Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jonka mielestä joulun kaupallisuus on mennyt jo absurdiuden puolelle?

Vierailija
13.10.2016 |

2,5kk ennen aattoa alkoi kaupoissa jouluromujen myynti ja mainostus. :O Toki kyseessä kauppiaille tärkein sesonki ja pitkään joulu on ollut yhtä markkinahumua, mutta nyt on mielestäni mennyt touhu pahasti överiksi!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun niihin, jotka tykkää hoitaa "pakolliset" kaupalliseen jouluun kuuluvat ajoissa. Hankin lahjat viimeistään marraskuussa. Teen laatikot paistoa vaille valmiiksi joulukuun alussa. Jne. Joulun alla en hösää vaan juon glögiä ja poltan kynttilöitä.

Vierailija
22/25 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua sitä, mikä kaupallisuudessa ahdistaa, jos ei itse antaudu sen vietäväksi? Ja antaa sille piutpaut?

Mutta sen taas ymmärrän hyvin, että kaikkia ei joulu innosta samalla tavalla kuin minua, ja koitankin aina hillitä jouluinnoitteluani. Paitsi näin palstalla olisi kiva hehkutella jouluhenkisten kanssa, mutta  silloinkin tulee tunne, että loukkaa joulun inhoajia. Tosin tämä ketju ei selvästikään ollut joulumyönteinen.

Juuri se, että sitä ei voi välttää. Mainokset tv:ssä, tienvarsilla, nettisivuilla jne jne. kaikkialla raikaavat joululaulut ja äänimainokset yms. Eihän siinä varmasti mikään päähän ottaisikaan, jos siitä voisi jollain konstilla jättäytyä ulkopuolelle. Luterilaisia varmaankin ärsyttää heille tärkeän hengellisen juhlan jyrääminen maallisella vouhotuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupallisuus on mennyt absurdiuden puolelle

Vierailija
24/25 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua sitä, mikä kaupallisuudessa ahdistaa, jos ei itse antaudu sen vietäväksi? Ja antaa sille piutpaut?

Mutta sen taas ymmärrän hyvin, että kaikkia ei joulu innosta samalla tavalla kuin minua, ja koitankin aina hillitä jouluinnoitteluani. Paitsi näin palstalla olisi kiva hehkutella jouluhenkisten kanssa, mutta  silloinkin tulee tunne, että loukkaa joulun inhoajia. Tosin tämä ketju ei selvästikään ollut joulumyönteinen.

Juuri se, että sitä ei voi välttää. Mainokset tv:ssä, tienvarsilla, nettisivuilla jne jne. kaikkialla raikaavat joululaulut ja äänimainokset yms. Eihän siinä varmasti mikään päähän ottaisikaan, jos siitä voisi jollain konstilla jättäytyä ulkopuolelle. Luterilaisia varmaankin ärsyttää heille tärkeän hengellisen juhlan jyrääminen maallisella vouhotuksella.

Kai sitä vielä alkaa kiinnittää ylikorostetusti huomioita niihin asioihin jotka harmittavat.

Vierailija
25/25 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu, mutta toisaalta hyvä juttu, on se, että joulutuotteiden alennusmyynti alkaa jo ennen joulua eli ehdit halutessasi ostamaan "pakolliset" jouluasiat halvalla, jos maltat odottaa aatonaattoon asti.

Kaikesta huolimatta toivotan teille kaikille jo hyvissä ajoin hyvää ja rauhallista joulua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi