Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastataan "how are you" -kysymykseen?

Vierailija
15.10.2016 |

Tuli tuosta amerikkalaiset-ketjusta mieleen. Olen ensimmäistä kertaa ikinä menossa amerikkaan ensi kuussa. Länsirannikolle. Osaan aika hyvin englantia, mutta olen käyttänyt sitä lähinnä englanninkielisten lehtien ym. lukemisessa. En ole keskustellut englanniksi, varsinkaan amerikkalaisten kanssa. Kertokaa perus small talk -fraasit! Voiko tuohon otsikkokysymykseen vastata "fine, thank you" ? Vai pitääkö sanoa jotain "amazingly great, what about you?" Onko muita kohteliaisuuksia jotka olisi hyvä osata, ettei pidetä töykeänä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUo on juuri se tilanne, jossa kuuluu kertoa että närästää, tili on miinuksella ja muutenkin vituttaa.

Kyllä, juuri näin vähän suomalaista aitoutta peliin eiä mitään teennäistä jenkkimeininkiä :D

Vierailija
42/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

(90%:lla amerikkalaisista ei ole passia), ???

46% amerikkalaisista omistaa passin. Ota huomioon etta taalla on paljon ihmisia joiden perheet ovat ympari maailmaa ja kotona kayntiin tarvitaan passi. "Ennenvanhaan" amerikkalaiset saivat matkustaa Meksikoon ja Kanadaan passitta, enaa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te sanotte englanniksi että pitää päästä vessaan tai missä vessa on? Jostain syystä sana toilet kuulostaa minusta ihan kamalalta. Itse kysyin "where's the ladies room".

Vierailija
44/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te sanotte englanniksi että pitää päästä vessaan tai missä vessa on? Jostain syystä sana toilet kuulostaa minusta ihan kamalalta. Itse kysyin "where's the ladies room".

Sanot: Please excuse me, nouset ja kysyt tarjoilijalta  where are the bathrooms?, ellet jo ole nahnyt kylttia, ylensa hyvin merkitty. Et poydassa ilmoittle mine olet menossa ja mita tekemaan. Toilet on USAssa se vessanpontto.

Vierailija
45/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa siihen mitään. Esim kun kaupan kassa sanoo hi how r u, vastaan vain hi. Ei niitä oikeasti kiinnosta miten sulla menee.

Vierailija
46/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vastaa siihen mitään. Esim kun kaupan kassa sanoo hi how r u, vastaan vain hi. Ei niitä oikeasti kiinnosta miten sulla menee.

Toivottavasti paallasi on teepaita jossa lukee "I'm Swedish".

Vierailija
47/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I'm niggеr, thank you for asking. How are you?"

Vierailija
48/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot: Please excuse me, nouset ja kysyt tarjoilijalta  where are the bathrooms?, ellet jo ole nahnyt kylttia, ylensa hyvin merkitty. Et poydassa ilmoittle mine olet menossa ja mita tekemaan. Toilet on USAssa se vessanpontto.

Haha, arvasin. Eli olen ollut ihan oikeassa.

Vierailija
49/49 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa porukassa kysymykseen "How are you?" voi vastata samalla tavalla "How are you?", jos on nopea tervehdyskierros menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä