Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruvennut huolestuttamaan miehen sydänoireet..

Vierailija
14.10.2016 |

Miehellä ollut nyt sydänoireina runsastakin sydämen muljahtelua, on sitä ollut joskus aiemminkin mutta hyvin satunnaisesti ja vähän, kuten kai useimmilla meistä, itsellänikin mutta vain joskus.
Mutta nyt vähän aikaa muljahtelua on esiintynyt useasti ja päivittäin ja oli työterveyslääkärilläkin jossa otettiin ekg ja verikokeita ja eräs verikoearvo olisi keronut jos olisi jotakin sydänlihastulehdukseen tai edes pikkuriikkiseen infarktiin viittaavaa, mutta onneksi kys arvo oli ns normaali. Keuhkoröntgenissä hän on parhaillaan, tutkivat senkin ja lisäverikokeissa.
Mutta muljahtelut jatkuu yhä. On nyt vähentänyt kahvin juontia (kofeiini), lisännyt veden saantiaan, eilen aloitti lisämagnesiumin ja tuolta työterv.lääkäriltä sai myös reseptin beetasalpaajille jos niikseen on ja komennon mennä Peijakseen jos jatkuu. Ovat jatkuneet, mutta ei ole vielä sairaalalle mennyt..

Kokemuksia, tietoa, jotakin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano villelle et lopettaa dokaamisen.

Vierailija
2/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä hyvänlaatuisia muljuja monellakin. Jos on tutkittu ja kaikki ok niin voi rauhoittua. Niitä pitää oppia olemaan ajattelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mullakin muljahteli yhessä vaiheessa, eikä mitään syytä löydetty. Säikähdin sitä ihan hirveesti. Mulla oli samaan aikaan inhottava niskajumi, ja kun tein jumppakepillä liikkeitä ja mun mies hieroi mua, muljahtelu loppui. Olisipa teillä yhtä helppo keissi. 

Vierailija
4/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano villelle et lopettaa dokaamisen.

Sori mut Ville ei dokaa, ellei sitten satunnaisia saunasiidereitä lasketa siksi.

ap

Vierailija
5/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama. Syön nykyään salpaajia. Muljahtelut eivät ole kokonaan loppuneet niilläkään. En uskalla enää ollenkaan harrastaa liikuntaa, koska sykkeen ollessa korkealla muljahtelut ovat kivuliaita ja pelottavia.

Salpaajiin kyllä tottuu. Aluksi harmittaa kun suorituskyky laskee, kun sydän ei ota kierroksia entiseen tapaan. Ja kyllä, vaikuttaa myös seksiin.. Mutta ajan kanssa sekin palautuu normaaliksi.

Muljahtelut ovat todella pelottavia. Pahimpina aikoina en uskaltanut nukahtaa, kun pelkäsin herääväni kuolleena. Pahimmillaan näitä tuli n. 5000/päivä. Nykyään enää 0-2/päivä.

Alkoholi vaikuttaa myös. Jos juo, ei tule yhtään, mutta juomisen jälkeen 3-4 päivää tulee enemmän. Kannattaa kokeilla esim. viikon taukoa juomisesta.

Vierailija
6/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi on paha. Itsellä liika valvominen ja murehtiminen lisää ekstroja. Pyydä lähetettä holteriin.

Vierailija
7/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ns. flimmeri, tuntui muljahteluna ja loppuvaiheessa tosi pahana hengenahdistuksena, heräsin siis yöllä enkä pystynyt nukkumaan kun tuntui etten saa henkeä koska sydän ei rauhoittunut. Sain beetasalpaajia ja verenohennuslääkkeitä ja sydämelle tehtiin sellainen tahdistustoimenpide, jonka jälkeen olen ottanut ainoastaan beetasalpaajia pientä annosta.

Vierailija
8/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama. Syön nykyään salpaajia. Muljahtelut eivät ole kokonaan loppuneet niilläkään. En uskalla enää ollenkaan harrastaa liikuntaa, koska sykkeen ollessa korkealla muljahtelut ovat kivuliaita ja pelottavia.

Salpaajiin kyllä tottuu. Aluksi harmittaa kun suorituskyky laskee, kun sydän ei ota kierroksia entiseen tapaan. Ja kyllä, vaikuttaa myös seksiin.. Mutta ajan kanssa sekin palautuu normaaliksi.

Muljahtelut ovat todella pelottavia. Pahimpina aikoina en uskaltanut nukahtaa, kun pelkäsin herääväni kuolleena. Pahimmillaan näitä tuli n. 5000/päivä. Nykyään enää 0-2/päivä.

Alkoholi vaikuttaa myös. Jos juo, ei tule yhtään, mutta juomisen jälkeen 3-4 päivää tulee enemmän. Kannattaa kokeilla esim. viikon taukoa juomisesta.

Just näin EI. Eli jos on tutkittu että sydän on terve niin niihin muljuihin EI kuole ja kaikki tällainen hysteria vain lisää niitä. Salpaajat annetaan lähinnä psyyken rauhoittamiseksi, ne eivät sinänsä ole "hoito" tähän vaivaan joka on kiusallinen mutta vaaraton. Helpointa on jos vaan hyväksyy ne ja jatkaa elämää.

Vierailija
9/9 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ns. flimmeri, tuntui muljahteluna ja loppuvaiheessa tosi pahana hengenahdistuksena, heräsin siis yöllä enkä pystynyt nukkumaan kun tuntui etten saa henkeä koska sydän ei rauhoittunut. Sain beetasalpaajia ja verenohennuslääkkeitä ja sydämelle tehtiin sellainen tahdistustoimenpide, jonka jälkeen olen ottanut ainoastaan beetasalpaajia pientä annosta.

Flimmeri puolestaan ei ole hyvänlaatuinen rytmihäiriö. Mutta se olisi näkynyt jo tutkimuksissa.