Millä perusteilla yksinhuoltajuuden saa? Riittääkö että on nainen?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sitä huoltajuutta ei ainakaan pitäisi antaa.
Miksi?
Tottakai riittää. Ainoa vaatimus vanhemmuuteen on naaraspuoliset genitaalit. Olet ymmärtänyt asian tismalleen oikein.
Ei. Yksinhuoltajuuden saaminen on erittäin vaikeaa. Ensimmäinen valinta on aina yhteishuoltajuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
1. Kyselet oikeasti todella tyhmiä.
2. Vaikutat itsekkäältä jo pelkän aloituksesi perusteella. Lapsen etu?
Olen ymmärtänyt että naiset saa yksinhuoltajuuden paljon helpommin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että naiset saa yksinhuoltajuuden paljon helpommin Suomessa?
Onnittelut, sinulla on mutu-tuntuma! Se on hauskaa se!
Minulla on mutu-tuntuma, että aloitukseesi trollaillaan, koska kysymyksesi on todella typerä.
Jos nainen pyytää yksonhuoltajuutta ja sosiaaliviranomainen on nainen, asia alkaa olla taputeltu.
Yksinhuotajuus voidaan toki sopia vanhempien kesken.
Jos asiasta on riitaisuutta, lähtökohta on yhteishuotajuus. Mikäli toinen vanhemmista on "kelvoton" eli esim. päihde- ja/tai mielenterveysongelmainen nämä otetaan käräjäoikeudessa tietysti huomioon.
Mutta miksi kysyt?
Minulla on kokemusta työni puolesta näistä ja voin vastata sinun tilanteeseesi paremmin, jos annat koordinaatit.
Jos haluat riitatilanteessa yksinhuoltajuutta vain naiseutesi perusteella, saattaapi sinulle käydä ihan päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuotajuus voidaan toki sopia vanhempien kesken.
Jos asiasta on riitaisuutta, lähtökohta on yhteishuotajuus. Mikäli toinen vanhemmista on "kelvoton" eli esim. päihde- ja/tai mielenterveysongelmainen nämä otetaan käräjäoikeudessa tietysti huomioon.
Mutta miksi kysyt?
Minulla on kokemusta työni puolesta näistä ja voin vastata sinun tilanteeseesi paremmin, jos annat koordinaatit.
En ole ap, mutta kysyn sinulta neuvoa, voiko yksinhuoltajuutta saada, jos toinen vanhempi kiusaa suunnilleen kaikessa, missä voi, eli ei esim. päästä lasta harrastuksiin omalla vuorollaan (sen pari tuntia saisi kyllä mieluusti pitää muulloin, eli toinen vanhempi ei yritä vähentää hänen tapaamisaikaansa, maksattaa mitään tai vaadi kuskauksia). Tai itse asiassa toinen vanhempi kiristää mm. lisää pitoöitä siitä, että lapsi pääsisi sen pari tuntia harrastamaan.