Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten suojelun aihetta..!

Vierailija
14.10.2016 |

Kertokaapa omakohtaisia kokemuksia, miksi olette ottaneet yhteyttä lastensuojeluun tai millaisissa tilanteissa olette sitä harkinneet. Täällä oli joskus ketju siitä, miten eräs äiti näki aina iltaisin pihalla pienen pojan istuskelemassa yksin.. Myös huomasi että pojan äiti on vähän poissaoleva jnejne..kaikenlaista. Itse kuulen välillä naapurista kovaäänistä riitelyä ja vauva itkee taustalla. Olen joskus soittanut poliisit kyseiseen asuntoon, kun riitelyn äänet muuttuivat pahaksi.. Kai poliisit ovat tehneet lasun.
Oli myös eräs uutinen siitä kun aineissa oleva nainen tuli pienen vauvan kanssa Helsingin kattilahallin kirpputorille ja ehti kuitenkin häipyä ennen poliisien tuloa..toivon sydämestäni että heidän perheensä on saanut apua.. että tällä vauvalla on nyt turvallinen ympäristö ja turvallisia tasapainoisia aikuisia ympärillään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsien uivan alasti yleisellä rannalla..Kauheaa että vanhemmat antavat heidän paljastella noin!

Vierailija
2/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohimennen bussissa ollessani nähnyt kun ostarilla jotain "denoja"/"narkkeja" ja yks lapsi oli siinä rattaissa. Pari tyyppiä tais hoitaa jotain huumekauppaa siinä parin metrin päässä.. Rattaita piteli sellanen surkeen näkönen nainen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin surullinen, kun nyt juuri tälläkin hetkellä...joku pieni lapsi itkee/on peloissaan kotona, kun äiti ja isi ovat kamoissa. Eivät pysty olemaan läsnä lapselleen ja jo nuorena lapsi oppii tekemään kaiken itsenäisesti, jopa iltasadun lukemaan yksin.. Pihalle yksin leikkimään, kun äiti ja isi ovat vähän "kipeenä" (vierotusoireissa).. Miten heillä ramppaa epämääräistä porukkaa ja miten väkivallan uhka on läsnä. Ei oo turvallista lapsuutta. Tää sattuu sydämestä asti! Miksi te narkit ette suosiolla vaan anna lapsianne parempaan kotiin...miksi pilaatte viattomien lapsuuden.

Olen nähnyt sellasia äitejä ja isiä... suututtaa. Miten voikaa ihminen olla noin itsekäs ja vailla todellisuutta. Onneksi eräs äiti on tehnyt joskus todella suuren teon! Jätti narkki isän ja antoi lapselleen turvallisen lapsuuden!<3 Mutta aina ei käy niin onnellisesti..jotkut elää sen kaiken piikkirumban keskellä...

Vierailija
4/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi otsikossa yhdyssana virhe! :) Lastensuojelun*

-Ap

Vierailija
5/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. Mun asperger poika haluaa nimenomaan leikkiä ulkona yksin. Seurailen välillä ikkunasta hänen touhujaan. Usein näyttää istuvan kivellä ja järjestelee pieniä keppejä, käpyjä ja muuta haluamallaan tavalla. Täytyykö nykyään pelätä jo siitäkin lasua, että lapsi leikkii ulkona yksin?

En voi ymmärtää mihin tää on menossa. Ei ihme, että kaikki muuttuvat vainoharhaisiksi ja stressataan normaaleja asioita jos kerran lasut tehdään kaikesta.

Riitelykin kuuluu jossain määrin normaaliin elämään. Lapset oppivat kotona myös riitelyn mallin.

En ole ikinä tehnyt lasua, mutta kerran sanoin neuvolassa, että asiakas X näyttää joka ilta istuvan vastasyntyneen kanssa ulkona myöhään kavereiden kanssa ja rööki palaa ja kalja maistuu. Asuimme siis samassa talossa ja terkka oli meillä sama. Terkka tehnyt omat valintansa sitten.

Vierailija
6/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloivien kiusaajien lapset tulevat tappamaan ja murhaamaan epäsuorasti ja aiheuttamaan hermoromahduksia ja masennusta ja miljoonien menetykset.

Eli kaikki manipuloijat jotka manipuloivat ihmisiä vainoamaan jotain töissä, koulussa, naapurustossa, heillä on sontaa sisäelimien ja sydämen paikalla ja samaa perivät lapsensa.

Narkkari on 1000000 kertaa parempi ihminen kuin kiusaaja.

Vierailija
7/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua.. Mun asperger poika haluaa nimenomaan leikkiä ulkona yksin. Seurailen välillä ikkunasta hänen touhujaan. Usein näyttää istuvan kivellä ja järjestelee pieniä keppejä, käpyjä ja muuta haluamallaan tavalla. Täytyykö nykyään pelätä jo siitäkin lasua, että lapsi leikkii ulkona yksin?

En voi ymmärtää mihin tää on menossa. Ei ihme, että kaikki muuttuvat vainoharhaisiksi ja stressataan normaaleja asioita jos kerran lasut tehdään kaikesta.

Riitelykin kuuluu jossain määrin normaaliin elämään. Lapset oppivat kotona myös riitelyn mallin.

En ole ikinä tehnyt lasua, mutta kerran sanoin neuvolassa, että asiakas X näyttää joka ilta istuvan vastasyntyneen kanssa ulkona myöhään kavereiden kanssa ja rööki palaa ja kalja maistuu. Asuimme siis samassa talossa ja terkka oli meillä sama. Terkka tehnyt omat valintansa sitten.

Mutta kyse oli siitä että lapsi istui yksin ulkona usein pitkiä aikoja ja hyvinhyvin myöhään asti. Riitely tuossa naapurissa ei enään niin normaalilta vaikuttanut, kun lapsi huutaa taustalla ja epäilen miehen käyttävän väkivaltaa naiseen äänien perusteella...joten soitin varmuudeksi poliisit.

-Ap

Vierailija
8/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyse oli siitä että lapsi istui yksin ulkona usein pitkiä aikoja ja hyvinhyvin myöhään asti. Riitely tuossa naapurissa ei enään niin normaalilta vaikuttanut, kun lapsi huutaa taustalla ja epäilen miehen käyttävän väkivaltaa naiseen äänien perusteella...joten soitin varmuudeksi poliisit.

-Ap

Ainiin ja siis lapsi oli todella usein myöhään yksin ulkona KERROSTALON pihalla. Siinä oli myös muutakin...vaikutti alakuloiselta ja ei oikeen edes leikkinyt, istui vaan.

-Ap

Vierailija
9/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin surullinen, kun nyt juuri tälläkin hetkellä...joku pieni lapsi itkee/on peloissaan kotona, kun äiti ja isi ovat kamoissa. Eivät pysty olemaan läsnä lapselleen ja jo nuorena lapsi oppii tekemään kaiken itsenäisesti, jopa iltasadun lukemaan yksin.. Pihalle yksin leikkimään, kun äiti ja isi ovat vähän "kipeenä" (vierotusoireissa).. Miten heillä ramppaa epämääräistä porukkaa ja miten väkivallan uhka on läsnä. Ei oo turvallista lapsuutta. Tää sattuu sydämestä asti! Miksi te narkit ette suosiolla vaan anna lapsianne parempaan kotiin...miksi pilaatte viattomien lapsuuden.

Olen nähnyt sellasia äitejä ja isiä... suututtaa. Miten voikaa ihminen olla noin itsekäs ja vailla todellisuutta. Onneksi eräs äiti on tehnyt joskus todella suuren teon! Jätti narkki isän ja antoi lapselleen turvallisen lapsuuden!<3 Mutta aina ei käy niin onnellisesti..jotkut elää sen kaiken piikkirumban keskellä...

Miksi enemmän alapeukkua. :o Minä ainakin haluan lapselleni turvallisen lapsuuden ilman isin ja äidin huumeiden, alkoholi tai väkivallan käyttöä. Ja viihdekäyttö asia erikseen..

Vierailija
10/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sanoit tuosta terkalle! Oletko nähnyt enään naista tai vauvaa? Onko sama meno jatkunut?

Vierailija
11/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja teki 13 täyttävästä lastensuojeluilmoituksen. Ei ollut ulkohousut jalassa. Koulukiusattu tyttö muutenkin. Meillä kävi perhetyöntekijät sen jälkeen joka viikko kello 15 yhtenä päivänä. Kerittiiin just töistä kotiin.. Mitään eivät puhuneet, tyly lausunto saatiin jälkeenpäin... Kutsuivat eläinsuojeluviranomaisen koska koiria pidettiin häkissä (koska yksi työntekijä pelkäsi koiria) ja järjetön lausunto, kävi myös terveystarkastaja heidän pyynnöstään..  Meille eivät epäkohdista mitään puhuneet.. No eläinlääkärin mukaan koirat terveitä, lihaksikkaita ja kiiltäväkarvaisia, terveysviranomaisen mukaan ainut miinus oli pesutornin päällä oleva pöly.. Mutta näin toimi sossu ts perhetyö.

Vierailija
12/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kertokaa myös niitä tarpeettomiakin ilmotuksia!:)

Vierailija
13/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tehdään niin pienistä ja turhista syistä lastensuojelu ilmoituksia ettei mietitä siellä oma päässä, onko edes aihetta tehdä lastensuojelu ilmoitusta! Ihan oikeasti, se kaikki turha ilmoitus on pois niiltä jotka sitä apua oikeasti tarvitsee!!!

Vierailija
14/29 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minä tein ilmoituksen naapuristani. Vei ilta kymmenen jälkeen roskia. Lapset kuitenkin kotona. Huolestuttavaa minusta. Kävin penkomassa roskikset ettei ollut vaan mitään tölkkejä!

Vierailija
15/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vähän niinkuin kiertotietä. Mutta siis äiti makasi sammuneena 00.00 mun oven eessä ja hänen 2 vuotiaansa yritti herättää häntä. Joku sen kaveri kävi hetken päästä raahaamassa sammuneen kotiin. Parin päivän päästä ls ja poliisit kävivät hakemassa lapsen pois. En tiedä onko saanut lasta takaisin. Senkin kuulin vähän myöhemmin että moni oli tehnyt ilmoituksia kyseessä olevasta äidistä ja lapsesta.

Vierailija
16/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinä teit, kun näit parivuotiaan yöllä herättelemässä sammunutta äitiä?! Menit kotiisi vaan vai mitä? Et soittanut poliiseja samantien??!?

Vierailija
17/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppojen lapsille on varmasti todella paha tilanne, kun joku tekee ilmoituksen. Koska kyllähän juopot sen jälkeen stressaantuvat, että he ovat hyviä vanhempia, sitten sen stressin takia alkavat juomaan enemmän ja enemmän, jonka takia lapsilla on sitten kahta kauheampaa. Toimisivat nopeammin, että lapset pääsisivät pois sieltä, ties mitä siellä ehtii tapahtua...Ties vaikka kännipäissään ajattelisivat, että he suojelevat lapsiaan pahoilta sossun tädeiltä ja tappavat lapsensa. En ymmärrä, miksi sitä viinaa pitää vetää kaksin käsin, tai hankkia lapsia ainakaan siihen??

Vierailija
18/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä sinä teit, kun näit parivuotiaan yöllä herättelemässä sammunutta äitiä?! Menit kotiisi vaan vai mitä? Et soittanut poliiseja samantien??!?

Olin kotona ja katsoin ovisilmästä kun kuulin itkua rapusta.

Ja jos olisin  siinä soittanut poliisit paikalle niin tiedän siitä kaverista joka vei äidin kotiin niin että vaikka onkin juoppo niin se ei oo tyhmä niin se olis tullut kirveen kanssa ovesta sisään välittämättä siitä että mun oma lapsi nukkui toisessa huoneessa. Onneksi pääsin nopeasti pois tuolta alueelta.

Vierailija
19/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ainiin ja siis lapsi oli todella usein myöhään yksin ulkona KERROSTALON pihalla. Siinä oli myös muutakin...vaikutti alakuloiselta ja ei oikeen edes leikkinyt, istui vaan.

-Ap

Kerrostalossa mekin asumme ja siinä pihalla poikani leikkii päivittäin. Ihan viimeistään 19.00 täytyy tulla sisälle, usein tulee aiemmin, mutta tuon olemme asettaneet takarajaksi.

Vierailija
20/29 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sanoit tuosta terkalle! Oletko nähnyt enään naista tai vauvaa? Onko sama meno jatkunut?

Kyllä, tiedän tuttujen kautta tämän naisen. Nyt emme muutamiin vuosiin ole enää naapureita olleet, mutta tiedän, että hän sai toisen lapsen eri isälle ja myös yhden illan tuttavuudesta kyse. Hänen kaverinsa kävi sitten tekemässä tuttavuutta tähän samaan mieheen ja tuli myös raskaaksi. Nyt siis näiden kavereiden lapsilla on sama isä.

Näin tämän naisen hiljattain kaupassa, oli jonkun miehen kanssa ja näytti todella vanhalta. Ottaen huomioon, että olen häntä pari vuotta vanhempi (28v) ja hän näytti nelikymppiseltä niin ilmeisesti aika raskaat elämäntavat jatkuneet. Lapsia en ole nähnyt enää aikoihin, joten toivon, että ovat päässeet hyvään ympäristöön. Facen kautta tiedän, että tämä nainen ainakin tapaa lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän