Millaisessa asunnossa asut?
Minkä kokoinen ja millaiseksi kuvailet sisustusta? Ketä teillä asuu?
Meillä asuu äiti, isä ja 1-vuotias poika. Asumme kerrostalo kaksiossa vuokralla. Kaksio on ihana ja moderni. Sisustus ja huonekalut eivät ole sellaisia kuin me haluaisimme, koska suurin osa huonekaluista on saatuja tai ostettu edullisesti kirpputorilta (olemme asuntosäästäjiä, siksi näin). Meillä näkyy elämä ja luulisin että jos joku astuisi meille ovesta sisään randomisti, niin voisi kyllä päätellä millainen perhe asunnossa asuu. :D
Kommentit (85)
Lähes sata vuotta vanhassa muutaman asunnon puutaloyhtiössä Turussa. Asunto kolmessa tasossa, n. 70 neliötä. Sisustuksessa uutta ja vanhaa ja tilanne vielä elää, kun vasta muutama kuukausi asuttu. Asukkaina minä ja mies. Viihdymme loistavasti.
Minä, 61 vuotias nainen, asun yksin 78 neliön asunnossa, rivarin päätyasunnossa. Iso piha.
Asunto on velaton, uusi ja kaupungin keskustassa.
Toivon, että saan kuolla tässä 100 vuotiaana!
Uusi pienkerrostalo, 4 h vajaa 90 neliötä, rauhallinen uusi ja luonnonläheinen asuinalue. Nelihenkinen perusperhe.
Lämpöisessä Saramäen sellissä. Neliöitä on tarpeeksi ja paskalle pääsee ihan oikealle vessanpöntölle, ei tarvitse paskoa ämpäriin.
T: Sirpa Laamanen
Rivarikaksio 60 m2, vuokralla. Asujia minä, tarhaikäinen lapsi ja kaksi koiraa. Edellinen asukas maalannut vauvahuuruissaan keittiön ja makkarin ällön pinkiksi ja olkkari + eteinen vauvankakanruskeaksi. Tämä kämppä oli hätäratkaisu, hakusessa rivarikolmio. Sisustus suht minimaalista, olen kunnostanut vanhoja huonekaluja ja tarpeen tullen hankkinut uusia laatua silmällä pitäen (köyhän ei kannata hankkia halpaa ja huonoa). Omistuskämppää ei todellakaan kannata nyt tässä vaiheessa hankkia, koska perinnöksi olen saamassa ison ja ihan ok kuntoisen okt:n (lapsuudenkotini).
55 neliön kaksiossa asun yksin kahden kissani kanssa. Täällä ei ole mitään sisustusta, on vaan tarvittavat kalusteet ja sekalaista roinaa
180m2 OKT pääkaupunkiseudulla, 7h + oh/keittiö, rakennettu 2002. Asun yhdessä mieheni sekä kolmen teini-ikäisen lapsemme kanssa. Sisustus on sekoitus maalaisromantiikkaa ja modernia vaaleaa. Itserakennettu, meille sopiva talo, mutta ilmoille on jo heitetty ajatus siitä, että jossain vaiheessa siirtynemme taas kerros-/rivitaloasukeiksi.
140m2 vajaa 100v vanhassa kivikerrostalossa. Asunto mielestäni avara, valoisa, kaunis ja vaalea, mutta sisustuksessa vielä työtä. Kaunis näköala ikkunoista. Pitäisi varmaan palkata suunnittelija apuun. Olemme juuri remontoineet lähes täysin, joten uuteen sisustamiseen ei ole nyt varaa. On toki huonekaluja, mutta sellaista sekalaista. Asujina 2 aikuista ja 3 lasta.
Vakituinen asunto saunallinen kaksio 57 neliötä vajaat 30 vuotta vanhassa pienkerrostalossa maan tasolla.
Vapaa-ajan asunto myös saunallinen kaksio karvan verran alle 50 neliötä 10 vuotta vanhassa hissillisessä kerrostalossa toisessa kerroksessa.
Tyhjentelen vakituista asuntoani myydäkseni sen ja muuttaakseni vapaa-ajan asuntooni kokonaan. Tästä syystä vakituisen asunnon sisustus on aika kulahtanutta, koska en ole hankkinut mitään uutta vähään aikaan. Tämä pienempi asunto on oman mieleni mukainen, tavaraa on niukasti eikä sitä paljon lisää edes tule, kun majanmuutto on loppuun saatettu.
Olen sanan varsinaisessa merkityksessä yksinhuoltaja eli huolla itse itseni, muita huollettavia tai asujaimia ei koteihini mahdu.
150m2 omakotitalo, moderni sisustus, johon panostettu.
Asun yksin Helsingin Itäkeskuksessa yksiössä 3.kerroksessa kerrostalossa. Tykkään asunnosta muuten, mutta lattia on ruma sekä naapureiden äänet kantautuu liian hyvin. Kuulen kaiken mitä yläpuolella asuva naapuri tekee.
Sisustus koostuu kaikesta mitä olen saanut köyhänä opiskelijana vanhemmilta ja isosiskoilta. Ihan kotoisa, tykkään polttaa kynttilöitä ja pitää tunnelmavaloja. Indiskassa on kaikkea ihanaa sisustustavaraa ja sieltä mulla on mm. lamppu ostettu. Pidän boheemista vivahteesta. Tulee sellainen lämmin kotoisa tunnelma. Sitten jos joskus saan töitä niin sisustan paremmin omanlaiseksi.
N22
- Omakotitalo Helsingissä
- 200m2 rakennettu ysärillä
- sisustus vaaleaa, kattokruunuja, pehmeitä linjoja, avaraa ja no... muuton jäljiltä vielä myös laatikoita, maalipurkkeja ja hengityssuojia... :D
- viisi makkaria, kaksi oleskelutilaa, aika tavallinen nurmikkopiha grillikatoksineen (paitsi että se kasvaa kauttaaltaan villiviiniä ja kärhöjä aaaah!) ja omenapuineen, jotka nyt näyttävät lähinnä risuilta vielä :D sitten on vielä isot syreenit joita rakastan ja muutama marjapensas.
- tänne tulee vielä kivilattiaa, seinät puhtaanvalkoisiksi ja kaikkea mitä tässä nyt keksiikin...
Pienkerrostalon ylin kerros, päätyhuoneisto, 3 mh ja oh ja keittiö ja 2 kh. Kaksi aikuista ja kissa. Kaikenlaista tavaraa. Koko asunnon kiertävä parveke.
Kaksi aikuista, minä ja mies sekä 4 koiraa. Asutaan maalla 120neliön ok-talossa. Sisustuksessa meillä on ruokailuryhmä, tv-taso, senkki, vitriini ja sohvapöytä Acazia sarjaa kaikki. Tykätään, on jykevää ja laadukasta.
Lattialla matot on nukkamattoja. Iso harmaa-ruskea divaanisohva, jossa runko mustaa nahkaa, värimaailma muutenkin harmaata, beigeä ja ruskeaa (tummaa sekä vaaleampaa)
Päämakkarissa on turkoosia sävyjä, toinen makkari on ns. vierashuone ja siellä on tummanpunasta ja kolmas makkari on vaan jätetty sisustamatta, kun ei sitä edes tarvita.
Seinällä yksi iso taulu ja iso peili ja muutama hyllykkö kiinnitetty, jossa koriste-esineitä. Vitriinissä niitä esineitä on lisää.
Kaikista merkittävin asia tässä sisustuksessa on iso baarikaappi (Acaziaa tietenkin :D )
1950-luvun lopulla rakennetussa tiilisessä kerrostalossa. 4h+k+p 69m2. Minä ja kaksi kouluikäistä lasta. Näissä tehoneliöissä täytyy sisustaa huolella ja mitoittaa kalusteet oikein. Ja karsia turhaa! Meiltä löytyy Ikeaa, vintagea ja modernia designiä sulassa sovussa. Väritys on valkoinen-musta-beige/taupe. Seinät muuten valkoiset paitsi yksi on vaaleanpunainen, yksi pastellisininen, yksi taupe ja lastenhuoneissa on molemmissa yksi seinä tapetoitu (tapetti edellisen asukkaan peruja).
100 vuotta vanhassa kerrostalossa, 120 neliötä, mies ja minä. Asunto on ihana, sisustuskin jees, uudet verhot pitäis hankkia olkkariin. En muuttais pois :)
Yksiö 27,5 neliöinen. Asun yksin. Moderni sisustus, jokseenkin jotain antiikkista myös löytyy. asunto siisti, valoisa, ja vessa/kylppäri uusi. Lattiat tummaa puuta, ylin kerros ja lasitettu parveke. Kaupat heti alhaalla, halpa vuokra, keskustaan 2 km. Tykkään! N20v
Vierailija kirjoitti:
Yksiö 27,5 neliöinen. Asun yksin. Moderni sisustus, jokseenkin jotain antiikkista myös löytyy. asunto siisti, valoisa, ja vessa/kylppäri uusi. Lattiat tummaa puuta, ylin kerros ja lasitettu parveke. Kaupat heti alhaalla, halpa vuokra, keskustaan 2 km. Tykkään! N20v
Vau kuulostaa kivalta! Missä oikein asut? Helsingissä noi "edullisimmat" on ihan hirveän rähjäisiä.
2-kerroksinen rivari,
108 neliöö,
4 h + k+ kkh+ sauna+vh+ 2 varastoa
velkaa enää 70 000....
Hgin ihan kivassa lähiössä
kivat naapurit, kavereita lapsille, hyvä koulu
2 aikuista, 2 alakoululaista
Neliöitä ois periaatteessa tarpeeks, mutta huono pohja. : (
Aina miettii, että miksi se arkkitehti on suunnitellut näin..?!