Pika!! Tietääkö joku miten veneen saa venepukkien päälle??
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Nosturilla...
Oikeesti? Eikö muuten? Eihän niissä ole mitään järkee. Eli tarvii nosturin ja trailerilta sitä ei siihen saa millään.
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nosturilla...
Oikeesti? Eikö muuten? Eihän niissä ole mitään järkee. Eli tarvii nosturin ja trailerilta sitä ei siihen saa millään.
No jätä trailerille.
Riippuu varmaan vähän veneen koosta, mutta nosturilla isommat! Porvoossa voi olla joku toinenkin konsti
Meillä oli laivan alla lavetti ja se liikkui ratakiskoilla veteen ja telakalle.
Nosturillahan nuo pienemmät yleensä pukeille nostetaan, mutta periaatteessa myös käsitaljoilla toimisi.
Käsitaljoilla toimittaessa kuitenkin tarvitaan paljon puupalkkeja.
Siis neljä isoa kolmijalkaa ja parrut trailerilla olevan veneen alle.
Vene nosteaan ilmaan, traileri ajetaan pois alta ja vene lasketaan pukeille.
Älkää kuitenkaan yrittäkö, sillä kuitenkin pudotatte sen veneen ja voitte jopa jäädä itse alle.
Itse olen nostellut käsitaljoilla kymmentonnisia vempeleitä, eli onnistuuhan se, mutta vie aikaa.
Lasikuituisen soutuveneen nostamiseen riittää kaksi miestä, riksi akkakin voi riittää kaveriksi.
Kippaa kartanolle, pysyy se siinäkin.
Itse hakisin ensin pari koppaa kaljaa, veneen koosta riippuen enemmänkin. Sitten kilauttaisin kavereille.
Ehkä oudoin kysymys, mihin oon täällä törmännyt. Miks hemmetissä oot hommannut veneen, ellet tiedä miten sen saa talviteloille?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oudoin kysymys, mihin oon täällä törmännyt. Miks hemmetissä oot hommannut veneen, ellet tiedä miten sen saa talviteloille?
Mä niin nauran tälle mielikuvalle: vauva-palsta, joka veneilijän ensiapu. Pitänee olla varuillaan vesillä 😂
Tietää. Juuri tänään nostettiin. Yksi mies ja riski akka riitti, oli puinen soutuvene.
Nääts, mitään soutuvenettä.. Eiku katteltiin kun niitä myytiin ja päällä tuollaisia moni sata kilosia paatteja. Että miten helkatissa sen paatin siihen saa... Et täytyykö aina olla nosturi mukana jos sen niille haluaa. Eihän noissa sitten oo mitään järkee. Mielummin jättää trailerille.. Kai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin nauran tälle mielikuvalle: vauva-palsta, joka veneilijän ensiapu. Pitänee olla varuillaan vesillä 😂
Joo niin pitää jos yrität saada vesillä laivan pukkien päälle.. Oot outo..
Vierailija kirjoitti:
No hitto vastaa jos tiedät miten 600 kilosen veneen saa pukkien päälle.. Eihän nyt aina voi tilata nosturia? Järjettömät vehkeet.
Rakenna järven pohjaan pukit, aja vene päälle ja odota, että vesi laskee.
Vierailija kirjoitti:
Rakenna järven pohjaan pukit, aja vene päälle ja odota, että vesi laskee.
Ahaa! Eli kun ne käyttäö noita pukkeja tuolla veneliikkeiden pihassakin niin ne vaan täyttää sen alueen vedellä.. Joo..
Piirunpätkiä ja pullotunkkeja vaan vitusti.
Älä jää alle.
Sitten ihmetellään ja märistään, kun naiset eivät saa yhtään Nobelia.
Pitäisi varmaan olla oma Debil palkinto, vain naisille.
Urosveneen saa helposti, kunhan naaraspukit on kiimassa. Menee ihan itsellään.
Hjälp.