Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaatko kieltäytyä lapsi(yö)vieraista?

Vierailija
16.10.2016 |

Siskoni kuuli että minulla on lomaa samaan aikaan kuin lapsilla on koulussa syysloma. "Meidän lapsethan voi sitten tulla teille lomailemaan!"

Olin odottanut rentoa lomaviikkoa OMAN perheeni kanssa. Lapsemme ovat sitä paitsi niin isoja, että ajattelin myös shoppailla itsekseni yms. Nyt meille tulee kolmeksi (!) päiväksi kolme (!) lasta, joista nuorin on kolme (!) vuotta.

Välejä katkaisematta minusta tuohon oli mahdotonta sanoa ei. Osaako joku muu kieltäytyä? Mietin jo että valehtelisin jotain lomamatkasta, mutta ei sekään onnistu. Sisko vielä oikein intoili mitä aikovat miehensä kanssa tehdä kun saavat kaksi vapaailtaa. Murr...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kamalaa jos omat lähisukulaiset eivät haluaisi meitä tai lapsiamme kylään ihan vaan kun eivät viitsi tavata. Emme tietenkään tunge sisään jos heillä on muuta menoa, mutta lomallahan on juuri kiva kyläillä.

Siis viedään lapset kylään, jotta itse päästään viettämään vapaa-aikaa? Kyläily ei ole ihan sama asia kuin viedä lapset hoitoon ja jos asutaan suhteellisen lähekkäin, niin kyläilyn ei myöskään aina tarvitse tarkoittaa yökyläilyä. Minäkin käyn kylässä sukulaisten/ystävien luona, mutta en vie heidän aikaansa paria tuntia kauempaa, PAITSI jos minut tai lapseni kutsutaan yökylään.

Ja mitä viitsimiseen tulee. niin ottaako ap:n sisko hänen lapsiaan pariksi päiväksi kylään, jotta ap voi viettää omaa aikaa..

Vierailija
22/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sano, että teillä on vatsatautia. Siskosi ei varmasti halua tuoda muksujaan sekaan. Ja vatsataudissa ei jaksa hoitaa ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit siskoni, niin loukkaantuisin, koska et voi sanoa suoraan asiaa. Jos et halua lapsia, niin se on sanottava, eikä irvistellä selän takana. Kenties alitajuntaisesti sitten kohdella lapsia hiukan ärsyyntyneesti.

Vierailija
24/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin heti, että mulla on jo aika paljon kaikkia suunnitelmia lomalle enkä ole lyönyt lukkoon kaikkia päivämääriä. Yksi yö varmaankin onnistuu, mutta kolmea en pysty millään ottamaan.

Eikä niiden suunnitelmia tarvitse olla mitään isoja; elokuviin, shoppailemaan, ulos liikkumaan, ravintolaan syömään. Se on sinun lomasi eikä tuollaisia asioita tehdä jos sulla on 3-4 päivää jotain alle kouluikäisiä vahdittavina. Se ei ole mikään loma.

Nyt jos oot luvannu jo niin myöhäistä nämä neuvot. Ensi kertaa varten voit valmistautua ja suunnitella miten kiemurtelet itsesi tyylikkäästi tilanteesta. Ja ens kerralla et sano, että kotosalla vaan ollaan lomalla. Et ole! Sinulla on suunnitelmia.

Vierailija
25/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: sano, että teillä on vatsatautia. Siskosi ei varmasti halua tuoda muksujaan sekaan. Ja vatsataudissa ei jaksa hoitaa ketään.

Tällainen se vasta raukkamaista on.

Vierailija
26/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap siskosi tossun alla? Voithan palauttaa lapset etuajassa, sanoen että 3vllä oli hieman lämpöä. Kipeän lapsen paikka on vanhempien luona. Tai itselläsi velloo mahassa, eikä hommasta tuu mitään. Siinä pienet valkoiset valheet, jos et muuten osaa kieltäytyä.

Meiltä kysytään joskus, jos sukulaisen lapset voisivat tulla. Mutta minulla on 3 vuorotyö ja siihen vedoten voin kieltäytyä. Jos mies haluaa ja jaksaa, tottakai voi ottaa yökylään. Itse teen selväksi, että olen pelistä pois yövuorojen tai pitkän putken jälkeen yhden vapaan takia. Tahdon levätä.

Vierailija
27/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan kieltäytyä oikein mainiosti. Minulla on oikeus päättää, keitä kotiini tulee kyläilemään. Ap:lla ja siskollaan on kyllä todella omituiset välit, jos kieltäytyminen olisi merkinnyt välien katkeamista. :O

Vierailija
28/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole sen vertaa munaa, että viitsisi siskolleen sanoa, että valitettavasti on jo muita suunnitelmia, niin kärsi sitten.

Sehän tässä olikin ongelmana, kun niitä muita suunnitelmia ei varsinaisesti ollut. Ts. suunnitelmana oli olla rennosti kotona, nukkua pitkään ja vasta aamulla miettiä mitä tehdään.

Sisko on tosi sinnikäs kyläilijä. Kun olen tuskanhiki otsalla selittänyt hänelle miksi eivät voi tulla joku viikoloppu meille kylään (yöksi), niin ehdottaa seuraavaa tai sitä seuraavaa viikonloppua. Ja kun sitten tulevat, niin sisko iloisesti sanoo että "Aateltiin mennä Mikon kanssa leffaan kun kerrankin päästäisiin kaksin niin tehän voitte laittaa lapset nukkumaan. Tosi rankkaa on ollut niin on ihana tuulettaa vähän päätä." Inhottavaa tuohon on sanoa että sori, ei käy.

Ihan oikeastiko muiden on helppoa sanoa läheiselle ihmiselle EI? Varsinkin kun se läheinen ei kysy, vaan olettaa asian olevan ok.

T. Munaton Ap

Ei mullekaan ole helppoa sanoa ei, mutta olen opetellut kieltäytymään. Olen opetellut tiettyjä fraaseja joilla kieltäytyä kohteliaasti tai saada ainakin miettimisaikaa.

Esimerkiksi; meillä on sille viikonlopulle menoa, olimme suunnitelleet lähtevämme paikkaan x/tekevämme asiaa y juuri sinä viikonloppuna. Ja jos siihen viikonloppuun ei ollu mitään suunnitelmaa, niin siihen tuli just nyt suunnitelma.

Vierailija
29/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole sen vertaa munaa, että viitsisi siskolleen sanoa, että valitettavasti on jo muita suunnitelmia, niin kärsi sitten.

Ihan oikeastiko muiden on helppoa sanoa läheiselle ihmiselle EI? Varsinkin kun se läheinen ei kysy, vaan olettaa asian olevan ok.

T. Munaton Ap

Eli sä saat toimia siskollesi lapsenvahtina maailman tappiin asti, aina kun hän vaan lapsenvahtia tarvitsee.

Vierailija
30/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan. Olisihan se vähän outoa, jos joku lapsi tulisi 30v miehen luokse yöksi

Vierailija
31/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni kuuli että minulla on lomaa samaan aikaan kuin lapsilla on koulussa syysloma. "Meidän lapsethan voi sitten tulla teille lomailemaan!"

Olin odottanut rentoa lomaviikkoa OMAN perheeni kanssa. Lapsemme ovat sitä paitsi niin isoja, että ajattelin myös shoppailla itsekseni yms. Nyt meille tulee kolmeksi (!) päiväksi kolme (!) lasta, joista nuorin on kolme (!) vuotta.

Välejä katkaisematta minusta tuohon oli mahdotonta sanoa ei. Osaako joku muu kieltäytyä? Mietin jo että valehtelisin jotain lomamatkasta, mutta ei sekään onnistu. Sisko vielä oikein intoili mitä aikovat miehensä kanssa tehdä kun saavat kaksi vapaailtaa. Murr...

Mä oisin kylmästi sanonut että ei käy. Ei kannata olla lapanen.

Vierailija
32/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä olikin ongelmana, kun niitä muita suunnitelmia ei varsinaisesti ollut. Ts. suunnitelmana oli olla rennosti kotona, nukkua pitkään ja vasta aamulla miettiä mitä tehdään.

Sisko on tosi sinnikäs kyläilijä. Kun olen tuskanhiki otsalla selittänyt hänelle miksi eivät voi tulla joku viikoloppu meille kylään (yöksi), niin ehdottaa seuraavaa tai sitä seuraavaa viikonloppua. Ja kun sitten tulevat, niin sisko iloisesti sanoo että "Aateltiin mennä Mikon kanssa leffaan kun kerrankin päästäisiin kaksin niin tehän voitte laittaa lapset nukkumaan. Tosi rankkaa on ollut niin on ihana tuulettaa vähän päätä." Inhottavaa tuohon on sanoa että sori, ei käy.

T. Munaton Ap

Siis nimenomaan tollaselle rajattomalle sukulaiselle sinun pitää asettaa rajatja pitää niistä kiinni, viis väleistä. Sukulaiseni koitti taannoin kutsua itsensä meille kylään kesken työviikon ja sanoin että meille tullaan vain kutsusta. Miten olet päästänyt asiat siihen jamaan että siskosi voi olettaa tuon olevan ok? Nyt luuri käteen ja perumaan vierailu, tämä on käsky.