LOKAMAMMAT 2 ja keskiviikkokitinat
Truutta ja Bonnie juttelivat ystavista joilla vaikeus saada lapsi.Mulla kanssa yks tuttu, jolla aika mielenkiintoinen tarina. Menivat miehen kanssa naimisiin, kun nainen oli 23 v ja yrittivat 7 vuotta saada lasta. Nainen kavi kaikenlaisissa hoidoissa, mutta tuloksetta. Perhe kyseli koko ajan, etta joko nyt, joko nyt, mika ei tietenkaan auttanut asiaa. Lopulta mies sanoi, etta kuule, meilla ihana suhde ja me rakastetaan toisiamme. Jos sita lasta ei tuu niin sitten ei tuu. Nautitaan siita mita meilla on. (Meikalainen parkui taytta hakaa,kun kuulin ton). Ja eipa mennyt ku muutama kuukaus ja nainen huomasi olevansa raskaana. Nyt heilla on ihana 11kk vanha tytto :)
Tallaiset elamantarinat on ihania ja tuovat toivottavasti toivoa samassa elamantilanteessa oleville pareille.
Talla iloisella tarinalla on hyva aloittaa Lokamammojen keskiviikko!
BT ja tytto tanaan 5kk!!
Kommentit (16)
Aamuinen tervehdys!
Meillä poika on aikaistanut aamuherätykset seitsemän ja puoli kahdeksan väliin. Tosin täytyy olla onnellinen, että yöt ovat menneet muutamana viime yönä aika kivasti. Heräilee edelleen melko usein ja nykyään myös jumppaa kovasti, mutta rauhoittuu imettämisen lisäksi usein myös tassuttelulla takas uneen. Edistystä!
Pakko kommentoida tuota pitkään lapsen yrittämistä. Se tuntuu olevan meidän tuttavapiirissä tosi yleistä. Ehkä vielä yleisempää kuin tiedänkään. Mies kun möläytteli raskausaikanani kaikille et kuinka helposti meillä tärppäs. Oltiin kyllä varauduttu ihan muuhun. Mua itseäni on vanhemmat aikanaan odotelleet peräti kahdeksan vuotta, joten toivoa on. Muutama tuttu pari on onneksi saanut apua hormoonihoidoista.
Nyt jää jutut lyhyeen. Poika rääkyy sylissä. Taitaa tarvita vielä lisää unta.
terkuin, Lokavaavi
Kyllä kohta hauskuus loppuu, kun ei sitä perkuleen öljyautoa edelleenkään näy ei kuulu! Taas aamulla mies lähti kukonlaulun aikaan huoltsikalle hakee kanisterilla öljyä, mutta tulee sekin ihan hirveen kalliiksi.Mieheni oli kyllä eilen soitellu Teboilille ja sanonut, että meillä on tosiaankin öljy LOPPU,slut, niin lupasivat laittaa merkinnän! eipä ukko tajunnut mainita, että kun on vauva sekä pari murkku-ikäistä talossa, ehkäpä ois vähän nopeutunut toimitus. Jos ei tänään tule, niin sitten mä kyllä soitan ja avaan sanaisen arkkuni..Teboililla on harvinaisen pitkät toimitusajat, että kantsii kohta ruveta miettimään firman vaihtoa..On jo sentäs 4 pvää tilauksesta. No, tässä tämän päivän valitukset ja nyt hymyä huuleen:o)
Babytalkin typykälle lähtee sitte tän pvän onnittelut: Hauskaa 5-kuis-päivää ja paljon onnea!
Se on muuten Naistenpäiväkin, joten Meille kaikille Mammoille Hyvää naistenpäivää ja paljon ruusuja sekä vadelmakermakakkua...
Taas satelee lunta ja linnutkin on lopetelleet sen keväisen sirkutuksen, taitaapi vielä mennä jonkin aikaa ennenku talvivaatteet voi laittaa varastoon.
Ootteko jo miettineet, aiotteko jonkun välikausihaalarin hommata vauvalle kevääksi, vai onko joku muu asu suunnitteilla, esim. pärjäiskö vaikka fleece-tai " kevytvanu" puvulla? eikait nämä vielä kovin tuulenpitäviä ja kosteuden kestäviä haalareita tartte, kun Milo saa ainakin kesään asti olla ihan vaunuissa...
Tosta vauvojen saamisesta tulikin mieleeni, että minkälaista ehkäisyä ootte miettineet, jos ei siis ole uutta beibiä yrityksessä? Mä olen kallistumassa ihan perinteisen kuparikierukan suuntaan, mutta eipä ole vielä menkkoja kuulunut ja se laitettas meidän lekurin mukaan vasta sitte.Tostakin on kait alueittain erilaisia käytäntöjä.Mulla ei oo kierukasta minkäänlaista kokemusta, mutta hormonaalisiin jutskiin en lähe koskemaan enää, kun ne vaikuttaa mulla ihan kauheesti mielialaan.
Pakko lähteä antamaan Milolle maitohuikkaa, mutta Iloisen ihanaa keskiviikkoa kaikille!
Kuulolla ollaan, varmaankin muutaman kerran päivän mittaan..
Truutta
Vauvansaantiongelmista - yllätyin kun totesin, että melkein kaikilla ystävilläni on ollut ongelmia raskaaksitulemisessa ja useat ovat saaneet lääkehoitoa. Monilla hoito on auttanut, osalla taas ei ja he ovat adoptoineet lapsen. Yhtäkaikki, miten ikinä lapsi on saatu, on hän tuonut suurta iloa ja onnea ja tarkoituksentunteen elämään.
Itse olen tullut raskaaksi helposti, toisaalta minulla on ollut kaksi keskenmenoa, joten mitenkään itsestäänselviä eivät nämä lapset minulle ole. Tunnen saaneeni suuren lahjan. Ongelmista ollaan useimpien ystävien kanssa juteltu avoimesti. Sen olen kuitenkin oppinut, että lapsettomalta pariskunnalta EN IKINÄ utele lapsenhankinta-aikomuksista.
Ja nyt uskaltaudun viimein kysymään, kun olen sitä jo jonkin aikaa ihmetellyt, että mitä on TASSUTTELU? Kaikki tuntuvat tietävän mistä on kysymys, minulla ei aavistustakaan.
Aurinkoista päivää!
toivoo Megasykli ja heppu 4kk 1vko
Meissä on voimaa, kärsivällisyyttä ja rakkautta! Sen kunniaksi kahvit ja berliininmunkit! (haaveilee, kaapissa on vain korppuja...)
Meillä takana ihan kauhea yö. Ensin poju kitisi koko illan, yritin antaa velliä ja lisämaitoakin, ettei nälkäänsä kitise. Vähän auttoikin. Mutta se yö! Herättiin tunnin, kerran jopa 50 minuutin! välein. Mies oli yön pois kotoa, johtuiko siitä vai siitä, että oppi eilen myörimään eteenpäin. En tiedä, mutta viidestä lähtien mulla on ollut ihan tajuton päänsärky. Seiskalta hain jo päänsärkylääkkeen, joka onneksi hieman auttoi.
Nyt poju nukkuu ja aijon itsekin ottaa tunnin nokoset. Vaikka koti kaipaisikin hieman siivoamista, olkoon...Jos vaikka mies siivoaisi näin naistenpäivän kunniaksi....
On ollut puhetta lapsensaannin haasteelisuudesta. Täällä ilmoittautuu yksi sellainen pariskunta. Yritimme luomukeinoin kolme vuotta. Tutkittiin, ei mitään vikaa kummassakaan, mutta ei vain tärpännyt. Koeputkihedelmöitys tuotti sitten tulosta. Joten olen todella onnellinen tuosta pojasta. Tänä aamunakin, vaikka tuntui että räjähdän päänsärkyyni, pojan hymy sulatti kyllä aika paljon.
Oli myös puhetta ehkäisystä. En ottanut mitään, koska toivomme pikkusisarusta pojalle. Koska ekalla kertaa ei tärpännyt luomuna, niin jos nyt tärppäisikin, niin tervetuloa vain pikkuinen. Toki ymmärrän, että voi tärpätä äkkiäkin, mutta ei haittaa, jos niin onnellisesti sattuisi käymään.
Sen olen itsekinoppinut omasta kokemuksesta, että en koskaan kysele, että no koskan teette lapsia, tai että ettekö haluakaan lapsia... Itse sain ko. kommentteja joskus ja se sattui todella kovaa. Ja en todellakaan puhu, että koskas teette lapsen. Koska niitä ei aina niin vain tehdäkään. Tiedän kyllä sen, että ko. kommenttien sanojat eivät tarkoittaneet pahaa. Eivät vain tulleet ajatelleeksi.
Babytalk 5-kk onnittelut!
VÄLIKAUSIHAALARI: Sain tutulta sellaisen Reiman fleecehaalarin. Yritän pärjätä sillä. Toisella tutulla on mulle joku tuulenpitävä välikausihaalari. Pitää vain käydä hakemassa. Se voi ola ihn hyvä, koska poju ei aina viihdy vaunuissa, niin voisi ottaa syliin, jos on tarpeeksi lämmin ja tuultapitävä haalari päällä.
Megasykli kyselit tassuttelusta. Tässä lyhyesti jotain, eli on eräänlaista unikoulua:
Tassuhoito on kotiunikoulu, jonka ajatuksen neuvolapsykologi Katja Rantala toi Suomeen kymmenisen vuotta sitten. Tassuhoito on HUSin hoitosuositus itkuisten vauvojen yöheräämisiin.
- Siinä autetaan vauvaa tyyntymään takaisin unikuntoon niin, että hänen on mahdollista nukahtaa omin avuin. Tyyntyminen aloitetaan kaikkein tehokkaimmalla tavalla eli kosketuksen avulla.
- Myös eläinmaailmassa poikasta rauhoitetaan niin, että emo tai isä laittaa tukevan tassun poikasen selkään. Se on selkeä viesti.
Oleellista on, että pienokaista ei nukuteta. Hänet vain rauhoitetaan takaisin unikuntoon. Kun vauva on rauhoittunut hänet jätetään yksin nukahtamaan. Hän ei nukahda tassun alle eikä syliin vaan omaan sänkyyn itsekseen.
Tassuhoidon eli kosketustuen avulla pienokainen oppii itsehillintää ja oman olotilansa hallintaa. Tassukosketuksen avulla vauva tietää, että vanhemmat ovat läsnä. Hän oppii luottamaan vanhempiinsa. Hän saa apua silloin, kun olo tuntuu hankalalta. Kevyen unen aikana vauva aistii ympäristöään ja tarkistaa sen turvallisuuden. Tämä on luontaista pienokaisille. Heräilyherkkyys vähentyy sitä mukaan, kun vauva saa turvallisuuden kokemuksia eli hänen läsnä ollaan tarvittaessa. Tassukosketus usein riittää.
Mutta nyt nukkumaan, ennenkuin poju taas herää.
t. Harju
Kiitos HARJU Tassuttelu-selvityksestä! Nyt minäkin käsitin. Onpa ihanasti kuvattu sekä ajateltu ja pitää varmasti paikkansa.
Heppu meni viimein nukkumaan. Ei viihtynyt lattialla taaskaan vaan piti kanniskella ja antaa sightseeingiä ympäri kämppää. Aina vaan jaksaa tutut nurkat hämmästyttää, katselee ympäristöään silmät pyöreinä, kotimme näyttää varmaan joka päivä uudenlaiselta.
Nyt minun pitäisi olla villinä siivoamassa iltaisia synttärikutsuja varten, mutta tässä sitä vaan istuskellaan netissä. Hyihyi! Noniin ja nyt kuuluu itku.. Tervemenoa taas!
Onko kukaan muu liittynyt semmoseen Du och jag-lastenvaate" kerhoon" ? Mulle tuli tänään se tutustumispaketti;body,paita ja collegehousut+vetskarillinen collegetakki. Muuten ihan kivan näköiset vaatteet, paitsi se takki on jotenkin vanhanaikaisen näköinen. No pidän ne kuiteski, ku Milolla on tosi vähän kuteita..Yritin sitte seuraavaa pakettia perua, ja voi persikka kun meni hankalaksi:en osaa ilmeisesti tulkita salasanaa oikein, kun en nyt sitte tiedä onko yhet merkit nollia vaiko o-kirjaimia ja rimpatirallaa, kävi ku pankkiautomaatilla;olet yrittänyt liian monta kertaa sisään väärällä salasanalla! Nyt tietty hikeennyin niin, että tämä sitte riitti ja jäsenyys loppuu nyt.En kertakaikkiaan jaksa tommosta, miks ei voi vaan olla jäsennumero jolla kirjaudutaan sisään? Pakko laittaa kortti postiin ja lopettaa jäsenyys sillälailla..
Eilen sitte liityin lasten kirjakerhoon, ja ihan vaan kaupanpäällisten vuoksi. Mut on kyllä tosi helppo houkutella mukaan kaikkeen hömppään:o)
Ilta meneekin osittain tyttären koululla, kun luokkansa järjestää discon huomenna ja tänään pitää valmistella onnenpyörää ym.. Ihan kivaa vaihtelua kotona ololle, paitsi että Milokin lähtee auttamaan, kun ukolla menee töissä myöhään. Sitte huomenna kun on se disco, niin voi vitsi sitä valmistelua:kauhee pähkäily 10-vuotiaalla mitä laittaa päälleen, kuinka hiukset laittaa ja minkälainen käsilaukku mukaan..Ja justhan sekin vasta syntyi!!! Aika menee kyllä niin villiä vauhtia eteenpäin, ettei tosikaan.
Milo on alkanut leikkimään tissillä kun on pahimman nälkänsä tainnuttanut: ottaa rinnan oikein tiukasti ikeniensä väliin ja sitte vetää päätä oikein voimalla taaksepäin:Auts! Tekee tosissaan kipeetä, ja eikun uudestaan....
Lakupussi saa taas tässä samalla kyytiä, ja kuka uskalsikaan mainita sen berliinimunkin tänään??? Saan tosissani taistella, etten kaupassa lankea siihen, kun eilen sentäs ohitin koko pullatiskin tyylikkäästi.
Se on menoa taas, koululaista lähettävä hakemaan koululta ja sitten en varmaan ehdi lukemaankaan pinoja ennenkuin iltasella mahdollisesti..
Näihin kuviin,näihin tunnelmiin
Truutta ja Miltsu
mainitsin sen berliininmunkin. Sorry, truutta!
Mulla on helpompi hillitä itseäni, koska lähin kauppa on 10 km päässä ja mulla ei ole autoa. Saa olla tosi iso himo, että lähtisin vaunojen kanssa kävelemään kauppaan. Maalla asumisen yksi hyvä puoli on siis, että pysyy kilot kurissa, kunhan ei vain osta kotiin kaappiin mitään. Heräteostoksille kun ei pääsekään ihan helposti.
Mies tosin tulee töistä kaupan ohi ja luulen, että en pysty pidättämään itseäni vaan tilaan berkiksen kotiin. Nam....
Ulkona sataa ihan hulluna lunta. Eikös kevään pitäisi olla jo kohta tulossa, mutta on vielä hyvin pakkasta ja lunta satelee....
Nyt pitää mennä herättämään piju unilta. Taitaa olla päivä ja yö sekaisin, kun päivällä nukkuisi neljäkin tuntia, jos antaisin. Ja yöllä max sen 2 tuntia. Mitenköhän rytmit saisi käännettyä???
t. Harju ja nukkuva Atte 4,5 kk
Mä vetäsin aamukahvin kanssa tänään 2(!!!) pullaa, ettei vaan jää kaappiin vanhenemaan.
Truutta: mäkin aattelin että pitäiskö liittyä siihen vaatejutskaan mukaan mutta kun ei ne vaatteet sitten kuitenkaan ollu niin erikoisia ja samanmoisia saa tarjoustalosta halvemmallakin niin en sitte viittiny, onneks, jos kerran noin vaikeeta on perua paketteja!
Mekin liityttiin johonkin kirjakerhoon ja saatiinkiin sieltä se alotuspaketti jo, ihan kivoja kirjoja yms. sälää, mm. nalle puh pikkupeitto, vaikka eihän tuo vielä niistä jummarra mutta pian sekin aika koittaa. :)
Tänään on taas päivä menny harakoille, eilen sentään sain pestyä pyykkiä, tiskattua, käytyä kaupassa jne.
tekis mieli lähteä kauppoihin pyörimään ja ottamaan ilmasia kahveja ja ruusuja vastaan mutta kun en tiedä missä kaupoissa niitä olis enkä jaksa koko Tammistoa ravata läpi. heh. :D
Täytynee lähteä nyt kuitenkin koirien kanssa ulkoilemaan...
-Mari-
Truutta kyseli ehkaisysta: itse olen kallistumassa hormonikierukkaan. Itse asiassa sellainen odottaa jo kaapissa. Tarvitsis vaan varata aika " asennusta" varten. Mitaan pilleriehkaisya en voi ottaa, koska mulla oli e-pillereiden aikana migreenia. Lisaksi ei olla ajateltu toisen yrittamista ihan lahiaikoina niin kierukka tuntu hyvalta ratkaisulta.
Ai, etta nauratti toi Truutan kertoma Discoon valmistautuminen! Ton ikaiselle se koulun disco tuntuu maailman tarkeimmalta asialta.Muistan kun mulla oli mopodisko seiskalla niin aiti sanoi, etta " pista tuo kukkapaitapusero ja sininen neule paalle, noin... ja nuo pyoreat kaulukset tulee natisti esille. Ja sitten panta paahan" Voi itku! Voitte arvata, etta harmitti. Kaikilla muilla oli jotain tosi trendikasta paalla ja meikalainen naytti pienelta kuorolaiselta...
BT ja aamu-unilla oleva tytto 5kk
Voi että kun Jesse ei jaksa enää illalla ottaa pitkiä unia, ei nuku edes ulkona (eikä varsinkaan sisällä). Aamupäivällä nukkuu ulkona noin 3 tuntia ja sitten kun laittaisin sen illemmalla uudelleen nukkumaan niin ei nuku kun noin tunnin. Miten paljon teillä nukutaan? Ehkä sitten Jesse nukkuu tarpeeksi. Yöllä nukutaan noin 10-11 tuntia johon sisältyy 2-3 syöttöä ja sitten aamupäivällä toi noin 3 tuntia ja iltasella noin 1 tunti. Sitten se on tosi kiukkunen illalla ja pitäis laittaa jo yöunille melkein seiskalta mutta musta se on liian aikaisin kun vastaavasti se sitten herää aamulla tosi aikasin, en tiiä, vaikeeta löytää rytmi. Nyt ollaan menty nukkumaan noin 20.30-21.00 Niin ja jos aamupäivällä jää pitkät unet välistä (ollaan jossain ja Jesse torkahtaa vaik autossa tai kaupassa) niin siltikään ei illalla oteta sitä univelkaa takas, enkä ole huomannut että yölläkään nukkuis paremmin.
Mä liityin jo paljon ennen Jessen syntymään tohon lasten omaan kirjakerhoon ja lasten parhaat kirjat kerhoon ,toinen on ehkä turha mutta en raaski erota, onneksi ei ole pakko tilata kumminkaan joka kerta. Meinasin liittyä vielä vau kirjakerhoon mutta onneks en, eiköhän noi kirjat meille riitä.
Mulla on ehkäsynä ne cerazette pillerit ja ens kuussa olis reseptin uusiminen niin tod näk jatkan samoja. Mitään muuta oireita ei ole tullut mutta tuntuu että olen lihonnu, tai masu on ainakin sellanen lösö maha, en ole käyny vaa-alla vähään aikaan. Tietty syy voi olla myös suklaa, siitä kun en eroon pääse. Ajattelin et jos joka päivä yrittäis tehä vatsalihasliikkeitä 10kpl ja sitten kun jaksaa niin enempi niin vois olla kesällä vähän paremmassa kunnossa mulla on nimittäin ihan surkeet lihakset vatsassa jos siellä edes on sellasia, eilen oli niin tuskan takana saada edes se 10 katotaan miten käy tänään, toivottavasti en unohda tehdä.
No joo eipä ole muuta nyt mielessä, lunta vaan sataa, sais tulla kesä jo vaikka on se talvikin ihana mutta kaikkea aikansa.
T.Silja
Sain tytyn yöpuulle ja nyt piipahdin koneen äärelle hetkeksi.
Mitäs täällä tänään on keskusteltukaan...
ainakin tuosta lapsenhankinnasta. Meillä tämä on ensimmäinen ja tuli melkein heti kun niin toivottiin. Tosin lähipiirissä on lapsettomia pareja ja sellaisia, jotka ovat yrittäneet kauan ja lopulta onneksi onnistuneet.
Meillä kakkonen saa odottaa vielä, ehkä muutaman vuoden päästä sitten ellei tilanteet muutu. Eihän lapsia tehdä vaan saadaan joten toivotaan että meillekin se toinen vielä suodaan.
Tällä hetkellä käytössä e-pillerit. Tosin tuolla vällyjen alla vois olla enemmän vipinää. Joteskin tuntuu että illalla on niin väsy ettei vaan jaksa eikä edes oikein haluta.... onko muilla havaittavissa samaa? Nytkin ukko kuorsaa jo tuolla sohvalla. Huoh.
Mites Babytalk ja Bonnie ku olette siellä suuressa maailmassa, niin mitkä lastenhoitoon liittyvät jutut siellä on toisin/ tai ihmetyttävät? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Onko ruoka ja muut suositukset siellä samanlaiset kuin täällä kotisuomessa? Mites neuvolatoiminta?
Pannaan vielä illan päätteeksi GALLUPPI, kumman näköinen lokalahjasi on, äidin vai isän vai molempien? Meillä tyty ihan isi pienoiskoossa! Mun näköseksi ei vielä kukaan ole sanonut, nyyh. Söötti pikku prinsessahan se on mut olis kiva ku olis jotain mustakin saanut. Ehkä luonne sitten... ;)
Öitä mammat,
ai niin, muistikos ukot teitä naisten päivänä? Mä sain leivoksen, NAM.
anilla
Onnittelut täältäkin Babytalkin vauvalle 5kk päivänä :) Perässä tullaan ensi viikolla.
Anilla: Täällä amerikassa minua on erityisesti ihmetyttänyt ohjeet kiinteiden aloittamisesta.Meille sanottiin että 4-6kk iässä tarjotaan ainoastaan riisivelliä, ja sitten vasta 6kk eteenpäin hedelmiä ja vihanneksia. Jostain luin kanssa että parsakaalia ja maissia ei kannata antaa kuin vasta 8kk iässä (!) No, me ollaan kyllä jo maisteltu bataattia ja parsakaalia..
Täällä ei ole neuvolasysteemiä, vaan käydään lastenlääkärin luona tarkastuksissa. Musta tuntuu että tarkastukset ovat yhtä usein kuin suomessa vaikka rokotuksissa on kait eroja. Mutta meillä lääkäri vain kysyy miten vauva on kehittynyt, vauvan ei tarvitse " tehdä" mitään tarkastuksen aikana, mikä ihmetytti minua ekalla kerralla.
Mutta eri osavaltioissakin voi olla eroja miten hommat hoidetaan joten Babytalkilla voi olla ihan eri kokemuksia.
Meidän lokalahja on ihan isänsä näköinen, paitsi että pojulla on vaaleat hiukset ja siniset silmät ( ainakin vielä) niinkuin minulla. Mun miehellä on tummat hiukset ja ruskeat silmät ja aavistuksen tummempi ihonväri.
Saa nähdä muuttuuko pojun " väri " .
Hyvää yötä sinne suomeen, me mennään iltapäiväunille.
Bonnie
sitten lähden miehen viekkuun telkkuu kattelee..
Meidän neitokaisessa on mun mielestä iha selkeesti iskänsä piirteitä, mm. nenä. Mutta kyllä monet on lohdutelleet että on siinä minuakin. :)
Meidän mies se ei paljoo tämmösistä päivistä perusta, mutta toivotti sentään hyvää naistenpäivää ja teki ruokaakin, hyvää pastaa oli. :)
Nyt meen kattelee mitä se oikein hekottaa tuolla..
-Mari-
Jesse kävi kylvyssä ja laitoin rasvat poskiin ja annoin iltavellin ja tissin päälle ja kun röyhtäytin niin tuli kunnon puklu ja siisti puhdas poika lättäs naamansa väsyneenä pukluunsa :) jippii. No putsasin ne pois ja kun poika nukahti niin rasvasin nassun uudestaan.
Tosta lapsen teosta vielä että meillä ei ollu kauheen vaikeeta saada Jesseä,kahet kuukautiset tuli pillereiden jälkeen ja sit ei enää tullutkaan, meni noin 3kk. Mä olin varmaan valeraskaanakin yhesti, silloin heti kun lopetin pillerit niin noin kuukauden päästä tissit turpos ja olin niin varma et olen raskaana (koskaan aijemmin ei ollu käyny niin), testejä tein ties monta ja kuukautisia ei kuulunut, sit ne kumminkin alkoi, oli kyllä tosi pettymys. Sitä kun toivoo niin paljon niin keho tekee tepposet. Jokaiset kuukautiset oli mulle kyl masennuksen paikka mutta loppujen lopuks tärppäs ja musta aika nopeesti kumminkin. Vaikka yritykseen nähden ois voinu tärpätä aijemmin mutta ehkä yritystä oli liikaa.
Meillä on ollu aika hiljasta vällyjen alla mutta nyt kun mies on lomalla niin on ollu vilkkaampaa ;) Illalla ei voi tehä mitään kun Jesse yleensä keskeyttää ja nytkin kyllä on poika yllättäny pari kertaa, ois pitäny nukkua sikeesti ulkona niin kyllä vaistos meidän aikeet ja rupes huutamaan heti kun ois pidetty vähän kivaa.
Galluppi vastaus Kumman näköinen, no Jesse on isänsä näköinen, ensinnäkin sillä on hiuksia ihan mahottomasti niinku isällä syntyessä ja isä oli 2kk kuvassa saman näköinen kun Jesse n.2kk. Kyllä ihmiset jotka ei ole tavannu mun miestä niin sanoo että Jesse on mun näkönen mutta en mä tiedä.
Ei mun mies muistanu mua naistenpäivänä :( Mä sille eilen paasasin että kukkia sitten ostat mutta ei, no käytiin mini manissa niin se sano et voi ostaa mulle yhen koriste esineen mitä siellä ihailin pitkään mutta sinne se kumminkin jäi. (ei meillä ole paikkaa niin hienolle koristeesineelle).
Mutta appiukko toi kukkia :) hauska ylläri. Ilmesty vaan ovelle ja toi narsisseja ja kyseli vähän kuulumisia ja lähti.
No kohta sauna on valmis taidanpa mennä valmistelee itteni saunaan.
T.Silja
Jipii, öljyauto kävi ja saunakin saatiin lämmitettyä..Meni vain sen verran myöhäseksi, että Milo säästyi inhoamaltaan kylvyltä.
Vastaan vain pikaisesti gallupeihin ja sitten poistun, oon nääs aivan sairaan väsynyt:o(..
Silja valitteli noita lyhkäsiä unia: Meillä on ollut sama juttu jo pitkään: Milo nukkuu kyllä yleensä aamupäivästä pitemmät unet, mutta muuten harrastaa niitä puolen tunnin-tirsoja.Rasittavaa.. Ja se, jos nukkuu päivällä huonosti, vaikuttaa kuulemma yöuniinkin..Eli, vaikka lapsi nukkuis paljon päivällä, niin ei merkkaa sitä, että ois nukkunut liikaa, vaan päinvastoin, päivän hyvät unet rauhoittaa myös yöunet.Siitä oli ollut artikkeli jossain lehdessä, mutta ihan kokemuksesta voin sanoa, että meillä on kaikki lapset nukkunut aina sen 10-12 tuntia yössä ja silti päiväunetkin sen 2-3 tuntia ainakin 4-vuotiaaksi eikä mitään yöunivaikeuksia..
Anilla taas vällyn alus-asioita kommentoi, ja ikävä kyllä, joudun liittymään joukkoon tummaan.. Mies kyllä olis innoissaan, mutta mua ei kerta kaikkiaan huvita enkä jaksa..Välillä sitten olen yrittänyt " zempata" , ja antanut laatuaikaa (juu just, sen vartin verran, heh ja äkkiä katsomaan, onko kaikki ok penskoilla..), mutta oikeesti halut ovat aikas totaalisen hukassa..Olen sen kyllä aatellut niin, että kun kuitenkin imetän melkein täysillä, niin se vaikuttaa noihin haluihin ja uskon (ja varsinkin TOIVON!!), että tilanne muuttuu, kun tulee soseet ja vellit kuvioihin ja imetys automaattisesti vähenee..
Meidän poju on kyllä niin isin kopi, että kun katsoo poitsua ja isänsä 6-kk-kuvaa, niin on ihan yks yhteen!
Mutta Anilla, ootkos kuullut semmosta vanhan kansan sanontaa, että jos tyttö on isänsä näköinen, hänestä tulee onnellinen:o)). Että kaikki ok, ja useinhan vauvoista löytyy jotain ilmeitä ja eleitä, jotka ovatkin aivan selvästi toiselta vanhemmalta, vaikkeivät päälle heti näy.
Naistenpäivän meilläkin mies kyllä muisti heti aamulla, toivotteli kovasti onnea perheemme naisväelle, mutta tosta leivoksesta oon aikas kateellinen..
Nyt teen niinku lupasin, ja poistun paikalta.. Aamulla kuullaan taas...
Kauniita unia kaikille, huomenna onkin jo Torstai toivoa täynnä!
Heipsu!
Truutta
Haukotellen heti koneen ääreen kun sängystä sain itseni ylös. Poika on 07 asti jutellut omiaan. Pitkät unet nukkuikin kun 20 jälkeen nukahti ja söi vasta 05. Sen jälkeen otti vielä noin tunnin puolitoista unet.
Mitäs te eilen keskustelittekaan....hmmm...ei muista. Itsekin yritimme aika kauan tätä meidän pikkuherraa, mutta luokitellaan vissiin ihan normaaliksi ajaksi kun on jättänyt ehkäisyn pois. Itseltä tuntui vaan että oli pitkä aika. Puolitoista vuotta.
Jep eihän mulla pää toimi vielä tähän aikaan...palaan. Aamukahvia tarvii.