Puolison laskut
Eli yksityinen pysäköintivalvonta alkoi laskuttaa multa puolisoni maksamattomia laskuja. Onko ohan laillista? Avopuoliso ajoi autollani parkkipaikalle ilman pysäköintikiekkoa ja sai valvontamaksun. Näin käynyt pari kertaa. Ilmoitin, että kuljettaja on puolisoni ja laskut voi lähettää hänelle. Asia oli ok ja laskut lähtivät puolisolleni. Hän ei maksanut laskua, tuli perintäkirjeitä perintäyhtiöltä hänen nimellään. Ei maksanut, koska pitää noita laittomina ja sanoi ettei niitä tarvitse maksaa.
No, sitten tuli suoraan perintäkirje mulle. Siis samasta, mikä oli ennen miehelleni. Soitin ja sanoin etteivät näin voi tehdä ja muutti laskun ja sanoi että asia on nyt ok.
No nyt tuli taas kirje pysäköintifirmalta, jossa kaikki laskut ja reklamoin, etten ole kuljettaja. Vastauksena "ei ole merkitystä kuka laskut maksaa, emmekä ota asiaa enää käsittelyyn". Kuinka kauan näiden kanssa pitää tapella vai otanko yhteyttä kuluttajansuojaan tai jonnekin? Onko ihan laillista periä laskua auton omitajalta, jos kuljettaja ei maksa?
Kommentit (24)
Kannattaa siis pysäköidä miten sattua ja väittää sitten että kummin kaiman naapuri tai joku muu pysäköi väärin. Muistaakseni siitä tuli vähän aikaa sitten ennakkotapus ja ykistyinen pysäköintifirma voitti oikeusjutun.
Olen siis kerran soittanut perintätoimistoon, kun ensin tuli miehen nimellä ja myöhemmin sama kirje mun nimellä. Se asia hoitui reklamoinnilla ja puhelimeen vastasi yystävällinen henkilö. Ei ole tullut perintäyhtiöltä muita. Nyt tuli pysäköintifirmalta sakko. Soitan kuluttajansuojaan ja kysyn, ettei tässä ole mitään porsaanreikää, että joutuisin ne miehen puolesta maksamaan.
Eikä teillä ole tietoa mistä syystä luottotiedot menneet miehellä, joten turha siellä sanoa että jätä se.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siis pysäköidä miten sattua ja väittää sitten että kummin kaiman naapuri tai joku muu pysäköi väärin. Muistaakseni siitä tuli vähän aikaa sitten ennakkotapus ja ykistyinen pysäköintifirma voitti oikeusjutun.
Tossa tapauksessa omistaja väitti, ettei tiennyt kuljettajaa ja ei voitu todistaa ettei kuljettaja ole omistaja. Mun tapauksessa kuljettaja on tiedossa, enkä se ole minä.
Ei ole, ellei ole pysäköinyt.