¨¨KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO¨¨
Kommentit (28)
Riinuska32:
Tuota kantoliina/rintareppu asiaa mäkin oon hiljaa mielessäni pohtinut. Mun mielestä liina näyttää suurelta ja hankalasti sidottavalta, mutta kokemuksia omaavat, kertokaa ihmeessä onko se todella sitä? Olin jotenkin ajatellut repun olevan käytännöllisempi, mutta ehkä liina tosiaan olisi tukevampi. Kertokaa vain lisää kokemuksistanne! Tällainen ensikertalainen on niin tumpelo niin monessa asiassa, mutta jomman kumman haluaisin hankkia.
mulla ei itsellä ole rintarepusta kokemusta, mutta olen kuullut, että rintareppu on paljon epäergonomisempi sekä lapselle että äidille. ja repussa käsittääkseni on rajoitettu kantoaika, mut liinassa voi kantaa vaikka tuntikausia.
täällä lisää tietoa asiasta ja liinojen ja reppujen vertailua:
http://www.babyidea.fi/reppuvsliina.html
ei se liinan sitomisen oppiminen ole vaikeaa, vaikka kangasta onkin aika paljon. tosi nopeasti sen perussidonnan oppii, ja vaikeampia sidontoja voi sit tarvittaessa opetella myöhemminkin.
gabriela
Kolmatta viikkoa töissä ja tänään oli ihan kiva päivä vaikka eilisillan ja vielä tämän aamun tuskailinkin ryhmänohjauksen kanssa. Mulla oli mielessä kiva kuvallisen ilmaisun idea, mutta eilen sen sitten vakkari tyyppi tyrmäsi sanomalla, että se voi olla liian hajoittava dementikoille ja psyykkisesti sairaille henkilöille. Illan sitten mietin, että mitä tilalle ja ajatuksen pyöri niin jossain ulkosfääreissä ettei mikään kelvannut. Aamulla sitten juttelin vielä sen vakkarin kanssa, joka ystävällisesti antoi mulle ohjausta asiaan kokeneempana kolleegana. Pidin kuitenkin sen ideoimani jutun, mutta strukturoin sen aika tiukaksi jolloin kenenkään psyykkeen ei pitäisi siitä saada kolhuja. Hyvin meni ainakin omasta mielestä. Ja kai ne pappa raukat ei uskalla sanoa mulle vastaan kun oon niin nuori ja kokematon, että säästävät mut pahalta. Ei kai sentään? Sellaista se vaan on kun on vastavalmistunut ja koulun penkillä on saanut pintaraapaisu joka asiaan ja nyt sitten pitäisi olla niin ammattilainen.
" Eppu" matkustelee töissä pääasiassa salamatkustajana, koska muistihäiriöisillä ja psyykkisistä häiriöistä kärsivillä saattaa olla estot kadonneet ja vakkarihenkilökunta oli sitä mieltä, että potilailta kannattaa ehkä salata raskaus niin säästyy monilta ehdotuksilta ja lähentelyiltä. Raskaus kun saattaa joitakin vain provosoida. Tältä kaikelta olen säästynyt tähän asti. Kop kop kop! Salamatkustaja kuitenkin ilmoittelee olemassa olostaan tasaisin väliajoin, etenkin silloin kun istuu jossain palaverissa. Minun lisäkseni vain Epun iskä on saanut kokea potkut läpi mahan. Ja tietenkin meidän kissa, joka saa Epun aina ihan villille tuulelle tulemalla mun kylkeen kiinni kehräämään.
Pesänrakennusviettiä en ole vielä kehitellyt vaikka viime viikonloppuna ajattelin, että olisin siivonnut vaatekaapit. Mies tokaisi siihen, että rentoudu nyt viikonloppu kun sitä aikaa on sitten yllinkyllin, jos työt loppuu jo huhtikuun lopussa.
Neuvolakäynneistä... Neuvolatädin vastaanotolla olen käynyt nyt kolme kertaa ja neljäs kerta tulee ylihuomenna. Tämän lisäksi olen käynyt kerran lääkärillä ja sitten oli np-ultra ja rakenneultra. Eli yhteensä kaiken kaikkiaan käyntejä on 6. Perjantaina ilmeisesti saadaan sitten Kelan lappuset mukaan. Täytyy kokeilla jos sitten vauvan synnyttyä sais asumistukea, kun sitä ei työttömänä ollessa saanu. Tuloja kuulemma liikaa! Pah!
Naistenpäivän kunniaksi menen äitini kanssa teatteriin! Matkalla pudotan hääkutsut postilaatikkoon ja rupean odottelemaan vastauksia! Enää ei siis peruta! Vitsi! En olisi perumassakaan, mutta välillä ärsyttää tuo anopin touhotus...
Vali vali ja seli seli! Kiitos jos joku jaksoi lukea kaiken!
Venla82 ja Eppu 24+1
Moikka pitkästä aikaa. Aina vaan jaksan lukea teidän ketjuja, mutta itse olen laiska pinoutumaan =(
Olin eilen neuvolassa ja toisessa lääkärintarkastuksessa. Kaikki muuten ok, sydänäänet 160lyöntiä min. Sf mitta 23cm... ja kiloja tullut yhteensä lisää jo 9kg. Mutta sokeriarvot oli tosi koholla. Olen nyt karkkilakossa,enkä muutenkaan saa syödä mitään makeata. Ensi kerralla jos samat arvot, niin joudun sokerirasitustestiin. Ei ole koskaan aikaisemmin ollut tälläistä, eikä mitään ongelmia makeisten kaa. Nyt sit on. Olen kyllä syönyt ihan kamalan paljon karkkeja. Nyt ostin tilalle omenoita ja porkkanoita, ei voi verrata karkkeihin, mutta onpahan jotain mitä voi napostella.
HEI YKSI KYSYMYS TEILLE!!!
Mitä meinaatte tehdä pääsiäisenä? Onko kukaan suunnitellut vielä siinä vaiheessa matkoja??? Jos olette, niin miten kauas ja millä...
Mulla silloin viikkoja kasassa 30+3, meinattiin käydä Hampurissa autolla. Ajettais Ruotsin läpi. Onkohan liian rankkaa jo siinä vaiheessa.
Esikoinen 2v6k lähtisi mukaan. ONKO MITÄÄN JÄRKEÄ???
KERTOKAA PLIIS!!!
Hyviä vointeja kaikille!!!
Vepeli2 rv25+3
Lähes joka päivä tulee pino luettua, mutta vain kerran olen tainnut itsestäni ilmoitella. Ajattelin nyt kuitenkin muutamaan juttuun minäkin vastailla.
KANTOLIINOISTA: Mä kannoin esikosita jonkun verran rintarepussa ja se rasitti kyllä niskoja enkä kovin itkään sitä kerralla voinut tehdä. Toisen kanssa ompelinitse vohvelikankaasta liinan, jossa kannoin aika paljonkin ja tykkäsin kyllä kanniskella siinä. Myöhemmin hankin neliöliinan, jolla kannoin aika paljon selässä. Nyt ajattelin hommataihan uuden liinan ja olen haaveillut Hug-a-bubista, johon joku kertoi myös ihastuneensa. Suosittelen kyllä, ulkonakin voi sitten hyvin kanniskella kesällä, meillä tuo toinen ei oikein vaunuissa viihtynyt ainakaan alkuun.
NEUVOLASTA: Mä oon käynyt noin kerran kuussa olisko nyt ollut sitten viisi kertaa ollut. Näistä yksi on ollut lääkärineuvola, myös sellainen liukuhihinameninkinen, että päivää ja näkemiin. Huomenna menen ylimääräisesti lääkärille, kun alkuviiksota oli kumma painon tunne alapäässä ja illalla vatsa kovettui, lähinnä kai supisteli (kahdesta aikaisemmasta ei ole supistellut ennen loppua). Tarkistavat tilanteen varmuuden vuoksi, vaikka tuskin on sen kummallisempaa. Tuntuu vain kuin alapää olisi jotenkin turvoksissa.
VÄSYMYS: vaivaa täälläkin ja tällä hetkellä myös flunssa, joka on ollut kiusana koko talven ollen välillä pois ja tullen taas uudelleen.
Vaaksa kera vaaksanheimolaisen Tuutikin 25+1
HOXA: Pikaisesti vastailen. Light juomissa käytetään useita eri makeutusaineita, joista eniten käytetyt ovat aspartaami, asesulfami-K ja sakariini. Aspartaamia ja asesulfamia on tutkitu paljon, ja niiden käyttö on turvallista suurissakin määrissä (noin 4 litraa limua). Sakariinilla tuo turvallinen käyttömäärä on huomattavasti pienempi, joten sitä ei sen takia suositella raskauden aikana. Nyt sitten vaan light-limujen etikettejä tutkilemaan.. Makeutusaineista siis E950 ja E951 ovat sallittuja, muut eivät. Ainkain Fantalla on pari sopivaa light limua ja pari " kiellettyä" .
~Nandiitti ja Pulla, rv 24+ jtn
minulla ne kivut vaan jatkuu. viime yönä alkoi samanlaisetkun la - su. soitin sitten jorviin ja kysiyn mitä pitäisi tehdä. olin ottanut jo kaksi panacodia enempää ei siis saa.
sanoivat vaan töykeästi että yritä kestää niin kauan kun mahd ja sit vasta sinne. eivät kuulema voi tehdä muuta kun antaa kipupiikkiä. Miksi ei tutkita enempää.
en kehtaisi myöskään osastolle lähteä makaamaan jos ei kerran tutkita enempää kun naistenklinikalla.
höpöttävät vain jatkuvasti niistä virtsakivistä. enää en usko että niistä on kyse. nyt olen sitten kipristellyt kotona koko päivän. välillä helpottanut ja välillä taas kamalat tuskat. täytyy odottaa niitä kovempiä kipuja.siis kuoleman portteja.
Oli neuvola tänään ja kaikki ihan ok. Hb 120 ( en kyllä tajua miks sitten väsyttää niin hirveesti) painoa tullu 550g/vko (huh huh) sfmitta 26 ja syke 136. Käskivät huilata enemmän kun mulla oli eilen ihan kamalia kipuja nivusissa ja sit tuo selkä on ollu kans todella huonossa jamassa. Siellä on muutenkin vikaa, ekassa raskaudessa ei vaivannut mut nyt on alkanu temppuileaan. On jotenkin sellanen olo et ois poika tulossa, en tiedä mistä johtuu...Poikavauvan sykkeelttä ainakin vaikuttais, tosin ihan kumpi vaan on tervetullut ja mies on koko ajan veiknnut tyttöä.
Siitä gallup: ELI KUMPAA VEIKKAATTE? POIKAA VAI TYTTÖÄ? Vai onkohan tästä jo keskusteltu...?!?
Mulla on ihan hirvee siivousvimma koko ajan ja kulkisin luuti kädessä aamusta iltaan mutta mies koittaa toppuutella, varsinkin kun nyt pitäs huilata. taitaa jotenkin liittyä kans siihen pesänrakennukseen. Muttapitää koittaa ottaa hiukan rauhallisemmin.
Nyt alkaa toi selkä taas vihottelemaan joten taidan painua tästä suihkuun. Jos vaikka huomenna jaksais kauemmin istua.
queen rv27+5
Raskausviikot oli siis 26+3 ne mun piti tohon loppuun laittaa..