Paljonko pitää olla säästössä rahaa?
Puhutaan että pitää olla tietty summa rahaa säästössä. Tarkoittaako tämä sitä kotivaraa kun pitää olla ruokaa 3 päivää kaapissa. Kiitos.
Kommentit (17)
Kolmen kuukauden verran on hyvä kolmekymmentä vuotta aina parempi, kolmesataa tai tuhatta vuotta ihan jes!
Riippuu sinusta. Mitä omistat? Onko omakotitalo, kilpahevosia, koiria, auto? Onko vaara joutua työttömäksi, onko sinulla/puolisolla/lapsilla sairauksia? Vai elätkö yksin jossain keskustan yksiössä autottomaan ja työrintama turvattu?
Kaikista seikoista riippuen 3tontusta 100tonttuun
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei mahdottomasti tarvitse, mutta sijoitussalkun arvon on hyvä olla vähintään viisinumeroinen.
Muutama sata tuhatta salkussa ja muutamaan kuukauden Netto tilillä
Mitä enemmän, sitä parempi.
Raha ei koskaan petä.
Varmaan kysymys rahakkaille. Köyhällä ei ole mistä ottaa.
Kuukauden verran safkaa ja perustarviketta. Rahaa sen kolmen kuukauden verran jos kulutus pysyy samana, jos kiristää niin pääsee puoleenvuoteen.
Itsellä on neljän pankin luottokortit (kaikki ei kotimaisten pankkien). Luottorajat 1500-5000€ välillä. Ihan vaan sen takia jos jokin hakkeroidaan, on vielä vaihtoehtoja. Lisäksi muuta varallisuutta.
3-6kk pakolliset menot säästössä ja loput sijoittaa.
Ei mitäänkoska rahasi kuuluu yhteiseen kassaan paitsi meidän vassari/sosialistien, ne on meidän-kaverit-puolueen rahoja.
t. kädet syvällä toisten taskuilla ja niin kylmäkää ei tule että laittaisimme ne omiin taskuihin.
On vahingollista ajatellakkaan oman maan etuja
-Tytti
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sinusta. Mitä omistat? Onko omakotitalo, kilpahevosia, koiria, auto? Onko vaara joutua työttömäksi, onko sinulla/puolisolla/lapsilla sairauksia? Vai elätkö yksin jossain keskustan yksiössä autottomaan ja työrintama turvattu?
Kaikista seikoista riippuen 3tontusta 100tonttuun
en minä ole tonttu. Kysyin rahaa mitä pitää olla. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä en pysty töihin kun kipu on ja kipeä olen työkyvyttömyyseläke tulee kysyin paljonko rahaa on ja tuleeko erikseen kotivaraa vai onko sama raha. Olen kysyvä. Kiitos.
Sen verran, että jos vanha hajoaa niin saa kaupasta heti uuden tilalle.
Mulla on tilillä pari tonnia, käteisenä n. kymppitonni (ettei vouti vie) ja helposti myytävää tavaraa n. viidellä tonnilla. Tavaraa jota olen tarkoituksella puoli-ilmaiseksi kerännyt puskuriksi vuosien mittaan ja jota on helppoa myydä jos tarvii rahaa. Mutta sanoisin, että kai niitä säästöjä olisi hyvä olla ainakin sen verran, että saa muutaman kk asumiset ja elämiset maksettua, jos vaikka lähtee työ alta, tulee ero tms.
Rahaa ei mahdottomasti tarvitse, mutta sijoitussalkun arvon on hyvä olla vähintään viisinumeroinen.