Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua yksinhuoltajia jotka saa sossusta ja valittaa kun ei rahat riitä.

Vierailija
17.10.2016 |

Perusosat on minun mielestäni hyviä ja osan laskuistakin maksaa sossu. Kaverini saa sossusta sen perusosan, ruoka-apua välillä, vasta sai vaaterahaa 300..Itselle tulee soviteltu päiväraha, palkkaa 250-600 euroa palkkaa, 170 euroa elareita, lapsilisät ja asumistukea. Säästöön mulla menee vähintään 200 euroa kuussa ellei ole isompia menoja. (tässä kuussa huonekaluihin 240 niin säästöön 120. Lisäksi vielä poltan ja kerran kuukaudessa baarittelen. Elämänhallinnan puutetta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se elämänhallinnasta nillittäminen. Se on arjenhallintaa sitä paitsi koska elämää ei voi hallita. Ääliöt.

Vierailija
2/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. olisin oikeutettu toimeentulotukeen, mutta olen pärjännyt hyvin ilmankin.

Poltan ja käyn viihteellä kerran tai kaksi kuukaudessa.

Lapsilta ei mitään puutu ja säästöönkin saan muutaman kympin kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään, joka on av-palstalla, ole elämä hallinnassa. Koska täällä oleminen on turhuutta.

Vierailija
4/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. olisin oikeutettu toimeentulotukeen, mutta olen pärjännyt hyvin ilmankin.

Kannattaisiko lopettaa polttaminen ja käyttää nekin rahat vaikka lapsiin. Taattusti ruokavaliossa, vaatteissa ja harrastuksissa olisi aina parannettavaa.

Vierailija
5/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jätetä tämä aihe. Jo viimepäiväiset kirjoittelut ja köyhien sättimiset toivat niin monelle pahaa mieltä ja veivät joulumielen  etukäteen. Täältä maailmasta löytyy niin paljon parempia aiheita keskustella. PISTE!

Vierailija
6/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko lopettaa polttaminen ja käyttää nekin rahat vaikka lapsiin. Taattusti ruokavaliossa, vaatteissa ja harrastuksissa olisi aina parannettavaa.

Joo tupakkaan menee 50e/kk, se raha on pois mun jutuista. En esim. käy kampaajalla, vaatteita ostelen itselleni todella harvoin. Tingin omista menoistani, en lasten.

Vierailija
7/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi saa vaaterahaa? Ja noin paljon? Ikinä en ole itse saanut ja hyvin pärjää pienelläkin kun hiukan miettii ostoksiaan ja karsii turhia laskuja pois. 

Vierailija
8/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jätetä tämä aihe. Jo viimepäiväiset kirjoittelut ja köyhien sättimiset toivat niin monelle pahaa mieltä ja veivät joulumielen  etukäteen. Täältä maailmasta löytyy niin paljon parempia aiheita keskustella. PISTE!

En ole seurannut kyseisiä keskusteluja. Eikä mun mielestä edes tämä mun kaveri tai muut hänen asemassaan olevat ole köyhiä!

Vierailija
9/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi saa vaaterahaa? Ja noin paljon? Ikinä en ole itse saanut ja hyvin pärjää pienelläkin kun hiukan miettii ostoksiaan ja karsii turhia laskuja pois. 

Koska sossusta on oikeus saada kerran vuodessa vaateraha. 100 euroa per henkilö. Kaikki vaan ei tiedä.

Vierailija
10/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sossusta on oikeus saada kerran vuodessa vaateraha. 100 euroa per henkilö. Kaikki vaan ei tiedä.

Koskas tuollainen oikeus on tullut? Vaatemenot on huomioitu jo perusosassa. Ja ainoastaan erityistapauksessa voi saada harkinnanvaraisena vaaterahaa. Itse sain kun olin raskaana ja oli pakko saada sopivaa vaatetta, taisin saada 50e.

Vierailija
11/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O.O Herranjumala. Koskeeko siis lapsiakin? Jos jollakin perheellä on vaikka 10 lasta, niin kaikki saavat tuon 100e, jopa vauvat ja aikuiset päälle? En enää tämän tiedon jälkeen ihmettele, miksi köyhät hankkivat liudan lapsia...Kirppariltahan saa halvalla hyväkuntoisia vaatteita, niin sitten loppu rahalla voikin ostaa viinaa...

Vierailija
12/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas tuollainen oikeus on tullut? Vaatemenot on huomioitu jo perusosassa. Ja ainoastaan erityistapauksessa voi saada harkinnanvaraisena vaaterahaa. Itse sain kun olin raskaana ja oli pakko saada sopivaa vaatetta, taisin saada 50e.

En tiedä koska en ole toimeentulotukea saanut mutta useampi kaveri tuon on saanut. Joskus joutunut soittamaan perään mutta pakko niillä on ollut maksaa. Olin itsekin aika yllättynyt.

Vierailija
13/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, kun lapuissahan lukee, että perusosalla kuuluu kattaa myös vaatemenot sen litanian jatkoksi, joka siinä lukee. Onko asunut laitoksessa tmv? Olen kuullut, että jos on asunut laitoksessa ajan x, niin sitten saa tuollaisia "erikois" rahoja.

Vierailija
14/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, kun lapuissahan lukee, että perusosalla kuuluu kattaa myös vaatemenot sen litanian jatkoksi, joka siinä lukee. Onko asunut laitoksessa tmv? Olen kuullut, että jos on asunut laitoksessa ajan x, niin sitten saa tuollaisia "erikois" rahoja.

Eivät ole asuneet. Mutta hyviä puhumaan kyllä.

Vierailija
15/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun kerroit! Taas yksi kadehtimisen aihe näille saatanan ämmille täällä. Että ihan vaaterahaakin köyhät saavat... En lakkaa ihmettelemästä tätä porukkaa.

Vierailija
16/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O.O Herranjumala. Koskeeko siis lapsiakin? Jos jollakin perheellä on vaikka 10 lasta, niin kaikki saavat tuon 100e, jopa vauvat ja aikuiset päälle? En enää tämän tiedon jälkeen ihmettele, miksi köyhät hankkivat liudan lapsia...Kirppariltahan saa halvalla hyväkuntoisia vaatteita, niin sitten loppu rahalla voikin ostaa viinaa...

No nyt se totuus selvisi. Näin ne tekevät nämä tukien väärikäyttäjät. Jos kävisit tuolla eduskunnassa kertomassa väärinkäytöksestä!?

Vierailija
17/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole oikeutta, ainakaan valtakunnallista. Jos jossain kunnassa on tehty lain edellytyksiä lempeämpiä päätöksiä ja tehty niistä koko kunnan linja, ei se tarkoita, että mitään universaalia oikeutta minkäänlaiseen vaaterahaan olisi. Käytännössä noita vaaterahoja voidaan harkita silloin, jos ihminen vaikkapa vapautuu vankilasta tai tulee raskaaksi, eivätkä ne silloinkaan ole automaattisia, vaan harkintaan perustuvia. Lastensuojelullisin syin myös lapsille saatetaan joskus myöntää esim. (edulliseen) toppahaalariin tai talvikenkiin, mutta se on eri juttu kuin perustoimeentulotuki. 

terveisin sosiaaliohjaaja toimeentulotuen parista, tiedän enkä luule

Vierailija
18/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PISTE, PISTE, PISTE!

Vierailija
19/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa tilastojen mukaan Helsingissä eniten rahaa tässä järjestyjsessä:

A sinkkumiehet

B sinkkunaiset

C lapsettomat pariskunnat

D yhtä paljon pariskunnat joilla on lapsia kuin yksinhuoltajat

Eli voisitko jo lopettaa yh:n leimaamisen.

Vierailija
20/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat. Ja rahan taju. Ovat köyhistä perheistä ja se rahan taju on just samanlaista kuin monilla ns köyhillä nykyään. Kasvattivat kälyni niin että nämä olivat ekaa kertaa töissä reilusti yli parikymppisinä, senkin hikisesti. Ostivat näille jopa yksiön opiskelukämpäksi. Syytivät rahaa, maksoivat matkoja. Silti kälyt aina vetoavat siihen ettei "köyhä sitä ja köyhä tätä". Nyt ovatkin sitten pitkäaikaistyöttöminä korvessa, möhlivät kaikki mahdollisuutensa. Ihan itse.

Mieheni on DI ja hänen odotettiin vastavalmistuneena mm ostavan appivanhemmille talon! Siis talon. Ksoka on "herra" ja siten rikas. Sitten kun meillä ei yllätys yllätys ollut rahaa eikä halujakaam laittaa rahaa heidän asumiseensa alkoi valitus siitä että minä tuhlaan miehen rahat niin että heille ei jää!

Hyvin kateellisena olen katsellut opiskelukavereita joiden vanhemmat auttaa lapsiaan. Meillä on aina se koura kerjäämässä ja haukkumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän