Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sauna ja sähkölasku!

Vierailija
16.10.2016 |

Paljonko teillä lämmitetään saunaa? Oletteko laskeneet mitä maksaa?
Mulla lähtee järki, kun mun mies on aivan tolkuton saunan kanssa. Joka ilta se pitää napsauttaa päälle. Ja sitten kiuas huutaa hoosiannaa punaisena, kun ei mies kerkee sinne heti mennä, aina on joku juttu kesken. Tänään teki ennätyksen. Sauna oli päällä 10 tuntia ennenkuin sai mentyä sinne. Ja kun minä tästä avaudun, saan vain vastineeksi, että ihan sama, ei se niin paljoa maksa, on meillä varaa saunaa lämmittää.
Mä en kestä. Aivan totaalisen turhaa rahan haaskausta. Kuka osaisi laskea mulle mitä maksaa kun sauna on joka päivä päällä ainakin neljä tuntia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laske paljonko kiuas vie. Katso kiukaan tiedoista sen teho ja kerro se ajalla jonka se "huutaa" täpöillä, minkä kerrot sitten sähkön hinnalla, veroilla, siirtomaksuilla ja siirtomaksun veroilla. Kyllä se kulutus varmaan peruskiukaallakin on yli euron per minuutti.

Vierailija
2/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen kiukaan teho on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittäminen maksaa joo. Pitäminen lämpimänä ei läheskään niin paljon.

Vierailija
4/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sähkölasku. Laske siitä kilowattitunnin ( = 1000 w/ tunti) hinta, jossa huomioit sekä sähkönkulutuksen että siirron verollisen hinnan. Sen jälkeen tarkistat kiukaasta, paljonko se kuluttaa tunnissa sähköä.

Teidän kannattaisi hankkia sellainen hetivalmis-kiuas, jota ei tarvitsisi lämmittää turhaan tuntitolkulla.

Vierailija
5/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä lämmitetään saunaa? Oletteko laskeneet mitä maksaa?

Mulla lähtee järki, kun mun mies on aivan tolkuton saunan kanssa. Joka ilta se pitää napsauttaa päälle. Ja sitten kiuas huutaa hoosiannaa punaisena, kun ei mies kerkee sinne heti mennä, aina on joku juttu kesken. Tänään teki ennätyksen. Sauna oli päällä 10 tuntia ennenkuin sai mentyä sinne. Ja kun minä tästä avaudun, saan vain vastineeksi, että ihan sama, ei se niin paljoa maksa, on meillä varaa saunaa lämmittää.

Mä en kestä. Aivan totaalisen turhaa rahan haaskausta. Kuka osaisi laskea mulle mitä maksaa kun sauna on joka päivä päällä ainakin neljä tuntia?

Sähkölaitelaskuri, sisältää myös saunan

http://applications.vattenfall.se/energycalculator/?lang=fi-FI&marketid…

Vierailija
6/6 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kW kiukaalla parin tunnin saunominen maksaa korkeintaan 1,80 euroa (6 kW x 2 h x 15 cnt/kWh). Käytännössä vähemmän, koska termostaatti pätkii vastusta välillä pois päältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi