Mitä sanoja teidän lemmikit tunnistaa?
Ja mikä eläin kyseessä?
Mun kissat reagoi ainakin seuraaviin: Omat nimensä, ei, ruoka, herkku, tonnikala, raksu, lääke, hyvä, puske, tule, istu, alas, hiljaa, anna pusu, ylös, kierähdä, tassu
😃 Ovat oppineet monet noista ihan itse, kun juttelen kateille niin paljon, osan olen opettanut herkkujen avulla
Kommentit (21)
nakki,makkara,ulos,lenkille.herkku,ei,mene vain,tule tänne,istu,seiso,maahan,tassu,hyppää
Ulos, koira, syömään, istu, maahan, paikka, odota, viereen, kierrä, vapaa, tassu, toinen, hae, lelu, sänkyyn nukkumaan, autoon, kotiin, hyppää, mennään, kuka tulee, etsi, pallo, missä nami, kumpi käsi, pusu, hophop, mene juomaan, autoon... Nämä tuli äkkiseltään mieleen. Varmaan on muitakin, mitä en muista. Jossain vaiheessa tunnisti myös monia lelujaan nimeltä, mutta joidenkin jouduttua roskiin ei ole jaksettu keksiä uusia nimiä leluille niin aktiivisesti ja sen takia koira ei niitä kaikkia erikseen tunne nimillä.
9-vuotias koira on siis kyseessä, ja tunnistaa toki myös oman nimensä sekä miehen ja minun nimet. Suurin osa näistä on "vahingossa" opetettu vaan käyttämällä tietyissä tilanteissa. Toki osa on myös suoria käskyjä, joita on treenattu ja opeteltu pennusta saakka.
Meidän Lucifer ymmärtää ainakin seuraavat sanat:
Mesenaatti
Agitaattori
Indoktrinaatio
Emansipaatio
Bulvaani
Hegemonia
Paradigma
Nomenklatura
Politrukki
Joo ei enää pelata Scramblea.
Kissani tunnistaa nimensä, komennot alas (pöydältä), hyi, ei. Toki varmaan äänensävyn tunnistaa eikä itse komentoa, mutta toimivat silti. Toki sitten reagoi ja tulee luo kun kutsuu kis kis.
Mun jänis osaa vaan katsoa videoita internetistä.
Koira osaa vaikka mitä sanoja, mutta osaanpa minäkin puhua koiraa; meidän Turre haukkuu takaisin, kun haukun sille.
Ap:n kissihän on mensan kermaa..=) Ainakin meidän wt:n verrattuna=)
Meidän kissi tuntee nimensä, sanat "ulos", "ei" ja "tule".
Siis jutellaanhan mekin tuolle pörriäiselle kuin ihmiselle, mutta noihin sanoihin se reagoi. Se haluaa aina olla ulkona (valjaissa), eli sana ulos saa sen ampaisemaan ulko-ovelle (no joo ei, se nostaa päätään ja se kannetaan ovelle).
Ei -sanaa käytetään jos se leikkii kynsinhampain ihmisten jaloilla. Se tottelee sen aikaa kun katsoo korvat luimussa ja jatkaa sitten.
Tule- sanaa käytän kun kutsun sen viereeni köllöttelemään. Se tottelee, tulee käymään ja mielenosoituksellisesti menee metrin päähän nukkumaan.
Kissit on ihania!
Kissa: Nimensä, ei, alas, syömään, juomaan, tule, mene, istu, nouda, pusu, puske, hyppää, tuo pallo, harjataan, leikataan kynnet, paikka... Nuo nyt ekana tuli mieleen. Ei ole erikseen koulutettu kuin istumaan.
Kissat: tunnistaa omat nimensä ja toistensa nimet, ei, tule (kutsuessa kyllä sanon yleensä tsutsu en tiedä edes mistä tapa lähtenyt.)
Koira 5v. tunnistaa sanat ja sanonnat:
Oma nimi, matte, husse, tule, tänne, istu, seuraa, sivulle, odota, pomppu, peruuta, ei, nukutaan vielä vähän (palaa petiinsä), ruoka, herkku, pestään tassut, otetaan panta pois, ei hauku, ei tule, menee menee!, aarre, pallo, etsitään, hakee hakee, uimaan, alas, hyi, jätä (ei koske herkkuun), kissa, mökki/mökille, koirapuisto/koirapuistoon, autolle (menee autolle), oma paikka (menee omalle paikalle autossa, keittiössä tms), mennäänkö nukkumaan (hyppää petiin), ota mukaan se (ottaa suuhun maassa olevan esineen ja ottaa sen mukaan).
Meidän katti vihaa sanaa EI. Varmasti se ymmärtää ja ilme muuttuu heti happamaksi. Se on vaan niin mölli, että testaa rajojaan ja mun hermoja. Joskus se jopa märisee vastaan. :D
Meilläpä on kaksikieliset kissat.
Tunnistavat ehkä nimensä ja kaikki lempinimensä, onko nälkä, mat, ei, nej, alas, pappa tulee. Toinen on niin fiksu että joskus uskon sen ymmärtävän ”koira tulee”.
Jos en löydä toista, kysyn yleensä toiselta ”missä sisko” tai ”missä veli”. Ymmärtävät toki, mutta ajattelevat etteivät viitsi selostaa niin itsestäänselvää asiaa.
Ei se suostu kertomaan. Vaikuttaa ymmärtävän koko ajan.
13 jatkaa.
Kasvoin mäyräkoiran kanssa ja se vasta ymmärsikin. Se vihasi intohimoisesti kissoja ja ryntäsi ikkunaan aina kun mainittiin kissa (omakotitalo, usein tilanne oli se että naapurin kissa oli pihallamme). Alettiin sanoa ”koo ii äs äs aa” ettei se ymmärtäisi, mutta senkin se oppi.
”Tulee” sai sen aina vahtimaan ovea. Myös silloin, kun puhuttiin esim. telkkariohjelmasta.
Istu
Maahan
Tassu
Lähetään
Autoon
Nälkä
Oma paikka
Ei
Nätisti
Hyppää
Koira 14v
Vierailija kirjoitti:
Meidän Lucifer ymmärtää ainakin seuraavat sanat:
Mesenaatti
Agitaattori
Indoktrinaatio
Emansipaatio
Bulvaani
Hegemonia
Paradigma
Nomenklatura
PolitrukkiJoo ei enää pelata Scramblea.
Hyvä niin, koska pelin nimi on Scrabble.
Tee pissa
Ruokaa
Hyppää
Kapu pääsee autoon
Takapenkille
Istu
Alas
Mennään pötkölle
Ei
Nyt nukkumaan
Bostoninterrieri narttu 6 vee:)
Ei ole sana, mutta lapsuudenkotini kissa tunnisti lempiruokatölkkinsä avaamisesta tulevan äänen. Hän heräsi siihen vaikka kesken unien. Mikään muu ruokapurkki ei aiheuttanut samaa, vaikka ne olivat samanlaisia.
Ne ei muuten useinkaan tunnista niitä sanoja, vaan tunnistaa suun äänensävyn, ilmeet ja eleet! Me ollaan opetettu koiralle vaikka mitä temppuja ja sitten huomattu, että itse käskysanoja voi vaihtaa toiselle kielelle tai korvata millä vasn toisella sanalla. Koira katsoo tempun tekemisessä mm. mun silmien liikkeitä, käden asentoa, koko kropan liikkeitä jne. Nyt sitten tuttavat ihailevat koiraa, joka osaa vaikka mitä vieraita kieliä 😝