Onko siinä jtn pahaa, että poltan pari tupakkaa päivässä yksin ollessa enkä lasten edessä. Haluan rentoutua. Mitä pahaa tuossa on?
Onko teistä tuossa jtn pahaa että menee 2-3 tupakkaa /pv. En tee sitä lasten nähden, mutta anoppi paheksuu ihan hirveästi. En halua uskoa, että tästä on suurta terveyshaittaa.
Kommentit (19)
Taitaa siinä sinustakin olla jotain pahaa kun täältä kyselet.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä tuossa jtn pahaa että menee 2-3 tupakkaa /pv. En tee sitä lasten nähden, mutta anoppi paheksuu ihan hirveästi. En halua uskoa, että tästä on suurta terveyshaittaa.
Mitähän se anoppi puuhailee salaa tai on puuhaillut kun noin hyljeksii. Mulle joskus kerrottiin että mun elämä o ihan mun oma. Tierä sit
No ei ole mitään pahaa, älä suotta soimaa itseäsi ja anopille ei tarvii asiasta sanoa mitään.
Kamalaa on. Olet itse saatana ja muut voivat päteä sinulle sillä miten erinomaisia ovat jossain asiassa, josta eivät joudu itse kieltäytymään.
Eli olet sama, joka kyseli "kaverista", että onko paha kun vetää röökin minuutissa?
Kyllä se on aina paha. Ja jotkut vielä tekevät sitä raskaana ollessa.
"En halua uskoa, että tästä on suurta terveyshaittaa." Tämä summaa koko jutun, eli itsekin tiedät että tuokin määrä polttamista lisää aivan helvetisti erilaisten vakavien sairauksien terveysriskejä, mutta addiktiosi takia yrität epätoivoisesti kuvitella, ettei se ole totta.
Toinen asia on se, että luulet etteivät lapsesi saa selville sinun polttavan, mutta lapset kyllä tajuavat enemmän kuin vanhemmat ymmärtävätkään. Tiedäthän, että epäsuorasti annat lapsillesikin mallin, että tupakointi on loppujen lopuksi ihan ok, eli madallat kynnystä sille, että lapsesikin kokeilevat nuorina tupakkaa. Ja teini-ikäisen aivot jäävät tutkitusti koukkuun jo ihan parista kerrasta.
Et ole huono äiti, itse poltan lapsen läsnäollessa ulkona surutta. Yksinhuoltajan hermot on välillä lujilla. Tää on sun elämä. Kaikkia ei voi miellyttää.
Kehkosyövän mahdollisuus suurenee.
Lopeta nyt kun ei ole vielä fyysistä riippuvuutta. Jos pärjäät noin vähällä, niin et ole nikotiinista riippuvainen, vielä. Pikkuhiljaa ne määrät kasvavat, et edes huomaa. Henkinen riippuvuus on silti aina se pahin. Lopetin itse jo yli vuosi sitten, mutta vieläkin välillä alkaa tekemään mieli tupakkaa, ei onneksi mitenkään ylitsepääsemättömän hirveästi. Menee nykyään jo sillä ohi, että sitten vain ajattelen jotakin muuta. Kertaakaan en ole retkahtanut, kun en anna itselleni siihen lupaa.
Yh ää kirjoitti:
Et ole huono äiti, itse poltan lapsen läsnäollessa ulkona surutta. Yksinhuoltajan hermot on välillä lujilla. Tää on sun elämä. Kaikkia ei voi miellyttää.
Just.
Itse poltan aina jos olen viihteellä eli todella harvoin. Krapulat onki sitte järkkyjä :D en koe mitään huonoa omaa tuntoa.
Yh ää kirjoitti:
Toi on kyl todella kuvottavaa. En tiedä mitään niin ällöttävää kun joko raskaana oleva polttaa tai rattaita lykkii ja kesdu huulessa. Yök!
No, totta kai siitä on terveyshaittaa kun imet keuhkoihisi yli 700-1000 tupakan verran vuodessa myrkkyjä. Ja tietysti lapsesi haistavat tupakan hajun tai muuta kautta tietävät tupakoinnistasi (jos siis et ole kertonut jo itse avoimesti) joten näytät samalla esimerkkiä heille. Olisiko mitään terveellisempää ja parempaa rentoutumistapaa mistä pitäisit, vaikka nyt esim. kirjan tai lehden lukeminen, lenkkeily, kännykkä-/tietokonepelit, piirtäminen tai vaikka musiikin kuuntelu? Meillä kaikilla on puutteemme ja nautintomme, mutta kun tuo tupakka tuppaa olemaan se yksi inhottavimmista tavoista rentoutua; se maksaa, on monella tavalla huonoksi terveydelle, haisee kamalalta ja se haju jää kaikkiin vaatteisiin, vaikuttaa ulkonäköön, sitä joutuu peittelemään ja on vielä yleisesti paheksuntaa herättävä.
Polttavat naiset ovat kaikkein seksikkäimpiä!
pulutossu kirjoitti:
No, totta kai siitä on terveyshaittaa kun imet keuhkoihisi yli 700-1000 tupakan verran vuodessa myrkkyjä. Ja tietysti lapsesi haistavat tupakan hajun tai muuta kautta tietävät tupakoinnistasi (jos siis et ole kertonut jo itse avoimesti) joten näytät samalla esimerkkiä heille. Olisiko mitään terveellisempää ja parempaa rentoutumistapaa mistä pitäisit, vaikka nyt esim. kirjan tai lehden lukeminen, lenkkeily, kännykkä-/tietokonepelit, piirtäminen tai vaikka musiikin kuuntelu? Meillä kaikilla on puutteemme ja nautintomme, mutta kun tuo tupakka tuppaa olemaan se yksi inhottavimmista tavoista rentoutua; se maksaa, on monella tavalla huonoksi terveydelle, haisee kamalalta ja se haju jää kaikkiin vaatteisiin, vaikuttaa ulkonäköön, sitä joutuu peittelemään ja on vielä yleisesti paheksuntaa herättävä.
Aamen! Ja vaikka ei välittäisi omasta terveydestään/hajustaan/ulkonäöstään, niin voisiko ap silti ajatella sitä, että tupakointi on ympäristön kannalta tuhoisaa. Sademetsiä hakataan tupakkapeltojen tieltä, ja lisäksi tupakantumpeista liukenee luontoon hyvin myrkyllisiä yhdisteitä.
Kyllä sun lapsen sen haistaa vaikka mitä yrität itsellesi selittää. Tuolla määrällä päivittäin olet tupakoija, vaikka mitä yrität itsellesi selittää. Olet juuri tuollainen roolimalli lapsillesi.
Kyllä siitä on terveyshaittaa. Valinta on toki omasi. Ihan täysin turha tapa kun tuolla määrällä ei ole kyse fyysisestä vaan henkisestä riippuvuudesta.