Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hereillä ollessa alkava synnytys...

Vierailija
07.03.2006 |

Siis itse olen aina herännyt siihen, että supistelee.. Ja olen heti tiennyt että nyt pitää lähteä.

Nyt olen loppusuoralla tässä raskaudessa ja olen alkanut miettimään, että tajuaako sen yhtä varmasti jos alkaa supistelemaan esim päivällä.

Oisko kellään kokemusta asiassa?

Vedet on mennyt joka kerta vasta ponnistamaan alkaessa, joten sitä en osaa edes odottaa nytkään. Edelliset synnytykset ovat olleet vielä nopeita..

Sekin vielä lisänä, et aijemmissa loppuraskauksissa on ollut vielä bakteeri sotkemassa kuvioita ja aiheuttamassa turhaa kipua.

Nyt sitä ei ole, omaan vielä aika korkean kipukynnyksen...

Pelottaa et lapsi syntyy kotia.... =(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontalleen mennä.. Ja eiks supistelut satu, josta tietää synnytyksen käynnistyneen.... voihan niitä olla säännöllisesti vaikkei niinkään sattuisi???

Vierailija
2/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöt hyvin nihkeästi suhtautuivat kun soitin ja kysyin että voinko jo tulla vaikkei satukaan. Käskivät vaan soitella kun rupeaa sattumaan. Kolme tuntia koton oltuani soitin ja valehtelin että sattuu kun oli sellainen tunne että kai nämä supistukset nyt jotain tarkoittavat, ja sairaalaan pääsytäni synnytin kahdessakymmenessä minuutissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 nopeeta ja kun kolmannesta alkoi supistukset,jotka ei niinkään kivuliaita,muttei loppunu suihkussa, läähdettiin synnärille. Olin cm auki, synnytys ei oikein edistyny, kalvot pullotti, kätilö ei uskaltanu päästää pois ja mä en uskaltanu antaa kalvoja puhkaista. No kun vihdoin suostuin, ei menny ku ehkä vartti ni vauva oli syntynyt. Eli kolmas kesti 6h ( yhtä kauan ku 2 edellistä yhteensä).

Vierailija
4/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko kysysmys: Onko limatulppa lähtenyt ennen rankempia supisteluja vai missä vaiheessa näin yleisesti?

Itsellä ekassa synnytyksessä se on lähtenyt puolen tunnin sisään synnytyksen käynnistymisestä, jälkimmäisissä ei ole mitään tietoa..

Jääkö monesti huomaamatta?

Vierailija
5/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin viimeksi perille päästyä jo 7cm auki, puol tuntia meni siellä ja vauva oli ulkona. Kaikkiaan hommaan meni alta 2h 30min!!

Ja niin nopeasti lähdettiin silloinkin kuin vain päästiin, piti ottaa vaan se puoltuntinen (suurinpiirtein) lapsenvahtia.

Nyt on sama taas edessä...

No toivottavasti ehtii nytkin eikä mihkään autoon syntyisi..

Vierailija
6/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olis ehkä ollu,jos olisin odottanu aamuun asti kotona ja tosennu siinä että vedet meni ja mies kätilönä...

Vierailija
7/12 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T; kokenut

Vierailija
8/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kuulosta kovin uskottavalta!!

Vierailija
9/12 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odottelin kotona turhan kauan kun kuvittelin et tämä vielä kestää kuten ensimmäisen synnytyskin.

Kun vihdoin pääsin sairaalaan vauva oli ulkona 13min kuluttua ovesta sisään astumisesta!

Näin jälkikäteen olen sitä kauhistellut että jospa olisi syntynyt autoon tai kotiin, ei varmaan mikään kiva tilanne olisi!!!

Vierailija
10/12 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttää siltä, että vedet menee ja alkaa ponnnistuttaa, pikanen soitto 112:n ja ambulanssi paikalle.

Vierailija
11/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen aikana meni myös suoraan suoneen.

Äidille vaaraton, lapselle hyvinkin kohtalokasa bakteeri. Siihen on lapsia kuollut suomessakin ihan nykypäivänä..

Vierailija
12/12 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kakkosen synnytys kaikkiaan 15 tuntia ja koko aika oli kivuliasta. Alkoi supistella 10 min välein heti. Lähdettiin sairaalaan kun supparit tuli kahden minuutin välein. Olin vasta 6 cm auki. Vielä meni neljä tuntia ja sitten vauva syntyi. Kyllä sitä moneen kertaan tuli halattua ovenkarmia, sohvaa, nojatuolia ja pesukonettakin päivän aikana...

t.3