Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisinko minäkin alkaa halutessani kulkemaan vain silmät näkyen?

Vierailija
16.10.2016 |

Saako Suomessa kulkea niin kuin joskus näkee, että vain silmät pilkistävät kaikkien huntujen ja viittojen alta mustista? Jossain välissähän tuosta puhuttiin turvallisuusriskinä. Silti noita näkee aina välillä. Mikä uskonto tuollaisilla on jotka näyttävät vain silmänsä?

Itsekin haluaisin pukeutua niin koska olen kyllästynyt siihen kuinka ihmiset kuvaavat älypuhelimillaan joka paikassa, enkä haluaisi päätyä kuvattavaksi tunnistettavasti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti yhä useampi rupee niitä käyttämään. Silloin on yhteiskunnan ulkopuolella tyystin:)

Vierailija
22/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt samaa. Eikö kommandopipo ole kielletty? Mitä jos joku haluaisi kulkea se päässä kaupungilla, niin varmaan tulisi poliisi ja veisi? Ainakin jos pankkiin tai kauppaan menis asioimaan... Eikö se ole tasa-arvoa syrjivää, kun toiset saa pitää vastaavaa huivia, mutta pipoa ei saa pitää?

Kommandopipo ei ole kielletty. Entisessä kotikaupungissani eräs mies kulki aina kommandopipo päässä. Ei poliisi sitä kieltänyt. En tiedä, käyttikö mies kommandoa myös pankissa ja kaupassa. Pipoa saa pitää siinä missä huiviakin, ei pipon käyttöä ole kielletty. Laita pipo päähäsi ihan vapaasti, jos kerran haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka se kommandopipo sit ois sallittu, mut eikös jos joku on jonnekin mennyt se päässä, ole poliisit ainakin joskus hälytetty paikalle? Ehkä se on eri juttu jossain pikkukylässä, missä poliisit tietää, että se kommandoa käyttävä mies on harmiton kylähullu eikä vaaraksi. En mä halua sellaista ite käyttää, mut mun mielestä se vain on väärin, että uskonnon takia sit taas jotkut saa pukeutua yhtä peittävästi. Vieläpä kaavut lisäksi päällä, niin onhan se iso turvallisuusriski. Sinne kaavun alle voi kätkeä mitä vain ja vielä kun ei naamaa näe, niin aika huono juttu musta.

Vierailija
24/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvaaminen! Minkä h*lvetin takia täytyy kuvata tuntemattomia sillä kapulallaan?! Kadulla, rannalla, yöelämässä...!

Se on laillista

Vierailija
25/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut naamioitua joulupukiksi ympäri vuoden. Ois joulu ainainen.

Vierailija
26/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän koko perhe pukeutuu turles pipoihin

Vierailija
27/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt samaa. Eikö kommandopipo ole kielletty? Mitä jos joku haluaisi kulkea se päässä kaupungilla, niin varmaan tulisi poliisi ja veisi? Ainakin jos pankkiin tai kauppaan menis asioimaan... Eikö se ole tasa-arvoa syrjivää, kun toiset saa pitää vastaavaa huivia, mutta pipoa ei saa pitää?

Eipä ole tähän päivään mennessä poliisi noutanut, kun olen kaupungilla pakkaspäivänä kommandopipo päässä pyöräillyt.

Vierailija
28/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena kuljin vain silmät näkyen ainakin pari viikkoa. Ei tuota kukaan tullut kieltämään.

Vierailija
29/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tähän päivään mennessä poliisi noutanut, kun olen kaupungilla pakkaspäivänä kommandopipo päässä pyöräillyt.

No kai ne poliisit tietenkin nyt järkeään käyttää pakkaspäivänä, jos näkevät pyöräilijän kommandopipo päässä... Mutta entä jos menee vaikka elokuussa käymään pankissa se päässä, tai ostoskeskukseen. Tai hengaileen asemalle tms.

Vierailija
30/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös työpaikoilla (ainakin valtion ja kaupungin hommissa) pitäisi olla samoin. Jos helsinkiläinen bussinkuljettaja saa ajaa autoa haluamansa tötterö päässään, pitäisi muidenkin kuljettajien saada olla vaikka hankkijan lippalakki päässä.

Miksi tällaista vastakkainasettelua tietentahtoen tehdään, että toiset saa toiset ei.

Vierailija
31/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota.. me täällä Lapissa kuljemme niin talvisin kun on pakkasta.

Mutta käsittääkseni esim. mielenosoituksessa ei saa olla huppu päässä ja huivi naamalla?

Vassarit saa, muut ei.

Vierailija
32/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai ne poliisit tietenkin nyt järkeään käyttää pakkaspäivänä, jos näkevät pyöräilijän kommandopipo päässä... Mutta entä jos menee vaikka elokuussa käymään pankissa se päässä, tai ostoskeskukseen. Tai hengaileen asemalle tms.

Jos laittaa rautoihin niin tällöin poliisi suorittaa perusteettoman vapaudenriiston eikä toimi laissa määrätyn yhdenvertaisuusperiaatteen mukaan.

Vierailija
33/33 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän ei ole kovinkaan kauaa, kun naamioituminen oli kiellettyä, en ymmärrä miksi se piti sallia ollenkaan.

Milloin naamioituminen on muka ollut kiellettyä? Siitä täytyy olla jo aika kauan. Joskus yli 10 vuotta sitten mielenoituksissa naamioituminen kiellettiin. Sitä ennen sai naamioitua täysin vapaasti.

Ei saanut. Olin 2000-luvun alussa muutaman kerran osoittamassa mieltäni (ainakin autoista vapaan ydinkeskustan puolesta). Lähtötilanteessa paikalla oli useita poliiseja, jotka huusivat:"Kasvot esiin! Kasvot esiin!" Poliisi myös kuvasi mielenosoittajien joukkoa, ja maijaan raahattiin ihmisiä, ilmeisesti niitä, jotka eivät paljastaneet kasvojaan kuvaajalle.

Ihan tavallisia opiskelijoita oltiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi