Tuttu löi kissaani
Pari viikkoa sitten kävi vanha koulukaverini kylässä. Otti minun kissani syliin ja yritti pitää sitä väkisin sylissä, kissa alkoi rimpuilemaan ja pääsi pois sylistä ja tämä tuttu löi kissaa avokämmenellä. Tilanteessa menin aivan shokkiin ja en kyennyt kuin hiljaa tuijottamaan. Kissan otin välittömästi syliin turvaan, mutta se meni nurkkaan mököttämään. Kissa on todella ihmisystävällinen ja utelias, mutta lyönnin jälkeen koko iltana se ei edes kehrännyt ja näytti apaattiselta. Kyseistä tuttua en enää ikinä päästä meille.
Mietin vain että miksi yli kaksikymppinen ihminen tekee noin? Yrittää aina muutenkin seurassa halveksua minua ja kun huomautan tästä, olen kuulemma aina kuvitellut kaiken. Päihderiippuvainen hän ainakin on, mutta ei sekään selitä kissan lyömistä. Mitä persoonallishäiriötä veikkaatte?
Kommentit (37)
Hittoako tuommoisen "tutun" kanssa olet hengannut tähänkään asti?
Voi kissaparka :'( miten kisu voi nyt..? Ikinä ei saisi eläintä vahingoittaa :/ tuntuu niin pahalle..:( pidäthän kisusta hyvän huolen..<3 vaikutat ainakin siltä että pidät..
Mä olisin tempassu tätä ihmistä nokkaan, heittäny ulos ja sanonu, et meidän ystävyys oli tässä. Ikinä ei antais kenenkään rääkätä mun lemmikkieläintäni. Sairas ihminen.
Toivottavasti kissa ei saanu tarumoja..että inhoon tollasia ihmispaskoja jotka satuttaa eläimiä :( paljon helliä silityksiä kissallesi...
Vierailija kirjoitti:
Hittoako tuommoisen "tutun" kanssa olet hengannut tähänkään asti?
En todellakaan tiedä. Käy häntä aina vähän sääliksi. Alkoi seurustelemaan mieheni kaverin kanssa ja miehen kaveri oli tulossa käymään niin tuli tuttukin samalla.
Eikö tutun mahdollista persoonallisuushäiriödiagnoosia keskeisempää olisi se, että saisit nyt ko. henkilön poistettua elämästäsi ja unohdettua hänet? Ei tuollaisia ihmisiä kannata jäädä vatvomaan ja etsimään syitä heidän käytökselleen, sillä tavalla joutuu vaan vuosikausiksi heidän "otteeseensa", kun voisi vaan jatkaa elämäänsä ja etsiä parempia ihmissuhteita. Puhun nyt kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kissaparka :'( miten kisu voi nyt..? Ikinä ei saisi eläintä vahingoittaa :/ tuntuu niin pahalle..:( pidäthän kisusta hyvän huolen..<3 vaikutat ainakin siltä että pidät..
Kissa voi nyt hyvin, oli vain sen yhden illan apaattinen. Seurasin kyllä ja olisin vienyt eläinlääkäriin, jos olisi jotain oireita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hei se on vaan kissa! :DD kyllä mäkin lyön tai potkaisen kaverin kissaa jos se ei käyttäydy. Ei siinä oo mitää outoo tai väärin. Kissa ei oo koira tai lapsi!!!
Mä potkaisen kaltaisia ja nakkelen pientareelle niskaperse otteella, ei siinä oo mitää outoo tai väärin. Sinä et ole ihminen vaan saastaa jota ei saisi olla olemassa.
Onko tämä se sama tuttu, joka aiemmin varasti kissasi ja vei sen asuntoonsa. Menitte sitten poliisien kanssa paikalle. Tarinan jatko jäi valitettavasti lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin tempassu tätä ihmistä nokkaan, heittäny ulos ja sanonu, et meidän ystävyys oli tässä. Ikinä ei antais kenenkään rääkätä mun lemmikkieläintäni. Sairas ihminen.
Noin olisi pitänyt tehdäkin, mutta en tiedä mikä minuun meni. Pystyin vain suu auki tuijottamaan. Tutun mies kyllä huomasi kun tämä löi kissaa ja näytti todella häpeävän tämän käytöstä. Ehdotti lähtöä välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei oo koira tai lapsi!!!
Et ole sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama tuttu, joka aiemmin varasti kissasi ja vei sen asuntoonsa. Menitte sitten poliisien kanssa paikalle. Tarinan jatko jäi valitettavasti lukematta.
Ei ole sama, muistan kyllä tarinan.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan lyönyt kissaa. Ei ole edes tullut mieleen. Kissat on niin herkkärakenteisia ja niin epäsosiaalisia, että tuskin oppisivat mitään.
Koirat puolestaan ovat sen verta jänteviä ja omaavat sosiaalista älykkyyttä, että niitä pitääkin aina välillä kojauttaa, että pysyvät ruodussa ja pysyy selvänä kuka on isäntä talossa.
Ei eläimiin minkäänlaista väkivaltaa, eivät ne ymmärrä oppivat vain pelkäämään.
Minä marssisin poliisilaitokselle kysymään miten voidaan nostaa rikossyyte eläinrääkkäyksestä. Jos tämä tapaus seukkaa jonkun tutun kanssa, ottaisin keskustelun nopeasti seurustelukumppanin kanssa, jotta lopettaa seurustelun välittömästi.
Sadistinen kiusaaja harjoittelee usein eläimillä. Ja se on oikeasti ihan tutkittua tietoa.
Mä oon muuten huomannut saman! Tai siis kun kaikki kissat eivät ole sylikissoja, eivät vain viihdy sylissä. Sitten kun joku joka tätä ei tiedä, koppaa kissan syliin ja kun tämä aika pian siitä yrittää pois päästä ja lopulta vahingossa kynnelläkin satuttaa tätä kiinni pitäjää, niin se sit joko heitetään pois sylistä, tönäistään tai haukutaan se eläin. Kissa ei tehnyt mitään väärää tilanteessa, se ei vain halunnut olla sylissä. Luulen että se ihminen kokee jonku kolauksen kun kuvittelee olevansa joku eläinkuiskaaja josta kaikki elukat pitävät, ja kun näin ei ole niin hävettää kun joku näkee että kissa rimpuilee pois sylistä.
Menit shokkiin?
Ilmeisesti kissalle ei käynyt kuinkaan? Toki moitittavaa käytöstä ja ei ilmeisesti ymmärrä mitään tämä tuttusi eläimistä.
Jos haluat jatkaa tuttavuutta, teet selväksi, ettei kissaan kosketa. Nämä poliisin perään huutelijat voit jättää omaan arvoonsa. Ihan oikeasti poliisi ei ota tutkittavakseen kissan läpsäisyä... voiko joku tosissaan luulla niin?
Virtahepo kirjoitti:
Eikö tutun mahdollista persoonallisuushäiriödiagnoosia keskeisempää olisi se, että saisit nyt ko. henkilön poistettua elämästäsi ja unohdettua hänet? Ei tuollaisia ihmisiä kannata jäädä vatvomaan ja etsimään syitä heidän käytökselleen, sillä tavalla joutuu vaan vuosikausiksi heidän "otteeseensa", kun voisi vaan jatkaa elämäänsä ja etsiä parempia ihmissuhteita. Puhun nyt kokemuksesta.
Tuo on kyllä totta. Pahinta on että aina kun näemme saan häneltä vain pahan olon. Olen vain ollut niin kovin yksinäinen ja tämä henkilö on samassa kaveripiirissä, joten olisi katkaistava välit monen ihmisen kanssa.
Tollanen räkänokka luuseri kun ei kykene kuin heikompiaan hakkaamaan ja potkimaan. AP:n olis pitänyt täräyttää välittömästi takas eikä jäätyä tilanteessa. AP ens kerralla kun se paskaläjä ilmestyy sun ovelles niin potkaset sitä ja lujaa sen jälkeen vedät oven kiinni - ei selityksiä - miettiköön.
Vierailija kirjoitti:
Hei se on vaan kissa! :DD kyllä mäkin lyön tai potkaisen kaverin kissaa jos se ei käyttäydy. Ei siinä oo mitää outoo tai väärin. Kissa ei oo koira tai lapsi!!!
Niiiiin. Ei ole koira tai lapsi. Tiedetään.
Elävä olento se kuitenkin on. Ei eläimiä eikä ihmisiä lyödä. Ja väkisin piti sylissä. Suuttui, kun ei kissa ollut niinkuin hän halusi.
Varmaan lyö sitä kimppaniaankin joku päivä, kun ei ole niin kuin hän haluaa. Näin on veikkaus. Ellei tohon puutu, niin sehän jatkaa. Sitten kun on oma lapsi, joka ei käyttäydy niinkuin hän haluaa, niin läväyttää lasta. Ellei tohon asiaan puutu jo tuossa kissa-tasolla, niin se vaan etenee. Sen voi pysäyttää, kun sen asian ottaa esiin ja siihen kiinnittää huomion.
Sivuuttaa ei kannata.
Hahahahahaha! :DDD