mutta voitimme siinä pysymällä itsenäisenä maana ja emme menettäneet maa-alueita älyttömästi.
Eniten pelottaa se että en saa kunnollista kahvia nakkisuojassani.
Mobilisoinnissa luultavasti kyselevät taustat ja kunhan huomaavat että olen keskivertoa fiksumpi niin ne lyö rautaa kaulaan ja laittavat jonnekin huoltoon pitämään hommat järjestyksessä. Siellä sitten voi keitellä kahvia ja komennella muita rättipatterin kavereita ja katsella kun testosteroniääliöt marssivat rintamalle nielemään rautaa.
Pelkään, että en kerkeä panostaa kaikkia siltoja ja ampua niitä ilmaan (siksi niissä on katkaisupanoksen paikat).
Pelkään, että lapselleni sattuisi jotain ja sitä, jos mies kuolisi rintamalla.
Se kai että minä ja/tai läheiset joudutaan rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
9 mihin ne rakkaasi piilottaisit kuukausiksi tai vuosiksi, kun rajat menisi heti kiinni? Jos kesämökille korpeen, niin mistä ruoka ja elanto.
Sieltä korvesta tietty ruoka ja lämmityspuut.
Pelkään että saanko koirat viedä pommisuojaan. Ovat 5-kiloisia ja pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että saanko koirat viedä pommisuojaan. Ovat 5-kiloisia ja pieniä.
Sinun pienistä koirista tehdään verenhimoisia sotakoiria rintamalle. Siellä nämä 5 kiloiset pedot tulevat raatelemaan monen vihollisen nilkat.
Pelkäisin pienten lasteni puolesta, joudunko erilleen heistä, joudummeko kaasukammioihin tms kidutukseen..
Kannattaa lukea Ilkka Remeksen kirja Jäätyvä helvetti. Venäjän ei tarvitse tehdä muuta kuin kyberiskujen sarja tänne +muutama sabotaasi ja Suomi on polvillaan.
Pelkään, että tyttäreni joutuu sotalapseksi Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu:
-kissani joutuu kärsimään
Sama, lemmikkieläimeni. Siksi kannattaakin hankkia nukutuslääkettä, jos vain voi, pahimman varalle. Nukutan itse eläimeni mieluummin kuin jätän ne hoidotta, jos en voi ottaa niitä mahd pakomatkalle mukaan.
Arjessa pelottas tulipalo samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitus on saanut alapeukkuja. Ettekö pidä sotaa mahdollisena? Kyllä tänne on vähintään kerran vuosisadassa tultu. Mikä muka nyt estäisi?
Sodat vähenevät jatkuvasti ja internetin myötä on odotettavissa, että tahti vain kiihtyy. Vaikea syöttää propagandaa jos voi itse jutella muualla asuvien ihmisten kanssa.
Miksi aloitus on saanut alapeukkuja. Ettekö pidä sotaa mahdollisena? Kyllä tänne on vähintään kerran vuosisadassa tultu. Mikä muka nyt estäisi?