Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, ummetukseen ei auta mikään

Vierailija
13.10.2016 |

en halua enää punnertaa tuonkokoisia pökäleitä.
Kakkapökäle on niin kova ja paksu, että tullessaan tuntuu kuin jokin repeäisi ja sitten pyyhkiessä tulee aavistus vertakin, varmaan joku oikeasti repeääkin, koska pökäle on todella paksu.

Luumut, levolacit ei ole auttaneet yhtään, ei siis yhtään. Parina päivänä söin kiiviäkin, mutta ei näemmä vaikutusta. Alkoi kun tulin raskaaksi, nyt rv 9+0

Pitääkö tässä turvautua microlaxiin? Sekin on vain hetkellinen apu, ongelma on taas seuraavalla kerralla. Takapuoli ei pääse parantumaan kun seuraavalla kerralla uloste on aivan yhtä kovaa ja paksu köntti, niin repii taas.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se pökäle on jo siellä paksusuolessa ei siihen auta mikään syöminen tai juominen, ainoastaan sen fyysinen kaivaminen pois. 

Vierailija
42/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän kuitua. Oletko näitä hiilarikammoisia? Lisää kuitua reippaasti ruokavalioon niin onnistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän kuitua. Oletko näitä hiilarikammoisia? Lisää kuitua reippaasti ruokavalioon niin onnistuu. 

Myös vettä pitää juoda tarpeeksi. 

Vierailija
44/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaista ruokaakin olen syönyt. Tuntuu ettei nyt auta mikään

Koita vähentää viljakuitua.

Ei vaan nimenomaan lisätä. Mä syön paljon viljakuitua ja vatsa toimii säännöllisesti ja hyvin joka päivä. 

Vierailija
45/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pitkä ja ohuehko letku. Laita letkun toinen pää takapyllyysi ja toinen suuhusi ja ime kakat ulos. Helppoa ja vaivatonta!

Mitä tapahtuisi jos letkun toisen pään työntää takapyllyyn, toisen pään etupyllyyn ja pieraisee?

Vierailija
46/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa kuitua. Vähennä sitä. Lihaa tilalle.

Nimenomaan päinvastoin.

Vierailija
47/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Oxycontinia kipuun ja se kovetti vatsan täydellisesti, Microlax auttoi hyvin. Yleisellä tasolla kellotin missä ajassa tehosi, kesti minulla sen 15 minuuttia ennen kun oli aika mennä istunnolle. 

Jos syö valkoista leipää ja nisua niin kovettaa vatsaa. Em. kannattaa vaihtaa kuitupitoiseen ruisleipään. Itse lopetin ranskanleivän syömisen, syön ruisleipää ja hapankorppuja ja tavanomaista kotiruokaa niin vatsaa toimii ok ja hellästi, ja muistaa juoda ettei suoliaines kuivu pökäleeksi.

Vierailija
48/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormella kaivetaan. Ei ole vitsi. 

Jos tilanne on tuollainen apteekista saa peräruiskeita, jotka auttaa minuuteissa. Merkki muistaakseni Microlax. 

Vierailija
49/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö mitään täysjyvää, se ummettaa entistä enemmän. Lisää rasvaa syömisiin tai syö edes normaalirasvaista ruokaa.

Väärin. 

Vierailija
50/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precosa on ripulilääke. Levolac tai vastaava ei käy jos vatsa ei siedä laktoosia, tulee jäätävät kivut, meillä joutui nuori päivystykseen tämän takia. Antoivat kahta kipulääkettä suoneen kun ei päässyt kävelemään. Vanha ketju mutta Pegorion on paras laiskalle vatsalle, voi käyttää säännöllisesti. 

Suomessa vaan käsketään puputtaa kuitua ja juoda rasvatonta maitoa. Mulla menee oma vatsa tukkoon puurosta ja tulee etova olo. Ihan sama onko kuitupitoista vai manna- tai riisipuuroa, sama vika ollut lapsesta asti. Myös makaronilaatikko saa aikaan saman reaktion. Eikä ole muita traumoja näistä että olisi pakotettu syömään tai jotain. 

Varmasti jokainen löytää kokeilemalla sopivan ruokavalion. Onneksi on myös tuo Pegorion :)

Vierailija
51/51 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa kuitua. Vähennä sitä. Lihaa tilalle.

Nimenomaan päinvastoin.

Mulla on kokemusta vain siitä, että liika kuitu ummettaa. Lihapainotteisella ei koskaan ummetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi