Millaisessa asunnossa asut?
Minkä kokoinen ja millaiseksi kuvailet sisustusta? Ketä teillä asuu?
Meillä asuu äiti, isä ja 1-vuotias poika. Asumme kerrostalo kaksiossa vuokralla. Kaksio on ihana ja moderni. Sisustus ja huonekalut eivät ole sellaisia kuin me haluaisimme, koska suurin osa huonekaluista on saatuja tai ostettu edullisesti kirpputorilta (olemme asuntosäästäjiä, siksi näin). Meillä näkyy elämä ja luulisin että jos joku astuisi meille ovesta sisään randomisti, niin voisi kyllä päätellä millainen perhe asunnossa asuu. :D
Kommentit (85)
Talo on suuri ja vanha tehdasrakennus, jossa isot mustakarmiset ikkunat. Talon seinät ovat suurimmilta osin punatiiltä sekä kiveä. Lattiat ovat myöskin kiveä. Koska asun mieheni kanssa kaksin, näyttää talo ehkä jopa hieman ns. poikamiesboksilta, jossa on siis olohuoneessa biljardipöytä ja suuri televisio. Sohvat ovat mustaa nahkaa. Pohjaratkaisultaan koti on sopiva, sillä ruokailutila ja olohuone on samassa. Makuuhuone on pienellä parvella. Kämppä tosiaan näyttää ihan meiltä, ja se sisältää runsaasti eri instrumentteja sekä kasveja. Unelmapaikka on!
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tässä pitää alapeukuttaa?
Mietin ihan samaa! :D oikeassa elämässä asun yhdessä kaupungin himotuimmassa korttelissa jossa perheasunnot myydään vain harvoin avoimilla markkinoilla. En vaan korostanut asiaa tekstissäni mitenkään ja sain pelkkiä alapeukkuja...
Keskustakaksio 44 neliötä. Minä, mies ja kaksi lasta. Mulla ja miehellä kiinteä parvisänky katonrajassa, sen alla lasten kerrossänky.
105 neliöinen omakotitalo. Tumma puulattia, vaaleat seinät ja lisäksi pari tehosteseinää. Rakastan keittiötä, modernit harmaat korkeakiiltoiset keittiön ovet, valkoinen marmoritaso ja välitilassa vaalean harmaata kivilaattaa. Muuten aika "tavallista" sisustusta, mut voi että mä rakastan meidän kotia! Juuri ollaan saatu remontti valmiiksi, asutaan tässä miehen kanssa ja esikoinen on matkalla maailmaan.
Piha on suuri ja koko talo nököttää aurinkoisella rinteellä tosi rauhallisella alueella. Naapureita ei edes ole lähellä :)
Vierailija kirjoitti:
Niitä jotka harmittaa, yleensä näin av:lla. :D
Syitä voi sitten miettiä...
Vanha hirsitalo, suurimmalta osaa alkuperäisessä kunnossta, ei olla paljoa muutettu sisutusta, mukava kämppä asua.
Vanha rivitaloyksiö (oma), neliöitä 36 ja sauna löytyy myös. Olen remontoinut tämän asunnon mieleisekseni ja jossain vaiheessa pitää jatkaa remonttia lisää. Sisustamisessa olen käyttänyt maanläheisiä värejä ja tavaraa / koristeita mahdollisimman vähän. Seinillä on tauluja, jotka olen itse maalannut.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi aikuista, minä ja mies sekä 4 koiraa. Asutaan maalla 120neliön ok-talossa. Sisustuksessa meillä on ruokailuryhmä, tv-taso, senkki, vitriini ja sohvapöytä Acazia sarjaa kaikki. Tykätään, on jykevää ja laadukasta.
Lattialla matot on nukkamattoja. Iso harmaa-ruskea divaanisohva, jossa runko mustaa nahkaa, värimaailma muutenkin harmaata, beigeä ja ruskeaa (tummaa sekä vaaleampaa)
Päämakkarissa on turkoosia sävyjä, toinen makkari on ns. vierashuone ja siellä on tummanpunasta ja kolmas makkari on vaan jätetty sisustamatta, kun ei sitä edes tarvita.
Seinällä yksi iso taulu ja iso peili ja muutama hyllykkö kiinnitetty, jossa koriste-esineitä. Vitriinissä niitä esineitä on lisää.
Kaikista merkittävin asia tässä sisustuksessa on iso baarikaappi (Acaziaa tietenkin :D )
Kateelliset alapeukuttaa :DD
Pin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä jotka harmittaa, yleensä näin av:lla. :D
Syitä voi sitten miettiä...
jees, kateus on kavala tauti ;D
- 58 neliöinen rivitaloasunto, aso-asunto, yhdessä pk-seudun kehyskunnassa
- 2h+k+s
- ihana pieni mutta tilava piha
- rakennettu 9 vuotta sitten
- luonnonläheinen alue, vieressä pelto (jonne kaavoitettu kyllä lisää rivitaloja ja kerrrostaloja ja koulu, mutta ei merkkejäkään ole vuosiin ollut että ne vielä hetkeen tulisi, vasta teitä tekevät sinne) ja puistoalue
- kilometri alueen keskustaan
- asun yksin, mutta seuranani on kaksi pientä koiraa ja kaksi kissaa
- sauna modernin oloinen ja talon muutkin puitteet suht uusia ja sellasta hivenen parempaa laatua kuin vaikka vuokrakämpissä joissa ennen asuin :) ja ihana parkettilattia ja eteseisessä ja kylppärissä laattalattiat
- sisustuksessa suosin nykyisin valkoista, mustaa ja harmaata. Jonkin verran on ikeaa, muttei enää niin paljon kuin 6v aiemmin kun omilleni muutin. Moni tavara on myös tullut sukulaisilta, esim valkoinen iso vitriini ja harmaa kulmasohva. Ruokapöytä on vanha mutta rakas, lapsuudenkodistani sen sain mukaan, iso puinen ja laadukas pöytä, jonka saa hetkessä lisäpalalla pitkäksikin laitettua... kirppiksiltä se sijaan en tykkää tavaroita juuri hankkia, en ole onnistunut löytämään makuni mukaisia sieltä.
Kaupungin keskustassa, vanhassa, täysin remontoidussa kivikerrostalossa. Viidennessä kerroksessa. 120 neliötä. Mieheni kanssa. Molemmilla omat huoneet. Minulla kylpyhuoneen vessa ja miehelläni oma erillinen wc. Minulla yksi kokonainen huone vaatehuoneena. Miehelläni oma pieni vaatehuone. Toinen vaatehuone on minulla, jossa on barbejani, joita keräilen sekä niiden autoja, taloja, asuntoautoja jne. Tykkään tehdä myös itse barbeille vaatteita. Ja myös siellä on keräämiäni pehmoleluja esim. haukkuva koira, kävelevä pupu jne. sekä niiden leikkikopit jne. Yksi kokonainen huone on kuntoiluhuoneena. Sitten asunnossamme on tietenkin eteinen, sauna, kylpyhuoneessa pukeutumistila, kodinhoitohuone, ruokailutila, keittiö, olohuone, iso parveke. Sitten on kylpyamme sekä hierontanojatuoli. Parvekkeella on keinu. Kotimme on unelma-asuntomme ja laitettu juuri meille sopivaksi. Keskustan palvelut asunnon ympärillä. Ulkoilumaastot myös lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin keskustassa, vanhassa, täysin remontoidussa kivikerrostalossa. Viidennessä kerroksessa. 120 neliötä. Mieheni kanssa. Molemmilla omat huoneet. Minulla kylpyhuoneen vessa ja miehelläni oma erillinen wc. Minulla yksi kokonainen huone vaatehuoneena. Miehelläni oma pieni vaatehuone. Toinen vaatehuone on minulla, jossa on barbejani, joita keräilen sekä niiden autoja, taloja, asuntoautoja jne. Tykkään tehdä myös itse barbeille vaatteita. Ja myös siellä on keräämiäni pehmoleluja esim. haukkuva koira, kävelevä pupu jne. sekä niiden leikkikopit jne. Yksi kokonainen huone on kuntoiluhuoneena. Sitten asunnossamme on tietenkin eteinen, sauna, kylpyhuoneessa pukeutumistila, kodinhoitohuone, ruokailutila, keittiö, olohuone, iso parveke. Sitten on kylpyamme sekä hierontanojatuoli. Parvekkeella on keinu. Kotimme on unelma-asuntomme ja laitettu juuri meille sopivaksi. Keskustan palvelut asunnon ympärillä. Ulkoilumaastot myös lähellä.
Vielä lisään tähän ison varaston alakerassa sekä tilavan kylmäkellaritilan. Varastotiloissa on kaksi pitkää vaatetankoa ja iso hyllykaappi. Sekä oma autotalli ja pyörävarasto. Yhteinen sauna talon alakerrassa. Käyn siellä kerran viikossa, vaikka on omakin sauna. On iso sauna, kylpyhuone ja pukeutumistila kokonaan sitten itsellä käytössä. Saa oikein nauttia kunnolla yksin olostaan ja läträtä veden kanssa. Mieheni ei käytä talon yhteistä saunaa. Se 45 minuuttia on täysin minun omaa aikaa.
Vanha ketju.
Ketjun aloituksen aikaan meitä asui 7-henkinen perhe parisataaneliöisessä 20-luvulla rakennetussa maalaistalossa, remontoitu 60-luvulta 90-luvulle.
Nyt 3 lasta muuttanut maailmalle 2 asuu vielä kotona, sisustus sekava. Paljon harrastuksiin liittyviä juttuja ja kirjoja, huonekasveja jne.
Nyt betonilokero jota myös yksiöksi kutsutaan. Ensi kuun alusta pakettiauto.
Yksiö 34 neliötä, iso terassi. Sisustustyyli: skandinaavinen minimalismi. Inhoan krääsää ja pikkutavaraa. Osa tavaroista on mulla tällä hetkellä varastossa kyllä.
25m ydinkeskustassa sisäpihalla 6. kerroksessa. Ryijyt, lankamatot, matkamuistot somistavat kotiani. Lattia on lämmin ja pehmeä ympäri vuoden. Imuroin joka toinen päivä.
Mies ja minä, 66m2 6. krs. lähiössä uudehkossa talossa. Kalusteet pääosin vanhoja, käyttökelpoisia kuitenkin. Palvelut ja dösä vieressä. Lähimetsään lenkkipolkuineen hehtaaritolkulla.
120/138m2 + 64m2 pks meren läheisyydessä. 10v vanha ja vähäisistä neliöistä huolimatta ihanan tilava, kahdelle aikuiselle ja suurelle perheelle ja ystäväpiirille suunniteltu. Englantilaistyylinen 800m2 kukkapiha. Sisustus värikäs ja lämmin. Sekaisin uutta ja vanhaa
Toinen koti etelässä. 100v vanha, täysin korjattu maatalo 200m2, pihaa 1500m2. Sisustuksessa värit ja tyyli talon iän huomioiden. Antiikkia eri aikakausilta, vähän uuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi aikuista, minä ja mies sekä 4 koiraa. Asutaan maalla 120neliön ok-talossa. Sisustuksessa meillä on ruokailuryhmä, tv-taso, senkki, vitriini ja sohvapöytä Acazia sarjaa kaikki. Tykätään, on jykevää ja laadukasta.
Lattialla matot on nukkamattoja. Iso harmaa-ruskea divaanisohva, jossa runko mustaa nahkaa, värimaailma muutenkin harmaata, beigeä ja ruskeaa (tummaa sekä vaaleampaa)
Päämakkarissa on turkoosia sävyjä, toinen makkari on ns. vierashuone ja siellä on tummanpunasta ja kolmas makkari on vaan jätetty sisustamatta, kun ei sitä edes tarvita.
Seinällä yksi iso taulu ja iso peili ja muutama hyllykkö kiinnitetty, jossa koriste-esineitä. Vitriinissä niitä esineitä on lisää.
Kaikista merkittävin asia tässä sisustuksessa on iso baarikaappi (Acaziaa tietenkin :D )
Kateelliset alapeukuttaa :DD
No ei. Minä alapeukutan tuota
"musta, beige, harmaa, ruskeaa"
Inhoan noita kaikkia, en kadehdi. Acasia on liian tumma, liian kiiltävä ja liian järeä omaan makuun joten en kadehdi. Meillä öljyttyä tammea.
Koriste-esineet on ok jos ne ovat harkittuja eikä krääsää. Itsellä Bitossin rimini bluta ja oranssia sekä jotain Muranon ja designlasiesineitä jotka ovat ihan käytössä esim kattauksissa. Hyvin rajallinen määrä vain tuomassa väriä, ei keräämässä pölyä.
Baarikaappi🤣 No on meillä viinikaappi keittiössä, muut alkoholijuomat on keittiön kaapissa pölyttymässä.
Turkoosi ja tummanpunainen ok, niiä sävyjä meilläkin mm työhuoneessa ja vierashuoneessa, pidän todelka