Keitään DNA ONNI -liittymän omistajia? Mikä tilanne?
Minulla oli DNA Onni -liittymä (puhelin on perusluuri, ei nettiä) ja ilmoitettiin, että ko. liittymä poistuu valikoimasta ja liittymä vaihtuu xxx:ksi. Nyt tuli uusi lasku, jossa veloitetaan mm. vastaajapalvelusta, josta ei muistaakseni mainittu mitään infokirjeessä. Laskussa lukee, että minulla on nyt DNA PERUS-liittymä. No, nettisivuilla lukee, että sekä Onni- että Perus-liittymät ovat poistuneet myynnistä, mutta toimivat normaalisti.
Mitä helvettiä? :O Miksi minun liittymäni vaihdettiin, vaikka a) se on edelleen toimiva ja b) uusikin liittymä on poistettu myynnistä. Tällä nykyisellä liittymälläni puhelinlaskun nousee kolminkertaiseksi. Mitä minä en nyt ymmärrä ja missä kohti kusetettiin? :/
Kommentit (57)
DNA:n vanha tuotteistus uudistetaan ja linjauksissa seurataan yleistä kehitystä. Asiakas voi halutessaan vaihtaa operaattoria, mikäli ei tyydy muutokseen.
Tuo kuukausimaksun korotus 0,67 eurosta 4,90 euroonhan on satoja prosentteja! Onko tämä edes ihan laillista.
Vierailija kirjoitti:
Tuota täälläkin on vaikeuksia nyt DNa n kanssa. Ylimääräisiä ulkomaan tekstareita joita ei olla tehty, puheluja katkeilee , nakutuspuheluita satojen eurojen laskuineen , muita operaattori puheluita laskussa.
Tylytystä asiakaspalvelussa silti jos menee oikomaan.
Mitähän jos ryhmälähdettäisiin nyt tästä operaattorista? Siellä on tekeillä mielestäni kokemusteni mukaan nyt jotain todella outoa!!!!
Ai, muillakin on ollut ylimääräisiä ulkomaantekstareita! Eikä niitä laskutettujen puheluiden määrääkään pysty tarkistamaan. Kun soitan jollekulle, soitetuissa puheluissa on hetken päästä, että olen soittanut 6 kertaa tälle jollekulle.
Mietin pitäisikö kiusalla pysyä asiakkaana... Laskuni on 10 euroa, josta puolet noita uusia maksuja. Toinen vaihtoehto on pysyvä prepaid. Minä en tarvitse nettiä puhelimeen! Painostaminen ei onnistu.
Tähän asti (ennen tuota loppuvuoden korotusta) maksoin puhelimen käytöstä ehkä 7e/kk, en puhu paljon ja en käytä nettiä. Nyt pelkästään perusmaksuihin menisi vitonen!
Minä vaihdoin liittymää, se oli kiitti ja moro DNA:lle 16 vuoden yhteismatkan jälkeen.
SUOSITTELEN: https://globetel.fi/
Ja tämä ei sitten ole maksettu mainos tai spämmi, vaan ihan oikeasti vietin yhden illan käymällä läpi liittymiä ja laskin paljonko menee tekstareihin, puheluihin ja perusmaksuun. Globetelillä oli pari selkeää eri pakettia ja se käyttää Soneran verkkoa, eli ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos käyttää puhelinta aika vähän, niin perusliittymän kuukausimaksu on 1,59 e ja siihen puhelut/tekstarit 0,059 e /min tai kpl. Minulle sopi Mini-liittymä, koska soittelen ja tekstaan perusperheen arjen verran, eli soitetaan teiniä kotiin, kysellään kauppalista, hoidetaan asioita jne., välillä saattaa olla tunninkin puhelu kaverille, mutten kuitenkaan istu koko iltaa puhelin kädessä juttelemassa tai tekstaamassa. Mini-paketti on 7,90 e/kk ja siihen sisältyy 300 min puheaikaa ja 300 tekstaria, mikä riittää minulle vallan mainiosti. Minä en löytänyt parempaa tarjousta miltään muulta operaattorilta, saa toki vinkata jos löysi. Lisäksi tuolla oli tosi mukava asiakaspalvelu, vastasivat puheluun ja sähköpostiin heti, eivätkä yrittäneet myydä lisäksi nettiyhteyttä, tv-kanavia tai lisäliittymiä.
Tulkaa tänne, täällä me muutkin ollaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin liittymää, se oli kiitti ja moro DNA:lle 16 vuoden yhteismatkan jälkeen.
Ja tämä ei sitten ole maksettu mainos tai spämmi, vaan ihan oikeasti vietin yhden illan käymällä läpi liittymiä ja laskin paljonko menee tekstareihin, puheluihin ja perusmaksuun. Globetelillä oli pari selkeää eri pakettia ja se käyttää Soneran verkkoa, eli ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos käyttää puhelinta aika vähän, niin perusliittymän kuukausimaksu on 1,59 e ja siihen puhelut/tekstarit 0,059 e /min tai kpl. Minulle sopi Mini-liittymä, koska soittelen ja tekstaan perusperheen arjen verran, eli soitetaan teiniä kotiin, kysellään kauppalista, hoidetaan asioita jne., välillä saattaa olla tunninkin puhelu kaverille, mutten kuitenkaan istu koko iltaa puhelin kädessä juttelemassa tai tekstaamassa. Mini-paketti on 7,90 e/kk ja siihen sisältyy 300 min puheaikaa ja 300 tekstaria, mikä riittää minulle vallan mainiosti. Minä en löytänyt parempaa tarjousta miltään muulta operaattorilta, saa toki vinkata jos löysi. Lisäksi tuolla oli tosi mukava asiakaspalvelu, vastasivat puheluun ja sähköpostiin heti, eivätkä yrittäneet myydä lisäksi nettiyhteyttä, tv-kanavia tai lisäliittymiä.
Kiitos vinkistä! Saako tuolla pitää vanhan numeronsa? Tuo perusliittymä houkuttaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Saako tuolla pitää vanhan numeronsa? Tuo perusliittymä houkuttaisi...
Sai pitää vanhan numeronsa ja riitti että ilmoitti ottavansa heiltä liittymän ja he hoitivat vanhan liittymän irtosanomisen jne. Hävettää mainostaminen, mutta DNA Onni -kärsijänä koen olevani oikeutettu tähän hehkuttamiseen. :) Itse asiassa taitaa olla minun tekemäni aloituskin, tosin muutama muukin on näistä asioista aloittanut ketjuja. Onneksi vaihdoin jo marraskuussa liittymää, sillä aloitukseni perusteella minua on vituttanut kuin pientä oravaa ja jos olisin tämän vuoden puolella saanut kotiin iloisen tiedon 5 euron perusmaksusta per kk, niin perheellä olisi ollut kestettävää... Eli kannattaa ehdotomasti vilkaista vanhasta laskusta puheluiden/tekstareiden määrä ja valita tuolta liittymä: https://globetel.fi/liittym%C3%A4t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai pitää vanhan numeronsa ja riitti että ilmoitti ottavansa heiltä liittymän ja he hoitivat vanhan liittymän irtosanomisen jne. Hävettää mainostaminen, mutta DNA Onni -kärsijänä koen olevani oikeutettu tähän hehkuttamiseen. :) Itse asiassa taitaa olla minun tekemäni aloituskin, tosin muutama muukin on näistä asioista aloittanut ketjuja. Onneksi vaihdoin jo marraskuussa liittymää, sillä aloitukseni perusteella minua on vituttanut kuin pientä oravaa ja jos olisin tämän vuoden puolella saanut kotiin iloisen tiedon 5 euron perusmaksusta per kk, niin perheellä olisi ollut kestettävää... Eli kannattaa ehdotomasti vilkaista vanhasta laskusta puheluiden/tekstareiden määrä ja valita tuolta liittymä: https://globetel.fi/liittym%C3%A4t
Kiitos tosi paljon! :) Selasin ihan raivoissani noita Saunalahtia ja Soneroita saatuani aamulla tuon uuden korotusilmoituksen DNA:n perusmaksuun. Olin jo lannistunut, kun ajattelin ettei mikään taho enää tarjoa liittymää ilman pakollista datamyyntiä. Viestisi taisi siis pelastaa päiväni :D Olen ollut DNA:n asiakas 2000-luvun alusta asti, minulla on ollut tuo DNA Onni koko sen ajan mitä olen ollut täysi-ikäinen. Ekan hinnankorotuksen vielä siedin hammasta purren, mutta se että hinta taas melkein tuplaantuu heti parin kuukauden jälkeen on kyllä ihan liikaa. Kiitos vielä, tilaan tuon Globetelin perusliittymän heti tänään!
Höh, foorumin lainaukset ei koskaan toimi jos edellisessä viestissä on lopussa linkki :/ - edellinen
Vastaajapalvelun kai voi jättää pois pyynnöstä. Tarvitsen puhelimeen nettiä mutta muuten käyttö on vähäistä eli joitakin puheluja ja tekstareita tulee soitettua/lähetettyä. Lähes 20 euroa kk maksaa liittymäpaketti dna:lla. Tälle ei liene edullisempaa vaihtoehtoa? Elisan ja TeleFinlandin asiakkaana olen ollut mutta en pitänyt kyseisistä firmoista. TeleFinlandilla liittymäpaketti oli 15 euroa mutta pihelinlasku kuitenkin meni aina yli tämän. Elisalla taas huono asiakaspalvelu enkä pidä kyseisestä firmasta muutenkaan.
Kädet asiakkaan taskuun ja rahat siirtyy sieltä dna:n omaan. Minkäs kuluttaja siinä tekee operaattori on melkein pakollinen nykypäivänä. Missä luuraa kuluttajansuoja?
Vierailija kirjoitti:
Vastaajapalvelun kai voi jättää pois pyynnöstä. Tarvitsen puhelimeen nettiä mutta muuten käyttö on vähäistä eli joitakin puheluja ja tekstareita tulee soitettua/lähetettyä. Lähes 20 euroa kk maksaa liittymäpaketti dna:lla. Tälle ei liene edullisempaa vaihtoehtoa? Elisan ja TeleFinlandin asiakkaana olen ollut mutta en pitänyt kyseisistä firmoista. TeleFinlandilla liittymäpaketti oli 15 euroa mutta pihelinlasku kuitenkin meni aina yli tämän. Elisalla taas huono asiakaspalvelu enkä pidä kyseisestä firmasta muutenkaan.
Globetelillä on rajoittamaton datamäärä 8,90 e/kk ja jos tosiaan soitat ja tekstaat tosi vähän, niin Perus-liittymässä on kk-maksu 1,59 e/kk ja puhelut/tekstari sen 0,059 e /min tai kpl. Eli perusmaksu kuukaudessa olisi noin 10,50 e ja katso vanhasta puhelinlaskusta paljonko soitat ja tekstaat ja katso kannattaako vaihtaa.
Globetelille lähti tilaus, kiitos vinkistä ja heippa vaan DNA! Halusin oikein kostoksi irtisanoa liittymän heti samana päivänä uuden korotuksen tultua :'D Olkoonkin DNA:lle pisara meressä. Yli 10v minulla oli sama liittymä. Voihan sieltä joku perään soitella että voi voi, miksi olit tyytymätön, mutta siinäpähän soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Globetelille lähti tilaus, kiitos vinkistä ja heippa vaan DNA! Halusin oikein kostoksi irtisanoa liittymän heti samana päivänä uuden korotuksen tultua :'D Olkoonkin DNA:lle pisara meressä. Yli 10v minulla oli sama liittymä. Voihan sieltä joku perään soitella että voi voi, miksi olit tyytymätön, mutta siinäpähän soittaa.
Ei niitä ole kiinnostanut edes soitella perään. :)
Ei sinne saa edes palautetta laitettua ilman että antaa puhelinnumeronsa, jolloin tietysti soittavat ja tarjoavat liittymää. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä Globetelillä kuitenkin joku kusetus kun liittymä avataan niin on tuo vastajapalvelu päällä hinta? ja sitten sen saa pois kun tekee mitä? ja näissähän se kusetus yleensä on että ei saa jotain peruttua tai peruutus astuu voimaan sinä ja sinä vuonna vai miten tämä menee?
Minustakin tuo Globetel kertoo vähän toiminnastaan, monet tärkeät asiat puuttuvat sivuilta. Epämäääräinen vaikka "Sonera". En tilaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä Globetelillä kuitenkin joku kusetus kun liittymä avataan niin on tuo vastajapalvelu päällä hinta? ja sitten sen saa pois kun tekee mitä? ja näissähän se kusetus yleensä on että ei saa jotain peruttua tai peruutus astuu voimaan sinä ja sinä vuonna vai miten tämä menee?
Onko se perusliittymässäkin päällä? Paljonko se maksaa kuussa, en käytä vastaajaa.
Ei voi olla totta, vitutti jo tuo loppuvuodenkin hinnannousu ja heti perään vielä noin paljon lisää! Huh huh!