Poistetaan yhteiskunnan tuki joukkoliikenteeltä
Jokainen maksakoon itse kulkemisensa miten lystää. Asuipa missä tahansa.
Hyvä ehdostus ja ehdottaomasti tasapuolinen.
Kommentit (18)
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Miksi?
Olisiko susta niin ihanaa istua ihan helvetillisessä aaamuruuhkassa kun kaikki ajaisivat omilla autoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Juuri näin. Jos tähän maahan rakennettaisiin vain teitä jotka on rahoitettu autoilijoilta niin täällä ei olisi metriäkään tietä
Ap lue tämä:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Juuri näin. Jos tähän maahan rakennettaisiin vain teitä jotka on rahoitettu autoilijoilta niin täällä ei olisi metriäkään tietä
Ota asioista selvää. Kaikki tiet on rahoittaneet autoilijat.
Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Olisiko susta niin ihanaa istua ihan helvetillisessä aaamuruuhkassa kun kaikki ajaisivat omilla autoillaan?
Jokainen on itse vastuussa liikkumisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.
Mikä on ihan oikein.
T: itsekkin autoilija ja välillä tekee kyllä tiukkaa tuon kanssa, mutta sehän siinä on ideakin, nytkin mietin että jos sitä meniskin pyörällä töihin, edes välillä, niin säästäis bensakuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.
Ei todellakaan. Miksi autoilijoiden pitäisi kärsiä bussien takia?
Jos ne bussit on niin hienoja, niin kai ne sitten kulkee ilman julkista tukeakin.
Vierailija kirjoitti:
Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.
Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaikkien tienkäyttäjien tulee maksaa tietulleja. Se maksaa, joka käyttäää, tietysti myös julkinen. Ja jokainen maksaa autopaikoista.
Autoilijat maksaa jo nyt paljon enemmän kuin omat kulunsa tienkäytöstä.
Mikä on ihan oikein.
T: itsekkin autoilija ja välillä tekee kyllä tiukkaa tuon kanssa, mutta sehän siinä on ideakin, nytkin mietin että jos sitä meniskin pyörällä töihin, edes välillä, niin säästäis bensakuluissa.
Samoin pitäisi laittaa pyöräilijät maksamaan pyöräteiden kustannukset sekä myös kaikkien muiden teiden missä ne saa liikkua.
Samaten kieltää pyörien jättäminen muualle kuin maksullisiin parkkeihin.
Samat säännöt pitää olla kaikilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.
Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.
Kaupunkilaiset saastuttaa enemmän kuin maalaiset. Niiden hiilijalanjälki on myös paljon isompi kuin maalaisten.
Tuolla sinun ajatusmaailmallasi kaikelle ruoalle mitä rahdataan sieltä maalta kaupunkeihin pitäisi laittaa 1000% haittavero kun sitä joutuu kuljettamaan kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autu- ja polttoaineveron voisi ainakin sovittaa alueen julkisen liikenteen kattavuuteen ja liikennöintitiheyteen. Helsingissä ym. kaupungeissa, jossa bussi kulkee vartin välein, se voi aivan hyvin olla tapissaan, kun taas haja-asutusaluella jossa bussi nähtiin viimeksi Kekkosen pääministeriaikana se saattaisi olla jopa negatiivinen.
Ei missään nimessä, pahitenhan ne tietenkin saastuttaa nimenomaan sellaiset, jotka haluaa asua jossain syrjässä ja kulkea päivittäin 100km työmatkaa edestakaisin, ihan oma valinta. Kyllä oma valinta on sekin jos haluaa väkisin pysyä jossain sukutilalla asumassa, moni on muuttanut entisiltä sukutiloilta kaupunkiin.
Maalaiset pysykööt siellä syrjäkylissään ja köyhät muuttakoot sinne myös! Jos se tarkoittaa autoilun tuen maksamista heille, niin pienempi riesa se on.
Tavallinen maantie maksaa noi 2 miljoona e per kilometri, moottoritie siltoineen ,liittymineen kymmenkertaisesti. yksi liittymä maksaa yli 10 miljoonaa. Uudelle asukkaalle rakennettavat liikenneväylät pääkaupunkiseudulla maksavat 45 000 euroa, jos liikkuminen perustuu yksinomaan henkilöautoon
No ainakin kaupunkiseutujen sisäinen joukkoliikenne pitäisi muuttaa ilmaiseksi. Saataisiin katuja hiukan väljemmiksi.
Kansantaloudellisestikin tuo maksaisi itsensä takaisin kun rahoilla ei ostettaisi ulkomailta autoja ja öljyä vaan ne käytettäisiin ennemminkin kotimaassa. Oletuksena siis että yhä useammat alkaisivat luopua omistusautoista ja siirtyisivät julkisiin täydennettynä satunnaisilla taksikyydeillä ja vuokra-autoilla.
Maapinta-alaakin vapautuisi merkittävät määrät parkkikäytöstä. Kadunvarsien vapautumiseen pyöräteiksi menee varmaan kauan, mutta kauppakeskukset ottavat varmasti parkkikentät äkkiä rakennuskäyttöön. Mitäköhän lähiöiden parkkialueille tapahtuu kun aletaan huomaamaan että parkkipaikoista on kymmenesosassa auto mutta jokaisesta paikasta maksetaan parkkipaikkaveroa.
Jep. Lippujen hinnat todelliselle tasolle.