Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö yks hernekeittopurkki kahdelle ihmiselle?

täti
17.10.2016 |

Syöjiä on 1 aikuinen ja 1 kuumeinen 8-vuotias, jolta on ruokahalu kadonnut (ei oo syöny paljon mitään), mutta ehkä keitto maistuu. Purkki on 435g ja niitä on kaks. Teenkö kaks purkkia vai yhen? Iltapäivälle on muuta ruokaa.

(P.S. Olen lapseton täti joka hoitaa lapsia vanhempien työreissun ajan, joten en tarvi "paska mutsi"-päivittelyjä, kiitos... [ei tarvis kyl äiditkään mutta av:n tuntien...] Ja joo, en oo kokki kolmonen, mutta en lähe kauppaankaan nyt vaan teen sitä mitä kaapissa on, koska poika joutui ja joutuu myöhemmin olemaan hetken yksin kotona ku haen 2 muuta lasta)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä 1 aikuinen ja kaksi lasta siitä lounaan vetäisee.

Vierailija
2/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi riittää hyvin, aina ollaan syöty 1 kun kahdestaan asutaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja osaan kyllä muuten suurinpiirtein arvioida ruuan määrän sitä laittaessa, mutta keiton määrää mun on vaikeempi arvioida.

-ap

Vierailija
4/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tuossa tapauksessa riittää, jos et itse ole kovin suuriruokainen. Vaikka leipää lisäksi :)

Vierailija
5/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää leipää lisäksi?

Vierailija
6/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lisätä vettä ohjeen mukaan

Vierailija
7/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää ja salaattia lisäksi niin riittää. Siitä tulee kaksi täyttä lautasellista.

Vierailija
8/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten raskasruokaisia olette. Mistäs sitä muut voi tietää millä määrällä mahanne täyttyy.

Vierailija
9/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti! Eikös hernaripäivä ole myöskin pannaripäivä, joten sillekin pitää jättää tilaa.

Vierailija
10/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat enemmän vettä, sillähän sitä saa jatkettua.

Vierailija
11/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin piisaa 1 purkki vaikka on kaksi aikuista ihmistä syömässä. Leipää otetaan siihen lisäksi.

Vierailija
12/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää 1purkki kahdelle aikuiselle, uskoisin että riittää. Ja saahan sitä sitten tehtyä lisää jos meinaa kesken loppua =)

Vierailija
13/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :) Näin mä vähän arvelinkin, mutta halusin vahvistuksen arviolleni :P Oonkohan koskaan ostanu itelle hernaripurkkia, tai jos oon niin siitä on piiiiitkä aika :D

-ap

Vierailija
14/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa tarpeeksi vettä niin riittää vaikka viidelle.

Vierailija
15/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista lisätä vettä ohjeen mukaan

Hyvä huomio, mut muistan koska purkissa on ohje ;)

-ap

Vierailija
16/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti kirjoitti:

Kiitos vastauksista! :) Näin mä vähän arvelinkin, mutta halusin vahvistuksen arviolleni :P Oonkohan koskaan ostanu itelle hernaripurkkia, tai jos oon niin siitä on piiiiitkä aika :D

-ap

Lidlissä myydään ainakin sitä isompaakin purkkikokoa.

Vierailija
17/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä isoruokainen täti-ihminen, minulle ei tuo puolikas riitä, ellei ole (leipää ja vaikka) kananmuna lisäksi. (En muutenkaan tule kylläiseksi ilman valkuaisaineita, ajaisi vaan koko ajan jääkaapille.) Nykyään on onneksi myös 520g:n purkkeja, kaksi annosta tai kahdelle.

Tarjoa lapselle mikä maistuu ja niin pieninä tai suurina annoksina kuin sairas haluaa, itse syöt mitä nyt onkin saatavilla.

Vierailija
18/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää 2 aikuiselle jotka syövät normaalin kokoisia annoksia.

Vierailija
19/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa tarpeeksi vettä niin riittää vaikka viidelle.

Ja kun laittaa vielä enemmän vettä,niin riittäähän se vaikka sadalle,tai vaikka vielä useammallekin...

Vierailija
20/36 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä miten raskasruokaisia olette. Mistäs sitä muut voi tietää millä määrällä mahanne täyttyy.

No siksi laitoin kuumeesta ja ruokahalusta... 26-kilonen 8 vee (Pieni? Keskikokonen? Emt) joka syö joskus paljon ja joskus vähän ja yksi pläskihkö 70+ kilonen normaaliruokainen minä ;P

-ap