Mitä työtä tekisit jos palkka olisi kaikissa töissä sama
Sanotaan vaikka että jokaisen suomalaisen palkka työstä huolimatta olisi 2600 e kuukaudessa. Minkä työn valitsisit? Vaihtaisitko alaa? Pärjäisitkö tuolla summalla?
Kommentit (36)
Joku toimistoapulaisen työ vois olla jees. Sais monistaa ja keittää kahvii :D Tosin ois tuo palkka nykyiseen nähden hyvä, mutta sit jättäisin ilta- ja vkl-vuorot tekemättä.
-Myyjä
Hoitaisin kotieläinpihassa eläimiä
En mitään. Töitä en tee periaatteesta, oli palkka mikä tahansa.
Tonnin parempi palkak kuin nyt, eli eiköhän sillä jotenkin pärjäisi :D Tekisin hattuja, olen koulutukseltani modisti, tosin en ikinä ole tehnyt alan töitä.
Mitä tahansa, mitä saisi tehdä yksin kotoa käsin ja mitä osaan.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Töitä en tee periaatteesta, oli palkka mikä tahansa.
Koska et kykene töihin mt-syistä?
Hoitaisin eläimiä tai olisin siivooja.
Ok palkka jos on netto.
Olisin hevosmetsuri!
Teksiin samaa työtä kuin nyt, eli olisin tutkimusavustaja yliopistolla. Ja tuo palkka olisi kuin lottovoitto!
Palstan moderaattori.
Tuurijuoppo
Haluaisin olla korkeamman tasoisissa esimiestehtävissä kuin nyt. Tämä siksi, että kun palkka olisi huomattavasti matalampi eivät narsisitiset omaneduntavoittelijat enää välittäisi johtotehtävistä.
Tai sitten tietenkin jos ihan mistä työstä tahansa saisi 2600€ kuussa olisin mielelläni kuvataiteilija. 2600€ vaan rapsahtelisi tilille ja siitä makselisin maalit ja pohjat sun muut tarvikkeet. Valmiit työt voisi sitten antaa ilmaiseksi pois.
Voisin olla ravintolakriitikko ja kirjoitella arvosteluita johonkin laadukkaaseen julkaisuun.
Pärjäisin hyvin, palkka olisi 600€ parempi kuin nykyinen.
Jos voisi tehdä mitä vain, niin olisin tv-käsikirjoittaja/tuottaja vaikka Briteissä.
Jos pitäisi olla joku tolkku, esim. mitä nykyisellä koulutuksella tai jatkokouluttautumalla vois tehdä, niin olisin kaupunkisuunnittelija.
Mun työssä peruspalkka on vain muutama satanen yli tuon 2600. Oma palkka on kyllä sen verran päälle, että lasku olisi aikamoinen.
Ehkä jatkaisin opena.
Taiteilija! nyt osa-aika siivooja, palkka alle tonnin kk.
Olisin hevoseläinlääkäri. Tosin ei minua siinä palkka kiinnosta, olen vaan liian tyhmä lääkikseen. Opiskelen nyt luokanopeksi :)
Vaikea kysymys sinänsä että opiskelen alaa josta olen pitkään haaveillut, ja pidän sitä kyllä unelma-ammattinani, mutta... Olen aiemmalta ammatiltani hevosenhoitaja ja ne työt aikoinani lopetin koska ei sillä rahalla tullut toimeen enää perheellisenä, ja töissäkin sai olla 24/7 sillä 1200€ bruttopalkalla. Joskus halu takaisin talleille nousee pintaan, ja jos siitä maksettaisiin saman verran kun muistakin hommista niin enpä tiedä...
Tekisin sitä mitä nytkin. Mulle tuo on hyvä palkka.