Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako exältä kysyä kuulumisia jos kummatkin ollaan jo uudessa suhteessa?

Vierailija
15.10.2016 |

Haluaisin kysyä näin muutaman vuoden jälkeen exältä kuulumisia, mutta onko se luvallista, kun sillä on jo uusi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin exäni sattumalta joku aika sitten pitkän tauon jälkeen ja kyllä vaihdoimme kuulumiset :) ei ole kyllä käynyt mielessä muuten vaan jollain viestillä kysyä, eri asia, jos törmää sattumalta.

Vierailija
2/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se luvallista on, mutta miksi haluat kysyä? Uteliaisuuttasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ainakin hyvin yhteydenoton jos olette hyvissä väleissä eronneet. Ja sellaisen ettei tule fiilis mitä se musta haluaa. Vilpitön ystävällinen viseti. Kivalta se kuullostaisi. 

Vierailija
4/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi kysyä. Viesti on siitä hyvä, että exä voi jättää reagoimatta jos ei halua olla yhteydessä.

Vierailija
5/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ymmärrän sinua täysin...mutta oman (tuoreen) kokemukseni perusteella en lähtisi enää kyselemään kuulumisia, en edes vuosien kuluttua.

Olimme siis naimisissa pitkään, eromme johtui osittain lapsettomuudesta ja siihen liittyvistä ongelmista.

SILTI suhteemme oli pitkään todella onnellinen ja meillä oli paljon yhteistä. Exällä on nyt kuitenkin uusi puoliso, joka hyppi suurinpiirtein seinille, kun otin yhteyttä eksääni. Sain vastaukseksi sellaista tekstiä exäni nykyiseltä, etten haluaisi enää edes katsoa sinne päin.

Eli en suosittele.

Vierailija
6/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tarkoittaa entistä poikaystävää vai aviomiestä? Erositteko ystävinä vai vihoissanne?

Mikään ei kiellä ottamasta yhteyttä eksään. Mutta jos olette olleet monta vuotta pitämättä yhteytyä, niin kannattaa miettiä, että onko se tarpeellista. Oma uteliaisuus ei ole hyvä syy.

Vierailija
7/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyselisi exän kuulumisia viestillä enkä oikein hyvällä katso, jos mieheni saisi usean vuoden tauon jälkeen exältä "mitä kuuluu" -viestejä. Miettisin mikä siinä on taka-ajatus.

Vierailija
8/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ymmärrän sinua täysin...mutta oman (tuoreen) kokemukseni perusteella en lähtisi enää kyselemään kuulumisia, en edes vuosien kuluttua.

Olimme siis naimisissa pitkään, eromme johtui osittain lapsettomuudesta ja siihen liittyvistä ongelmista.

SILTI suhteemme oli pitkään todella onnellinen ja meillä oli paljon yhteistä. Exällä on nyt kuitenkin uusi puoliso, joka hyppi suurinpiirtein seinille, kun otin yhteyttä eksääni. Sain vastaukseksi sellaista tekstiä exäni nykyiseltä, etten haluaisi enää edes katsoa sinne päin.

Eli en suosittele.

Tuota mäkin pelkään... Mutta kovasti tekisi mieli kysyä.

ap.

Vierailija
9/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysellä mitään tai pitää yhteyttä (siis jos ei lapsia tai vaikka jotain työhön liittyviä asioita, jotka on pakko hoitaa ). Keskity nykyhetkeen ja anna exän tehdä samoin.

Vierailija
10/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on exä. Eri asia, jos on yhteisiä lapsia. Muuten antaisin entisten olla ja keskittyä nykyhetkeen.

Vierailija
11/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli en suosittele.

Onneksi läheskään kaikki nyksät eivät ole mustasukkaisia pipipäitä.

Vierailija
12/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex tarkoittaa entistä poikaystävää vai aviomiestä? Erositteko ystävinä vai vihoissanne?

Mikään ei kiellä ottamasta yhteyttä eksään. Mutta jos olette olleet monta vuotta pitämättä yhteytyä, niin kannattaa miettiä, että onko se tarpeellista. Oma uteliaisuus ei ole hyvä syy.

Ei oltu naimisissa ja hyvissä väleissä erottiin. Ero oli vähän sellainen, että ei sitä olisi ehkä välttämättä edes tapahtunut toisenlaisessa tilanteessa... Siksi on iso kynnys kysellä niitä kuulumisia. Jos oltaisiin erottu niin, ettei mitään olisi jäänyt meidän  välille, niin olisin varmasti jo kysellyt.

ap.

Vierailija
13/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyselisi exän kuulumisia viestillä enkä oikein hyvällä katso, jos mieheni saisi usean vuoden tauon jälkeen exältä "mitä kuuluu" -viestejä. Miettisin mikä siinä on taka-ajatus.

Terveisiä vaan pettäjäjulkkis exälleni, joka vieläkin lähettelee "ikävä sinua" viestejä. En vastaa. Toisen vanhemman exäni kanssa vaihdan kuulumisia viikoittain ja olen ollut nykyiseni kanssa hänen juhlissaan jne.

Sanoisin että oman tyylin mukaan. Jos itselläsi on taka-ajatuksia, niin mieti mihin pyrit ja miksi. Älä ole kaksinaamainen. Ja eksän kanssa todellakin voi olla ystävä, mihin sen ihmisen ihanuus häviäisi erossa jos homma on muuten ollut mallillaan.

Vierailija
14/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset lapset ja hyvät välit. Tiedän exsän elämästä enemmän kuin kuuluisi kun hän kertoo kaikenlaista.

Ei se haittaa. Olen tottunut siihen että minulle kerrotaan vaikka mitä. Joskus olen heittänyt läppänä että lukeeko otsassani että avaudu mulle?

Vierailija
15/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oltu naimisissa ja hyvissä väleissä erottiin. Ero oli vähän sellainen, että ei sitä olisi ehkä välttämättä edes tapahtunut toisenlaisessa tilanteessa... Siksi on iso kynnys kysellä niitä kuulumisia. Jos oltaisiin erottu niin, ettei mitään olisi jäänyt meidän  välille, niin olisin varmasti jo kysellyt.

ap.

Eli haikailet exän perään!? Anna jo olla ja keskity nykyhetkeen!

Vierailija
16/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on eroa lähettääkö "ikävä sua, palataanko yhteen" -henkisiä viestejä vs. "mulla menee hyvin, toivottavasti sullakin".

Vierailija
17/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kunnioittaisin exän uutta parisuhdetta ja ns. uutta elämää, enkä niitä häiritsisi.

Jos olisitte jääneet kavereiksi tai ystäviksi, olisitte sitä jo.

Vierailija
18/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen asiaa toisin päin, ex kyselisi kuulumisiani, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Eroon ollut aina joku syy, enkä halua olla missään tekemisissä exien kanssa (lasten isän kanssa valitettavasti pakko). Ja kyllä mulle heräis epäilys, että mitä hän haluaa kysellessään.

Vierailija
19/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen, että jos joku on erossa jäänyt vielä kaivelemaan, voi olla hyväkin, että kyselee kuulumisia. Ainakin omalla kohdalla näin kävi. Kymmenisen vuotta oli mielessä joku kumma haiku, että oli muka asioita käsittelemättä ja ihana haavekuva, että jos oltaisiin tehty toisin, meillä olisi ollut ihanaa.

No nähtiin kahvilla ja tapasin keski-ikäisen miehen, kenellä oli kiire päiväkotiin hakemaan lapsia ja silmäpussit ja valitti asuntolainan suuruudesta ja hänen takapenkillä oli kontti kaljaa.

Mies ei enää ollut se sama ihana hippipoika, joka vannoi rakkauden ja vapauden ja rauhan nimiin ja halusi muuttaa maailmaa.

Se kaihoilu loppui siihen :)

Vierailija
20/35 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tietenkään fiksua ole, jos jotain taka ajatuksia on, mutta en ymmärrä miksi niin moni suhtautuu kylmästi exiinsä. Siis tottakai, jos eron syynä on jotain tosi rumaa.. Mutta miksi pitäisi ikäänkuin heittää roskiin ne kaikki yhteiset vuodet, jotka kuitenkin on iso osa kummankin osapuolen elämää. Minusta tuntuisi typerälä laittaa välit poikki miehen kanssa, jonka kanssa olen jakanut elämäni 6 vuoden ajan, vaikka lapsia ei olekkaan. Onneksi myös nykyinen ymmärtää tämän ja ovat jopa keskenäänkin ihan hyvissä väleissä. N30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan