Haitilaiset pyytää ihmisiä boikotoimaan Punaista ristiä
Kommentit (29)
Minä en koskaan lahjoita mitään mihinkään keräykseen, sillä hyväntekeväisyysbisnes on suurta kusetusta. Ikinä ei voi tietää, mihin rahat lopulta päätyvät. Jos voisin, antaisin rahat suoraan avun tarvitsijalle tai hommaisin itse sen tarvittavan vaatteen, ruuan, rokotteen, koulutarvikkeet, gynekologimaksun...
Minun omatuntoani ja white shamea ei kukaan saa käyttää hyväksi. Ja muutenkin monet maat ja kansanosat ovat niin hädänalaisia ja paskassa jamassa, koska heidän valtionsa ovat niin korruptoituneita ja mahdollistavat hyväntekeväisyysjärjestöjen vilpin ja kyseenalaisen bisneksen. Ei yksittäisten ihmisten pienet lahjoitukset maailmaa auta ja paranna. Kyllä se on koko systeemi, jonka on muututtava. Ja siihen on vaikea vaikuttaa näin toiselta puolen maapalloa pienenä suomalaisena. Mutta se, mitä voin tälle korruptiolle ja kusetukselle tehdä, on olla tukematta tätä moraalitonta toimintaa ja olla siis lahjoittamatta yhtään rahaa siihen.
En luovuta vertani ennen kuin sen voi tehdä suoraan sairaalaan.
SPR:n Veripalvelu on aivan mätä laitos. Budjetti on 66 miljoonaa josta palkkakustannuksiin upposi 26 miljoonaa, mm. toimitusjohtajan palkka on 270 000 euroa eli yli 20 000 kuussa.
Veribisnes toi SPR:lle kuitenkin voittoa (!) yli 5 miljoonaa josta osa tuli suomalaisten luovuttajien veren myynnistä ulkomaille tähtitieteelliseen hintaan. Voittoa tuli siitäkin huolimatta, että SPR on kilpailuttamatta käyttänyt runsaasti erilaisia konsulttipalveluita, mm. yksi laskutus on 5400 euroa konsultointia joululounaalla.
Tuo veripalvelu ja lahjoiten veren kauppa on yksi suurimmista syistä, joista en tätä järjestöä ja sen toimintaa kannata.
Punainen risti on juuri tuota uskomatonta loppumatonta kieroilua ja rahalla pelaamista, humanitaarinen toiminta on siitä kaukana.
Onhan tuosta pelistä nytkin tuoretta näyttöä, vokki peri kovan hinnan, työntekijöiden piti olla silti ilmaisia.
Voiko rahaa/jouluapua siis lähettää suoraan paikallisten poliitikkojen ja rikkaiden tileille?
Muistakaa sitten ihmiset, jos teitä kohtaa joku katastrofi, ette ota vastaan SPR:ltä mitäön apua, ja sairaalassa kieltäydytte kaikista verituotteista. Syöpääkin on hankala hoitaa, jos tarvitsee esim. punasoluja tms. En minäkään mikään SPR:n kannattaja ole, mutta verta käyn luovuttamassa ihan siitä syystä, että saan korkeaa hb:a alemmas. Lapselle annettiin aikoinaan syöpähoitojen aikana tolkuttomasti verituotteita, myös siitä ilosta olen käynyt, kun ei onnistunut suoraan suonesta suoneen luovutus, vaikka sama veriryhmä onkin..
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten ihmiset, jos teitä kohtaa joku katastrofi, ette ota vastaan SPR:ltä mitäön apua, ja sairaalassa kieltäydytte kaikista verituotteista. Syöpääkin on hankala hoitaa, jos tarvitsee esim. punasoluja tms. En minäkään mikään SPR:n kannattaja ole, mutta verta käyn luovuttamassa ihan siitä syystä, että saan korkeaa hb:a alemmas. Lapselle annettiin aikoinaan syöpähoitojen aikana tolkuttomasti verituotteita, myös siitä ilosta olen käynyt, kun ei onnistunut suoraan suonesta suoneen luovutus, vaikka sama veriryhmä onkin..
Jaa. Pitää sitten heittäytyä jehovien tavoin Herran huomaan.
Jos hemoglobiinia haluaa alentaa, niin eikö kuppaus aja saman asian kuin verenluovutus?
Tietääkö muuten kukaan, miksei sairaalat hoida itse tuota verenluovutusta? MIksi se on Suomessa SPR:n bisnes?
Punaisen ristin toiminta Haitissa oli erityisen paheksuttavaa. Rahaa tuli ja se jaettiin sisäisesti. Talot, jotka tuli rakentaa keräyksen turvin ovat edelleen tekemättä. Sadat miljoonat dollarit katosivat järjestön työntekijöille ym. "yhteistyötahoille". Toivottavasti penkovat pohjia myöden tuon jenkeissä.
En antaisi soun souta tuolle kupparijärjestölle.