Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän tosi säästeliäästi olematta silti pihi tai saita, muita? Ja mitä käytännössä säästeliäästi eläminen

Vierailija
16.10.2016 |

sinulla on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu säkkiä myöten, vain mihin on varaa.  Velat maksan heti kun pystyn.  En edes haaveile rikastumisesta vaikka köyhyyden tähden syrjittäisiin.

Vierailija
2/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn niin paljon työpaikalla vessassa kun voin, säästän omaa vettäni. Vessapaperissa ei tule säästöä, sillä varastan paperit töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästeliäästi eläminen minulle tarkoittaa mm. seuraavia asioita:

-Koitan mitoittaa ruokaostokseni niin, että kaikki ostamani tulee käytettyä eikä jää kaappiin homehtumaan. Seuraan tarjouksia ja ostan mielelläni isoja määriä tarjouksessa olevaa/punalappuista ruokaa ja laitan pakkaseen myöhempää käyttöä varten. Teen ruokaa, esim. sosekeittoja, isoja satseja kerrallaan ja pakastan annoksittan. Töihin otan aina omat ruuat. Syön kala-ja kasvisruokaa (en käytä maitotuotteita enkä kananmunia), joten aika edulliseksi tulee syöminen noin muutenkin. 

-En shoppaile huvikseni mitään (pl. tietyt kirjat joita kerään) vaan ainoastaan tarpeeseen. Yleensä jotakin tarvitessani (pl. alusvaatteet, t-paidat ja elektroniikka) katson ensiksi saisiko etsimääni tavaraa nettihuutokaupoista-tai markkinapalstoilta. Jos ei saa, ostan tavaran sieltä mistä sen halvimmalla saa (yleensä ulkomaiset nettikaupat). Lisäksi esim. synttäri-joulu-ym. lahjat suunnittelen etukäteen niin, että ostan niitä ympäri vuoden tarjouksista ja aleista.

-Käytän tavarat ns. loppuun. En osta esim. uutta kännykkää vain sen vuoksi, että uusi malli on ilmestynyt markkinoille vaan ostan uuden kun entinen ei enää toimi. 

-Sanomalehdet tilaan ainoastaan nettiversioina.

-En omista autoa enkä aio koskaan omistaakaan. Kuljen julkisilla, paljon myös kävelen paikasta toiseen.

Vierailija
4/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa vaan mitä tarvitsee ja sen alennuksesta etukäteen suunnitellen

Vierailija
5/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 En pakastaisi punaleimaisia tuotteita. Kananmunat ovat halpoja ja hyvää ravintoa. Vessapaperin varastaminen menee jo saituuden puolelle. Muuten hyviä neuvoja.

Vierailija
6/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne vetoa suureelliseen blingiin. Reilu peruselämä tuo onnen.

Vierailija
7/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#3 En pakastaisi punaleimaisia tuotteita.

Miksi et? Punalappuiset ei ole vanhaksi menneitä ja esim. Lidlissä niillä on vielä monta myyntipäivää (5-6) ennen parasta ennen-päiväystä. Kun punalaput iskee saman tien pakkaseen niin ihan hyvin ne siellä säilyy.

Vierailija
8/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat säästökohteet: Asun ahtaasti ja edullisesti. Ei autoa. En käytä päihteitä. Syön harvoin ulkona.

Vierailija
9/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappuisia tuotteita pakastan minäkin. Siellähän ne pakastimessa säilyy hyvin ja otan esille juuri ennen käyttöä. Ruokahävikkiä vältetään muutenkin ostamalla ruokaa vain tarpeeseen, ei hamstraamalla kaikenlaista huvin vuoksi, varsinkin, jos se on sellaista, joka ei säily kauaa. Pakastinta käytetään paljon, esim. leivät laitetaan sinne ja vain heti syötävät jätetään esille. Pyritään ostamaan ruokaa kerran viikossa, tarpeen mukaan täydennysostoksia, mutta ei päivittäin.

Auto ajetaan ns. loppuun asti (ei oo mun toive, mutta meillä se nyt vain on näin), kännykkää käytetään mieluiten siihen asti kun se ei toimi enää, kengät käytetään loppuun asti, vaatteita ei ostella koko ajan muuten vain tai pintamuodin mukaan.

Vältetään supersesonkiaikaan matkustamista (ei siis jouluisin, syys- ja hiihtolomilla minnekään ulkomaanreissuille), kesälomalla ei kierretä jokaista huvipuistoa, vaan esim. 1-2 huvipuisto- tai tivolipäivää/ kesä. Ei syödä kotimaassa ulkona kovin usein, ostetaan jätski mieluummin kaupasta kuin  jäätelökioskista. Jos käydään hampurilaisella/ pitsalla, hyödynnetään Hesen kuponkeja tai Kotipizzan kampanjoita. Ei käydä baareissa, ostetaan olutta tai siideriä mieluummin kotiin. Tavataan kavereita kotona tai mökillä.

Hysteerisesti ei tarkkailla rahankäyttöä ja väkisinkin esim. kesälomalla tai reissatessa kuluu enemmän, mutta pyritään siihen, että perusarjessa ei törsätä turhuuksiin.

Vierailija
10/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kaikkea mitä ostan. Ja kun joku tulee tarpeettomaksi, laitan kiertoon.

Sain äidiltäni todella kauniin siivilän lahjaksi. Vanha oli täysin käyttökelpoinen mutta nyt tarpeeton, laitoin vanhan heti kirpparikasaan.

Käyn ystäväni kanssa kerran kesässä myymässä kirpparilla

En osta mitään varastoon mitä en käytä vuoden sisällä.

En käy kahvilla ulkona.

Olen löytänyt lähistöltä todella kivan penkin ja pöydän. Käyn la ja su aamuisin reitin kävelemässä. Kun tulen levähdyspaikalle, otan repusta termarin, joka on täynnä kuumaa juotavaa sekä ranskanleipää . Maistuu ihanalle.

Tänä vuonna tein joulukortit kierrätysmateriaalista. Tein pitsikoneella pienet lumihiutaleet, tausta pahvia ja päälle liimasin ihan valkoista paperia ja parilla pisteellä lumihiutaleet kiinni.

Kustannukset 0 euroa .

Vierailija
11/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsuudessa ollut köyhä (ja puolet aikuisuudestakin) niin ei enää osaa ostella muuten vaan vaikka taloudellinen tilanne ei enää paha olekaan. Mielitekoja on mutta kun pääsee kauppaan ja ottaa vaikka vaatteen sovitukseen tuleekin mieleen etten oikeastaan tarvitse tätä. Kaikki menee tarpeen - ei halun mukaan. Mulle tulee päinvastoin huono olo jos ostan jonkun kalliin tavaran itselleni.

Meillä menee rahat asumiseen, ruokaan ja matkustamiseen. Matkojen suhteen en säästele, heti kun on vähän rahaa kasassa alan katsomaan mihin sillä pääsee. Merkkituotteita ostan ulkomailta jos saan -70% hintaan ja jos merkki ei näy. Muuten kelpaa oikein hyvin esim Globalin, M&Sn tai vaikka Henkan vaatteet jos sopiva löytyy. Silti olen aina siististi ja tyylikkäästi puettu (mm housupuvut on edelleen priimaa vaikka on ostettu joskus 10v sitten)

Suomessa en käy koskaan ravintoloissa enkä kahviloissa. Mielestäni hinta-laatusuhde ei kohtaa

Vierailija
12/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä rahavouhottajia jotka korostaa itseään ;"osaan käyttää rahaa tosi järkevästi, en koskaan tuhlaa". Niin? Onnea sinulle, minä ainakin nautin rahoistani, on ihanaa ostaa extempore jotain ei niin järkevää.

Vierailija
13/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain äidiltäni todella kauniin siivilän lahjaksi. Vanha oli täysin käyttökelpoinen mutta nyt tarpeeton, laitoin vanhan heti kirpparikasaan.

En käy kahvilla ulkona.

Olen löytänyt lähistöltä todella kivan penkin ja pöydän. Käyn la ja su aamuisin reitin kävelemässä. Kun tulen levähdyspaikalle, otan repusta termarin, joka on täynnä kuumaa juotavaa sekä ranskanleipää . Maistuu ihanalle.

Tänä vuonna tein joulukortit kierrätysmateriaalista. Tein pitsikoneella pienet lumihiutaleet, tausta pahvia ja päälle liimasin ihan valkoista paperia ja parilla pisteellä lumihiutaleet kiinni.

Kustannukset 0 euroa .

Teet siis töitä ilmaiseksi ja varastit materialit joltakin.

Säästit varmaan koulussa matikantunnitkin.

Vierailija
14/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan mitä tarvitsen ja yleensä sitä kalliimpaa enkä halpis pskaa. Mutta mä käynkin töissä ja saan palkkaa.

Vierailija
15/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan mitä tarvitsen ja yleensä sitä kalliimpaa enkä halpis pskaa. Mutta mä käynkin töissä ja saan palkkaa.

Ööö... Niin? Miten tuo purkauksesi liittyy tämän keskustelun aiheeseen?

Vierailija
16/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastailee. Minulle säästeliäisyys on kulutuskriittisyyttä ja hintavertailua. En osta mitään turhaa. Ruokaostoksissa suosin kasviksia. Kuljen bussilla. Lyhyet matkat kävelen tai pyöräilen. Asuminen on suurin kuluni, perheellinen ei voi mielestäni asua liian ahtaasti koska elämänlaatu ja arjen toimivuus kärsii ahtaudesta. Käytän kirjastoa, ilmaisia tai edullisia kulttuuripalveluita. Joskus ostan jotakin kirpparilta, mutta vältän turhaa ostamista. Myyn hyväkuntoiset pieneksi tai turhaksi käyneet tavarat. En seuraa trendejä enkä muotia, mutta olen siisti ja löytänyt oman tyylini. Värjään hiukset itse noin neljä kertaa vuodessa. Lapsilla on suhteellisen edulliset harrastukset. Perheessämme on vain yksi auto miehen pitkän työmatkan vuoksi. En tilaa mitään lehtiä enkä kovin usein nettishoppaile...olen tyytyväinen kotona oleilusta vapaa-ajalla. Just totesin kun mietittiin joululahjoja ettei tarvita oikeastaan mitään!

Vierailija
17/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras säästövinkki on jättää lapset tekemättä. Siitä kertyy helposti satojen tuhansien säästö suorista kuluista, palkkatyön keskeytymättömyydestä ja vaikutuksesta eläkkeeseen. 

Vierailija
18/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan lähes kaiken käytettynä ja mulla ei esim. ole mitään ongelmaa pakastaa "punalappuisia" elintarvikkeita. Ruokaan menee silti liikaa rahaa kun inhoan ruoanlaittoa ja mikäli mahdollista; haetaan jotain valmista jostakin lounareilla. Kaikki huonekalut on vanhoina ostettuja, yritän välttää turhaa tilpehööriä ja nekin ostan kirppareilta. 

En osta tupakkaa, ei käydä ravintoloissa, ei leffoissa, ei teatterissa eikä ole muutamaan vuoteen matkustettu minnekään. Pihaan ja puutarhaan käytän kyllä rahaa, samoin yhteen omaan harrastukseen. Säästöön menee 300€/kk, oma osuus lainojenhoitokuluista on reilu tonni kuukaudessa. Käteen 3000€/kk ja kummasti se raha vaan menee; vakuutuksiin, sähköön, lasten harrastuksiin, ruokaan, taloon ja mökkiin 

Vierailija
19/19 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy kahvilla ulkona.

Kustannukset 0 euroa .

Teet siis töitä ilmaiseksi ja varastit materialit joltakin.

Säästit varmaan koulussa matikantunnitkin.

Pahvit otin töissä kierrätysastiasta. Samoin kopiopaperit. Jokaisessa paperissa oli tulostettuna jotain, minä vaan leikkasin valkoisista kohdista kortin kokoisen palan.

Ompelukoneella surrautin reunat, lankoja minulla on vaihtokaupoista tullut ehkä n 100 rullaa vielä.

Lanka tuli saadusta neulepaidasta. Siinä oli ruostejälkiä mutta koska on puhdasta villaa, purin villapaidan ja pesin langan ja tein lumihiutaleita. Menihän siinä vähän sähköä, mutta eipä voi hirveen isoa laskua itselle kuluista kirjoittaa.

Neuleesta tuli n 250 lumihiutaletta. Myyn valtaosan korteista 2.5 e kpl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän