Auttakaa, ummetukseen ei auta mikään
en halua enää punnertaa tuonkokoisia pökäleitä.
Kakkapökäle on niin kova ja paksu, että tullessaan tuntuu kuin jokin repeäisi ja sitten pyyhkiessä tulee aavistus vertakin, varmaan joku oikeasti repeääkin, koska pökäle on todella paksu.
Luumut, levolacit ei ole auttaneet yhtään, ei siis yhtään. Parina päivänä söin kiiviäkin, mutta ei näemmä vaikutusta. Alkoi kun tulin raskaaksi, nyt rv 9+0
Pitääkö tässä turvautua microlaxiin? Sekin on vain hetkellinen apu, ongelma on taas seuraavalla kerralla. Takapuoli ei pääse parantumaan kun seuraavalla kerralla uloste on aivan yhtä kovaa ja paksu köntti, niin repii taas.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Rasvaista ruokaakin olen syönyt. Tuntuu ettei nyt auta mikään
Koita vähentää viljakuitua.
Juo paljon vettä ja ota reilu annos magnesiumia ja c-vitamiinia!
Onko reilusta annoksesta magnesiumia jotaiin haittaa vauvalle?
Voiko tuo raskausajan vitamiini saada aikaan ummetusta? Luulen kyllä että johtuu ihan vain raskaudesta
Ap
Minulla toimii se, että syön aamuisin kaurapuuroa. Muutenkin ruokavalion tulisi olla kunnossa ja nesteensaannin riittävää. Liikunta auttaa. Jos ruoassa ei ole tarpeeksi kuitumassaa, siitä tulee helposti kovaa ja kuivaa ja huonosti kulkevaa ulostetta.
En tiedä miksi et voisi käyttää microlaxia raskaudesta selviämiseen, koska tila on luultavasti joka tapauksessa väliaikainen.
Olen ymmärtänyt että ylimääräinen magnesium ei imeydy ja siksi se aiheuttaa helpon ulostuksen. Vettä kannattaa myös juoda magnesiumtablettien käytön yhteydessä. Emgesan apteekista toimii hyvin, mutta jos ummetus on paha, otan ainakin 4 ensimmäisellä kerralla ja sitten vähennän sellaiseen annokseen jolla vatsa toimii. Yksi ei riitä minulle.
no tuota, risiini öljy, niin eiköhän....
Lisää jotain öljyä/rasvaa ruokaan.
Kannattaa jatkaa sitä Pegorionia sinnikkäästi, "sitä ei voi käyttää liikaa, eikä liian kauaa" (totesi lastenlääkäri kun esikoiselle sitä määräsi), kyllä sen pitäisi nimenomaan jatkuvassa käytössä auttaa.
Joillakin auttaa myös kiwi?
Vierailija kirjoitti:
Onko reilusta annoksesta magnesiumia jotaiin haittaa vauvalle?
Voiko tuo raskausajan vitamiini saada aikaan ummetusta? Luulen kyllä että johtuu ihan vain raskaudesta
Ap
Ei ole, liika huuhtoutuu pois. Magnesiumsitraatti on paras, uloste pehmenee ja suoli rentoutuu.
Varmaankin rentoutat jokaista ulkoistusyritystä käsisuihkulla ja kuumalla vedellä? Ja avitat sormin, niin se vaan pahimmillaan on joka juuttaan kerta tehtävä ja heti helpottaa. Eikä ole kynsi raapinut paikkoja auki, vaikka tämä apukonsti on ollut jo vuosia käytössä.
Rasvaista ruokaakin olen syönyt. Tuntuu ettei nyt auta mikään