Mies remppasi taloa minun vastustelusta huolimatta ja nyt möksähti kun en suostunut
lämmittämään saunaa. Mies ajatteli säästävänsä satoja euroja vaihtamalla sähkökiukaan puulämmitteiseksi. Enhän mä jaksa sitä lämmitellä, olisi niin helppo vaan pyöräyttää yhdestä rullasta ja kiuas lämpiäisi itsestään.
Nyt pitää:
Kantaa puita liiteristä
Latoa oikeanlainen keko puita kiukaan pesään ja sytykeet päälle
Sytyttää sytykkeet, vahtia, että tuli ei sammu ja ruokkia pesään lisää puita jatkuvasti.
Sen lisäksi pitää kytätä varaston tilannetta, että milloin pitää tilata uusi setti puita.
MÄ en jaksa, ei huvita, en halua. Nyt mies ruikuttaa, kun hän joutuu aina lämmittämään saunan. MITÄ TEKI asiat noin monimutkaisiksi. Perkele!!!! Minä sanoin, ettemme tarvitse roskaavaa puukiuasta, kun meillä on sähkösauna.
Kommentit (23)
Asiahan on helppo ratkaista, eli ostat sähkökiukaan ja asennutat sen siihen puukiukaan viereen.
Kyllä normaalikokoiseen saunaan mahtuu kaksi kiuasta ihan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Puukiukaassa on enemmän työtä sähkökiukaaseen verrattuna, mutta on paremmat löylytkin. Meillä oli edellisessä talossa puukiuas ja nyt on sähkökiuas.
Kaipaan toisinaan puukiukaan löylyjä. Nyt ei ole tullut edes kovin usein lämmitettyä. Mies ei tykkää saunoa, kuin tosi harvoin. Ehkä sekin vaikuttaa osaltaan saunan lämmitystiheyteen.Puukiukaassa meillä oli puut odottamassa, sytyttämistä vaille valmiina seuraavaa saunomiskertaa varten.
Itsekseenkö ne puut sinne pullahti? Vai toiko saunatonttu ne sinne?
Puukiukaassa on enemmän työtä sähkökiukaaseen verrattuna, mutta on paremmat löylytkin. Meillä oli edellisessä talossa puukiuas ja nyt on sähkökiuas.
Kaipaan toisinaan puukiukaan löylyjä. Nyt ei ole tullut edes kovin usein lämmitettyä. Mies ei tykkää saunoa, kuin tosi harvoin. Ehkä sekin vaikuttaa osaltaan saunan lämmitystiheyteen.
Puukiukaassa meillä oli puut odottamassa, sytyttämistä vaille valmiina seuraavaa saunomiskertaa varten.