Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen työpäivä kassalla - kassa miinuksella

Vierailija
14.10.2016 |

Olen kohta 19-vuotias lukiolainen, ja sain juuri ensimmäisen työpaikkani Prisman kassaosastolta. Olen osa-aikatöissä muutaman vuoron viikossa iltaisin ja viikonloppuisin. Iloitsen työpaikastani, sillä saan kokemusta ja hieman ylimääräistä rahaa.

Olin eilen illalla ensimmäistä kertaa vuorossa. Perehdytys meni hyvin ja luulin oppineeni tärkeimmät asiat. Vuoron päätteeksi huomasin, että kassa heitti 10,30 eurolla. :( Säikähdin ja laskin pohjakassaa useaan kertaan, mutta kassa oli kuin olikin noin paljon miinuksella. Hävettää ja pelkään, että sama tapahtuu myös seuraavassa työvuorossani.

Mitä seurauksia tästä voi tulla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös opintojen ohessa kaupassa töissä, ja mulle sanottiin heti alkuun, että työpaikka kyllä varautuu siihen kassaheittelyyn aina, kun uusi jäsen tulee taloon. Ei tietenkään omasta pussista korvata, virheitä sattuu etenkin aloittelevalle ja 10e ei ole vakava paikka vielä.

Sitten on tietysti niitä tosi pahoja virheitä, joista saa jo ihan puhuttelua. Tuttuni kertoi, että heillä oli uusi tyttö hukannut 200e ihan sillä, että asiakas halusi vaihtaa rahaa ja puljaili niiden kanssa loputtomiin.

Älä huoli, opit ajan kanssa huomaamaan niitä vaaranpaikkoja paremmin ja seuraamaan tilannetta. Muista olla erityisen huolellinen sen suhteen, paljonko näppäilet asiakkaan antamaksi summaksi. Näppäilyvirheellä tulee helposti heittoja. Älä huoli nopeudesta kassalla, vaan laske vaihtorahat ja annetut rahat vaikka kahteen kertaan, jos se helpottaa omia epäilyksiäsi.

Kyllä se siitä, harjoittelua vaan! :)

Vierailija
22/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa on ihan normaali heitto ensimmäiselle vuorolle. :) Joskus voi olla niin että pohjakassakin on heittänyt eli seuraava tilitys tasaantuu sitten +10 euroksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena yhden kesän Elannon kassassa ja kerran oli joku 20 markan virhe, josta esimies nosti kauhean haloon. Eniten loukkasi, että minua epäiltiin varkaudesta (tai ainakin se sävy oli sellainen), vaikka olen yltiörehellinen ihminen joka ei olisi penniäkään ottanut. Pariin kertaan ne rahat ja kuitit tarkistettiin ja niin se puuttuva raha sitten löytyikin, en edes muista mistä eikä ollut edes minun tekemäni virhe. Mutta jotenkin minua silti heti epäiltiin syylliseksi, mikä kyllä loukkasi. Eikä taidettu anteeksikaan pyytää.

Vierailija
24/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tietysti niitä tosi pahoja virheitä, joista saa jo ihan puhuttelua. Tuttuni kertoi, että heillä oli uusi tyttö hukannut 200e ihan sillä, että asiakas halusi vaihtaa rahaa ja puljaili niiden kanssa loputtomiin.

Tuossa on kyse jo ammattilaisesta, netissä on joskus näytetty noita videoita. Siinä olisi uhrina saattanut olla ihan kokenutkin kassa eikä olisi edes huomannut tulleensa huijatuksi.

Vierailija
25/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattuu virheitä aina silloin jos jo tapahtuman lyönnin jälkeen asiakas antaa jotain "hei mul ois tässä vielä se 1,10e niin saan X takaisin" tai muuta yllättävää, siinä vaiheessa en pysty yhtään laskemaan päässä mitään oikein kun kassassa näkyy tietty summa ja yhtäkkiä toisessa kädessä on ne mitä olin antamassa ja toisessa jotain uutta rahaa yhtäkkiä. 

Yritän silloin vaan olla tarkkana ja fyysisesti liikutella niitä rahoja niin että näen mitä pitää sitten antaa takaisin, en edes yritä laskea.

Vierailija
26/26 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kyllä se kaikilla joskus poikkeaa. Itsellä tilitettävää on ollut sekä enemmän että vähemmän kuin olisi pitänyt olla. Välillä siis on annettu väärin takaisin tai pohjakassa on laskettu väärin. Meillä ei ainakaan ole ollut mitään seurauksia väärin lasketuista kassoista. 95% menee ihan tasan, loput miinuksellla tai plussalla (tässä kesän aikana taisi olla kerran 40 euroa miinuksella).

Ai miten niin se kaikilla poikkeaa? Kyllä minä ainakin olen tähän asti (10 vuotta) saanut kassan aina täsmäämään,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi