Riittääkö yks hernekeittopurkki kahdelle ihmiselle?
Syöjiä on 1 aikuinen ja 1 kuumeinen 8-vuotias, jolta on ruokahalu kadonnut (ei oo syöny paljon mitään), mutta ehkä keitto maistuu. Purkki on 435g ja niitä on kaks. Teenkö kaks purkkia vai yhen? Iltapäivälle on muuta ruokaa.
(P.S. Olen lapseton täti joka hoitaa lapsia vanhempien työreissun ajan, joten en tarvi "paska mutsi"-päivittelyjä, kiitos... [ei tarvis kyl äiditkään mutta av:n tuntien...] Ja joo, en oo kokki kolmonen, mutta en lähe kauppaankaan nyt vaan teen sitä mitä kaapissa on, koska poika joutui ja joutuu myöhemmin olemaan hetken yksin kotona ku haen 2 muuta lasta)
Kommentit (36)
Mä olen hoikkis mutta hernari on vaan niin hyvää että syön yksin koko purkin. Mutta en sitten syökkään leipää sen kanssa. Uskoisin että tuo piisaa teille jos illalla on vielä toinen ruoka.
Valmisruuat on tarkoitettu tuulipuvuille että voivat tankata itsensä kätevästi ja pääsevät nopsaan takaisin sorvin ääreen tekemään tulosta pääomalle. Kätevää ja nerokasta, tykkään.
Itse en näitä ruosteisessa peltipurkissä olevia "ruokia" syö.
Vierailija kirjoitti:
täti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten raskasruokaisia olette. Mistäs sitä muut voi tietää millä määrällä mahanne täyttyy.
No siksi laitoin kuumeesta ja ruokahalusta... 26-kilonen 8 vee (Pieni? Keskikokonen? Emt) joka syö joskus paljon ja joskus vähän ja yksi pläskihkö 70+ kilonen normaaliruokainen minä ;P
-apMillä perusteella oletat, että noiden tietojen pohjalta joku osaa kertoa sinulle "oikean" vastauksen?
No kukaan ei osaa kertoa millään tiedoilla OIKEAA vastausta. Nuo olivat kuitenkin hyvät tiedot ja minä ja muut luullaan että yks nyt piisais teille.
1 purkki + 700 grammaa jauhelihaa = sopiva kattilallinen noin kolmelle
Periaatteessa pitäs riittää.
Tulee harvoin syötyä, että silläpä sitä herkkua menee purkki per naama.
Jos et pannaria tykkää tehä, niin jälkkäriksi osta pinaattiletuja ja hilloa.
Vaikka lounas taitaa olla parhaillan menossa.
Maistuuko tämmöinen keitto raudalta ?
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa pitäs riittää.
Tulee harvoin syötyä, että silläpä sitä herkkua menee purkki per naama.
Jos et pannaria tykkää tehä, niin jälkkäriksi osta pinaattiletuja ja hilloa.
Vaikka lounas taitaa olla parhaillan menossa.
Pinaattiletuissa on transrasvaa.
Teen pinaattilettuni itse.
Maistuuko peltipurkkihernekeitto yhtä hyvältä kuin oikea hernekeitto ?
Legendaarinen keskusteluketju aiheesta riittääkö yksi hernekeittopurkki kahdelle...
Mahtaakohan ap. pohtia kaikkien muidenkin ruokatarpeidensa mitoitusta yhtä perusteellisesti ja keskusteluttaa ne palstalla ennen ratkaisevaa päätöstä?
"Riittääkö 7 perunaa kolmelle, kun yksi on sellainen ja toinen tällainen ja kolmannella on nuha? Riittääkö yksi purkki maitoa? Montako kuppia kahvia pitää keittää neljälle, onko 10 keksiä tarpeeksi..."
Vierailija kirjoitti:
Legendaarinen keskusteluketju aiheesta riittääkö yksi hernekeittopurkki kahdelle...
Mahtaakohan ap. pohtia kaikkien muidenkin ruokatarpeidensa mitoitusta yhtä perusteellisesti ja keskusteluttaa ne palstalla ennen ratkaisevaa päätöstä?
"Riittääkö 7 perunaa kolmelle, kun yksi on sellainen ja toinen tällainen ja kolmannella on nuha? Riittääkö yksi purkki maitoa? Montako kuppia kahvia pitää keittää neljälle, onko 10 keksiä tarpeeksi..."
Lue se kysymys ennenkuin alat nillittämään - Toope.
Vierailija kirjoitti:
Riittää 2 aikuiselle jotka syövät normaalin kokoisia annoksia.
Jos tekee jotain raskasta ulkotyötä,esim. pilkkoo halkoja liiteriin pihalla koko päivän ja se hernekeitto on sen päivän ainoa ateria,niin kyllä se purkillinen aivan helposti menee ihan yksinäänkin. Ravinnon tarve on tietenkin aina suhteessa työn ja liikunnan määrään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös näitä kysellä jatkuvasti, kun on tavallisuudesta poikkeava kokoonpano syömässä, juhlat tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää 2 aikuiselle jotka syövät normaalin kokoisia annoksia.
Jos tekee jotain raskasta ulkotyötä,esim. pilkkoo halkoja liiteriin pihalla koko päivän ja se hernekeitto on sen päivän ainoa ateria,niin kyllä se purkillinen aivan helposti menee ihan yksinäänkin. Ravinnon tarve on tietenkin aina suhteessa työn ja liikunnan määrään.
Mutta ap:n viestistähän selvisi että myöhemmin on muuta ruokaa.
Miten näin monet on sitä mieltä että helposti riittää purkista kahdelle aikuisellekin? Musta se on hirveen pieni annos mut tietty mä en syö mitään leipää sen lisäksi. Yleensä ostan itselleni kaksi purkkia ja siitä tulee kolme just sopivan kokoista annosta.
Mä laitan itellenikin jo 2.Oon normaalipainoinen
Millä perusteella oletat, että noiden tietojen pohjalta joku osaa kertoa sinulle "oikean" vastauksen?