Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitään DNA ONNI -liittymän omistajia? Mikä tilanne?

Vierailija
14.10.2016 |

Minulla oli DNA Onni -liittymä (puhelin on perusluuri, ei nettiä) ja ilmoitettiin, että ko. liittymä poistuu valikoimasta ja liittymä vaihtuu xxx:ksi. Nyt tuli uusi lasku, jossa veloitetaan mm. vastaajapalvelusta, josta ei muistaakseni mainittu mitään infokirjeessä. Laskussa lukee, että minulla on nyt DNA PERUS-liittymä. No, nettisivuilla lukee, että sekä Onni- että Perus-liittymät ovat poistuneet myynnistä, mutta toimivat normaalisti.

Mitä helvettiä? :O Miksi minun liittymäni vaihdettiin, vaikka a) se on edelleen toimiva ja b) uusikin liittymä on poistettu myynnistä. Tällä nykyisellä liittymälläni puhelinlaskun nousee kolminkertaiseksi. Mitä minä en nyt ymmärrä ja missä kohti kusetettiin? :/

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo Globetel kertoo vähän toiminnastaan, monet tärkeät asiat puuttuvat sivuilta. Epämäääräinen vaikka "Sonera". En tilaisi.

On kyllä epämääräinen kommenttikin. Mitä halutat tietää toiminnasta? Katso sivun alareunasta toimitusehdot ja muut tiedot.

Vierailija
42/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globetelille lähti tilaus, kiitos vinkistä ja heippa vaan DNA! Halusin oikein kostoksi irtisanoa liittymän heti samana päivänä uuden korotuksen tultua :'D Olkoonkin DNA:lle pisara meressä. Yli 10v minulla oli sama liittymä. Voihan sieltä joku perään soitella että voi voi, miksi olit tyytymätön, mutta siinäpähän soittaa.

Onko tällä Globetelillä kuitenkin joku kusetus kun liittymä avataan niin on tuo vastajapalvelu päällä hinta? ja sitten sen saa pois kun tekee mitä? ja näissähän se kusetus yleensä on että ei saa jotain peruttua tai peruutus astuu voimaan sinä ja sinä vuonna vai miten tämä menee?

Oletko ihan kunnossa? Ei ole mikään DNA, eli liittymä on se mitä siinä ruudulla lukee: tekstarit, puhelut ja vastaaja. Tuolla aiemmin kysyttiin erikseen veloitetusta vastaajapalvelusta ja se koski nimenomaan DNA:n liittymää. Soita Globetelille ja kysy, jos noin paljon rassaa. Minä soitin kun selvitin liittymänvaihtoa ja selvitystyön (suomeksi: otin asioista selvää ennen kuin aloin huudella netissä) jälkeen totesin, että Globetel on järkevin vaihtoehto. Ei oo pakko ottaa jos ei taho, mutta ei minunkaan tarvinnut jäädä DNA:n asiakkaaksi. Olen irtisanonut kaikki ko. firman palvelut ja meidän perheessä oli tosiaan useampi puhelinliittymä, kanavapaketti ja nettiyhteys. Kaikki lähtivät vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globetelille lähti tilaus, kiitos vinkistä ja heippa vaan DNA! Halusin oikein kostoksi irtisanoa liittymän heti samana päivänä uuden korotuksen tultua :'D Olkoonkin DNA:lle pisara meressä. Yli 10v minulla oli sama liittymä. Voihan sieltä joku perään soitella että voi voi, miksi olit tyytymätön, mutta siinäpähän soittaa.

Onko tällä Globetelillä kuitenkin joku kusetus kun liittymä avataan niin on tuo vastajapalvelu päällä hinta? ja sitten sen saa pois kun tekee mitä? ja näissähän se kusetus yleensä on että ei saa jotain peruttua tai peruutus astuu voimaan sinä ja sinä vuonna vai miten tämä menee?

Onko se perusliittymässäkin päällä? Paljonko se maksaa kuussa, en käytä vastaajaa.

Ilmoitetaan että vastaajapalvelu on kaikissa liittymissä. Vastaajapalvelun hintaa ei missään ilmoiteta joten se on siis ilmainen. Ilmoitetaan että sen saa myös pois kuten esim. itse haluisin.

http://Voit muuttaa vastaajan tervehdysviestejä ja muita asetuksia sekä kytkeä halutessasi vastaajan pois päältä soittamalla vastaajanumeroon +358 42 333 0 333 ja toimimalla ääniopasteiden mukaisesti.

On joku Soneran yhteistyökumppani ja pitkäaikainen toimija eikä googlella löytynyt mitään minkäänlaiseen huijaukseen liittyvää, joten lienee luotettava toimija.

Vierailija
44/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, nyt alkoi epäilyttää tilaaminen, tuoko se vastaajapalvelu sitten jotain pakollisia lisäkustannuksia? Saako sen pois päältä? Harvoin edes ehdin vastaamaan puolessa minuutissa puhelimeen, en haluaisi että se menisi aina vastaajaan.

Vierailija
45/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, nyt alkoi epäilyttää tilaaminen, tuoko se vastaajapalvelu sitten jotain pakollisia lisäkustannuksia? Saako sen pois päältä? Harvoin edes ehdin vastaamaan puolessa minuutissa puhelimeen, en haluaisi että se menisi aina vastaajaan.

Mikä ihmeen persenäätä sinä olet? Kiukuttelet, etkä viitsi lukea:

Matkapuhelinliittymän vastaajapalvelu

Vastaajapalvelun numero +358 42 333 0 333.

Näin vastaaja toimii:

Jos et vastaa puhelimeesi 30 sekunnin kuluessa, tai puhelimesi on kiinni tai verkon peittoalueen ulkopuolella, sinulle tulevat puhelut ohjautuvat vastaajaan.

Vaikka et haluaisi käyttää vastaajaa, voit kuitenkin saada tekstiviestillä tiedon, onko joku soittanut sinulle silloin kun puhelimesi on kiinni, akku on loppunut, tai olet paikassa jossa puhelinta ei voi pitää päällä.

Jos vastaajaasi on jätetty puheviestejä, saat niistä tiedon tekstiviestillä.

Pääset aina kuuntelemaan sinulle jätettyjä viestejä soittamalla vastaajanumeroon +358 42 333 0 333.

Uudet, kuuntelemattomat viestit säilyvät vastaajassasi 10 vuorokautta ja sinun jo kuuntelemat viestit 3 vuorokautta, ellet erikseen poista tai tallenna viestejäsi.

Tallennetut viestit säilyvät vastaajassasi niin kauan, kunnes poistat ne. Vastaajaan mahtuu korkeintaan 30 viestiä, olivat ne sitten uusia, kuunneltuja tai tallennettuja.

Voit muuttaa vastaajan tervehdysviestejä ja muita asetuksia sekä kytkeä halutessasi vastaajan pois päältä soittamalla vastaajanumeroon +358 42 333 0 333 ja toimimalla ääniopasteiden mukaisesti.

Vierailija
46/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen teleoperaattori

Globetel Oy on vuodesta 1997 tarjonnut pysyvästi edullisempia puheluita. Palveluvalikoimaamme kuuluvat korkealaatuiset koti- ja ulkomaan puhelupalvelut, jotka toimivat matkapuhelimella sekä kiinteässä puhelinverkossa.

Liittymät ilman datapakkoa

Meiltä saat liittymät vain soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Lisäpalveluna rajaton data 8,90 € / kk. 

Toimimme Soneran verkossa

Liittymämme toimivat luotettavasti Soneran verkossa. Liity siis kattavan ja luotettavan verkon piiriin kauttamme.

Soitat ulkomaille edullisesti

Kaikki liittymämme sisältävät 30 % alennuksen 99588-suuntanumerolla soitetuista ulkomaanpuheluista.

Kysyttävää? Mene tänne: https://globetel.fi/yhteys

Tietosuoja? Katso täältä: https://globetel.fi/tietosuoja

Toimitusehdot? Ne ovat tässä: https://globetel.fi/toimitusehdot

Kuuluvuuskartta? Sekin löytyy: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Peittoaluekartta?id=1398

Liittymätyypit ja hinnasto? No kurkkaapas täältä: https://globetel.fi/liittym%C3%A4t

Vierailija
47/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko DNA:n leivissä olevan pelottelua nuo piilotetuista kuluista uhkailut ketjussa...

Vierailija
48/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan kunnossa? Ei ole mikään DNA, eli liittymä on se mitä siinä ruudulla lukee: tekstarit, puhelut ja vastaaja. Tuolla aiemmin kysyttiin erikseen veloitetusta vastaajapalvelusta ja se koski nimenomaan DNA:n liittymää. Soita Globetelille ja kysy, jos noin paljon rassaa. Minä soitin kun selvitin liittymänvaihtoa ja selvitystyön (suomeksi: otin asioista selvää ennen kuin aloin huudella netissä) jälkeen totesin, että Globetel on järkevin vaihtoehto. Ei oo pakko ottaa jos ei taho, mutta ei minunkaan tarvinnut jäädä DNA:n asiakkaaksi. Olen irtisanonut kaikki ko. firman palvelut ja meidän perheessä oli tosiaan useampi puhelinliittymä, kanavapaketti ja nettiyhteys. Kaikki lähtivät vaihtoon.

Missä kerrotaan Globetelin sim-kortin toimituksesta? Postiin vai postilaatikkoon?

Vierailija
49/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kerrotaan Globetelin sim-kortin toimituksesta? Postiin vai postilaatikkoon?

Kysyin tilatessani, tuli postitse omasta postiluukusta. Jos on kysyttävää, ota yhteyttä:

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin

08.00 - 16.00

Puh. (09) 228 9100

helpdesk@globetel.fi

Vierailija
50/57 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko DNA:n leivissä olevan pelottelua nuo piilotetuista kuluista uhkailut ketjussa...

Tai joku elämäänsä pettynyt, joka ei kestä sitä että puhelinliittymänsäkin on nykyään ihan skeida. :)

Vierailija
51/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globetelille lähti tilaus. Taitaa olla ainoita paikkoja, jotka eivät myy väkisin jotain datapakettia puhelimeen.

Vierailija
52/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se nettipakettien ja muiden myynti väkisin. Viimeksi soitin dnalle muuttoon liittyen, eli varmistin että korttikanavat näkyvät uudessakin osoiteessa ja sitten ihan väkisin alkoivat myydä puhelimeen nettiä. Sanoin kolme kertaa että en tarvitse ja silti tyrkytti. Väänsin rautalangasta, että mun puhelimella ei voi käyttää nettiä ja sitten kyseli innokkasti puhelimen mallin perään, kun kyllähän nyt nettiä voi käyttää. Sitten vasta lopetti kun kerroin että mulla on Nokian 25 euroa maksanut luuri, jolla voi tasan soittaa ja tekstata, siis sama luuri mitä monet firmat käyttävät päivystyspuhelimena, kun siinä riittää akku viikon.

Vierailija
53/57 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
54/57 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja maksaa erikseen palveluna, suomalaisista matkaviestonoperaattoreista, nykyhetkellä, uusmyynnissä olevilla matkaviestinliittymätyypeillä, onneksi AINOASTAAN DNA:lla (poislukien, ennakkoonladattavat prepaid-matkaviestinliittymä-tyypit), sen verkko-palveluoperaattori Moi Mobiililla, sekä Elisan, Elisa Saunalahti -matkaviestinliittymä-tyypeissa (poislukien ennakkoonladattavat prepaid-matkaviestinliittymätyypit).

Vierailija
55/57 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos on älykännykkä ja ottaa Globetelin liityymän niin tuleeko kalliiksi kun puhelin päivittää itseään eikä käyttäjä tiedä mitään?

Näyttää tuolle hinta olevan 0,059 E/ MB.

Vierailija
56/57 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA ei vaivaudu edes tuolla foorumillaan vastailemaan ihmisten kysymyksiin aiheesta. Päätin asiakassuhteeni.

Vierailija
57/57 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos on älykännykkä ja ottaa Globetelin liityymän niin tuleeko kalliiksi kun puhelin päivittää itseään eikä käyttäjä tiedä mitään?

Näyttää tuolle hinta olevan 0,059 E/ MB.

Ihan voi miettiä että miten sitä älykännykkäänsä käyttää ja ottaa käyttöä vastaavan nettiliittymän. Jos et tiedä miten puhelimesi toimii, niin ehkä kannattaa vaihtaa karvalakkimalliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme