Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti hyvä hammaslääkäri pelkopotilaalle Helsingistä?

Vierailija
13.10.2016 |

Osaisiko kukaan suositella? Yksi hammas on kipuillut ja olen lähes varma että se pitäisi poistaa kokonaan. Minulla on kuitenkin erittäin paha hammaslääkäripelko jonka takia en ole hoidattanut hampaitani hetkeen. Olisiko suosituksia hyvästä hammaslääkäristä joka hoitaisi pelkopotilaita? Tai uskaltautuuko kunnalliseen päivystykseen mennä vai saanko siellä vain huutoa? :s

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Stressisi (ja olosi) helpottaa, kun saat tuon huomenna käytyä! Soita kunnalliseen heti aamulla klo 8. Voit sanoa myös sinne jo ajanvaraukseen, että sinulla on kova hammaslääkäripelko.

Vierailija
22/42 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna-Leena valtanen -Bergvist on paras! Myös hänen miehensä Esa on hyvä! Minä käyn vaimolla, mieheni herralla. Taitava ja rehellinen perhe!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä keskipaha(?) hammaslääkäripelko. Hoidatan kyllä hampaani, mutta ihan tuskaa se on. Juurihoito on mun yksi pahimmista peloista. Kävin korjauttamassa marraskuussa yhden takahampaan paikkaa, joka hajoilee jatkuvasti. Hammas ei puutunut kunnolla ja poraaminen sattui aina vaan. Paikan alla ei ollut reikää. Kaikki vähänkin viileä vihloi paikattua hammasta pitkään. Ja nyt vihloo sekä kylmä että kuuma ja hammasta välillä myös jomottaa. Jotain siellä on nyt pielessä ja pelottaa sikana mennä hammaslääkäriin. Miten sitä voi juurihoitaa, jos se ei puudu kunnolla? Voiko kunnallisellakin puolella saada esilääkitystä?

Vierailija
24/42 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulehdus on levinnyt juureen asti ni tuskaa se tulee olemaan tehtiin sille mitä tahansa tai kuka tahansa. 

Vierailija
25/42 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastettu kirjoitti:

Hanna-Leena valtanen -Bergvist on paras! Myös hänen miehensä Esa on hyvä! Minä käyn vaimolla, mieheni herralla. Taitava ja rehellinen perhe!

Yritin varata Hanna-Leenalle aikaa Hakaniemen Mehiläisestä. Pariskunta on vaihtanut putiikkia Bulevardille! Seuraan vaikka Kuusamoon asti, jos tarve vaatii! Bulevardilla oli upeat tilat, eivätkä hinnat olleet yhtään nousseet! Suosittelen!

Vierailija
26/42 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eräältä keskustan yksityiseltä hammaslääkäriasemalta potkut peruttuani viisaudenhampaan poiston neljä kertaa. Sieltä tuli kirje, jossa todettiin, että ”potilas hakeutukoon muualle hoitoon”. Työkaverin suosituksesta menin sitten Sirkku-Leena Ojala-Väyryselle Cityhammaslääkäreihin Stockkaa vastapäätä. Eipä ole tarvinnut sen jälkeen hammaslääkärikäynti pelätä tai kammota, niin mahtava ammattilainen hän on!

Vierailija
27/42 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanha ketju, mutta itsekin olen googlaillut kokemuksia, joten miksipä en kommentoisi :)

Sini Kiviranta Coronaria Dent Tilkassa on kyllä ehdottomasti aivan ihana <3 Hän teki juurihoidon yhteen hampaaseen, jonka juurissa oli tulehdusta, ja ei voi muuta kuin toivoa, että hänen hoitoonsa pääsisi tulevaisuudessakin.  Antoi puudutteen mitään sanomatta pyytäessäni, vaikka sitä ei välttämättä olisi tarvittukaan, koska hammas oli jo kuollut. Hyvin hellävarainen, kertoi aina sopivassa välissä mitä tapahtuu ja käski kertomaan heti, jos sattuu (kertaakaan ei sattunut). En tiedä, tekeekö yksityisen puolen keikkaa - minä pääsin hänen vastaanotolleen kaupungin hammashoidon kautta - mutta jos vaan saa hänet lääkärikseen, ole onnellinen :)

Attendo Ogelissa olen käynyt Kati Voolaksella ja Merja Heikkilällä. Kummallakaan käynnillä ei tehty mitään isompaa (koska en tarvinnut/ei voitu tehdä), mutta hyvä fiilis jäi molemmista. Huomioivat minua asianmukaisesti pelkopotilaana.

Vierailija
28/42 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Uskia suosittelen. Espoon puolella (Tapiola) toimii.

Vierailija
29/42 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa ja Hanna-Leena ovat nyt Onnihampaassa! Löysin suositukset täältä ja menin rouvalle. Hieno paikka ja kaikki mahdollinen löytyy! Turhia hommia ei keksitä ja hoito nopeaa ja kivutonta! Jäi tosi hyvä mieli koko paikasta ja hammaslääkäreistä! Voin suositella lämmöllä!!

Vierailija
30/42 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oralissa nykyisin työskentelevä Merja Sihvonen on hyvä. Pelkään paljon, mutta hänellä käyn ihan mielelläni. Mukava, ymmärtäväinen ja ammattitaitonen hammaslääkäri.

Vierailija
31/42 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriasema ALBIN Hakaniemessä, tosi jees kaikki hammaslääkärit siellä ja tosi osaavia. Olin ihan paniikissa ja sain sedaatiota ja hyvin meni. Huh huh. Oli se silti stressaavaa mutta hoitakaa ihmiset hampaanne kuntoon. Se on tärkeää ja se kannattaa!

Vierailija
32/42 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä, kun katsoin suosituksen täältä! Kävin Esa Bergvistillä ja kyllä olin tyytyväinen! Vastaanotto hieno ja henkilökunta myös mukavaa. Esa taitava hammaslääkäri. Hoito kivutonta. Suosituksiin kannatti luottaa! Esa Bulevardilla Onni Hampaassa. Meni hetki etsiessä.

Vierailija
33/42 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt Tuula Koskimiehellä Iranissa? Mainostaa olevansa lempeä hammaslääkäri.

Vierailija
34/42 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oralissa?

Vierailija
35/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Lauri Ebelingillä tuolla: www.ehammas.fi. Lämpimästi voin suositella. Hammaslääkäri erittäin huomioonottava ja rauhallinen. Olisi ollut tarjolla rauhoittava lääkitys ja jopa nukutus, mutta kumpaakaan en loppujen lopuksi tarvinnut. Jäi tosi hyvä fiilis koko paikasta. Koko henkilökunta heti respasta lähtien todella ystävällinen ja tuntui ensimmäistä kertaa, että pelkoni oikeasti huomioitiin. Jatkossakin aion käydä Ehampaassa. :)

Vierailija
36/42 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreempia suosituksia? Kunnalliselta tosi huono ja kipeä kokemus, jatkossa vain yksityiselle.

Vierailija
37/42 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin näitä suosituksia tältä sivulta ja muutamalta muultakin sivulta ja päädyin Hammaslääkäriasema Albiniin ja Kai Aallolle (niin hölmön syyn kuin osoitteen vuoksi!). Albin vaikuttaa olevan sellainen vastaanotto, että tekevät siellä enemmän vaativia hoitoja kuin peruspaikkausta ja siellä oli paljon iäkkäitä potilaita, joilla oli vaikka mitä hoitoja. Siinä potilaita tuli ja meni, kun saavuin varmuuden vuoksi hyvissä ajoin (ja ihan paniikissa) ja seurasin tilannetta mielenkiinnolla.

Vaikka omasta mielestä minun hoito oli todella ihmeellistä ja vaativaa, Kai Aallon mielestä se oli erittäin helppoa ja homma sujui ennen kuin olin edes itse päässyt miettimään koko asiaa. Hän siinä naureskelikin, että on jotain oppinut 30 vuodessa. Oli muutenkin ihan huumorintajuinen tyyppi.

Itsekin olen syyllistynyt siihen, että ajattelin, että kaikki hammaslääkärit ovat jotenkin samanlaisia mutta näyttää se olevan niin, että kokemus ratkaisee. Itse en enää menisi muualle. Tämä sujui niin kivuttomasti ja helposti, että uskallan mennä jatkossakin.

Ja tajusin itse, ettei minua mikään hammashoito ole koskaan pelottanut vaan se uskon puute, että onkohan tämä asia nyt hallinnassa. Tietääkö hammaslääkäri, mitä tekee. Ja osaako tehdä. Ja sattuuko. Kun ei ole ennen aina "mennyt putkeen" ja siksi olen ollut niin peloissani. Olen pelännyt sitä "oho," hetkeä, kun joku instrumentti lipeää tai puudutuspiikki menee väärään paikkaan tai jotain putoaa kurkkuun jne.

Ja minulle siis aloitettiin juurihoito, puudutukseen meni noin 5min ja juurihoitoon noin 10 min. Eikä sattunut yhtään silloin ja vain hieman jälkikäteen.

Pelkoni on voitettu!!!

Halusin jakaa tämän juttuni. Pelkäättekö oikeasti hammashoitoa, vai sitä, ettei homma suju?!

38/42 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin hammaslääkärin hyvästä luettelosta klinikoista Suomessa. https://hammastieto.fi/

hammasoskari.fi

Vierailija
39/42 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa h.lääkärillä. Edellisestä oli jäänyt aikamonen pelko. ÄLKÄÄ MENKÖ HYGGAAN!

Eniveis,  menin sit vähän sellaiselle halpis-hammaslääkärille Helsingin keskustan tuntumassa, joka oli kuulemma erikoistunut pelkopotilaisiin. Tais hammaslääkäri itse ottaa ne lääkkeet :D

No, eipä voi sanoa että olis ollut pelottavaa. Tuli vaan siirrettyä sitä pelottavaa tulevaisuuteen, joku päivä mun on kuitenkin mentävä kunnon hammaslääkärille. Nyt vaan tarkastus + kuvat, oli suht edullista  verrattuna muihin alueen paikkoihin. Todettiin ettei reikiä, mutta tiedän ennestään että muita ongelmia on. Hammaslääkäri kyllä ohimennen mainitsi ne, mutta ei mitään hoitosuunnitelmaa, sanoi jopa ettei tarvii tulla uudestaan !?! 

Oli varmaan aineissa. Ei mun mielestä pelkoa poisteta sillä että on liian rento? No tästä ketjusta mä nyt sit kirjaan noi Esat sun muut muistiin jos vuoden päästä menisin.

Pelkäsin lapsena tukehtumista (oikomishoidossa pari kertaa lähelläkin) ja parikymppisenä oli ihan SAIRAS viisaudenhampaan poisto (3/4 meni aika helposti). Sittemmin pelko johtunu lähinnä siitä etta mua huijataan/rahastetaan, tai ihan törkeä käytös kuten siellä Hyggassa, en muista lääkärin nimeä.  Nuorehko mies, ei taida enää olla sielä.

Vierailija
40/42 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se BB-Krisu kävi hampaansa hoisittamassa. Sehän striimissään mainsoti jotain Hesan hammashoitola ja Helmeri komppas