Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aloittavat parturi-kampaajat, hierojat tai vastaavat muut yrittäjät oikein elättävät itsensä?

Vierailija
13.10.2016 |

Kun asiakkailla menee ainakin vuoden verran, että löytävät uuden yrityksen tai yrittäjän - jos sittenkään.
Millaisia ratkaisuja teillä on oikein ollut? Haluaisin kouluttautua uudelle alalle ja perustaa kivijalkaliikkeen, mutta hirvittää se yrityksen aloittaminen...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistakin duunia on pakko painaa perse kipeänä (ja pystyssä). 

22/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja ku laittaa sulle 750 e ennakot,niin etsit vaikka kiven alta asiakkaat! Näin mulle kävi, vaikka tstolla sanoivat että sitten kun alkaa tulla tuloja, voit alkaa ilmoittelemaan,niin katellaan niitä ennakoita sitten... Seuraavalla vkolla kolahti eka ennakko maksuun, eikä ymmärrystä herunut enää....

Eli et  ilmoittanut verottajalle mitään arvioitua tulosummaa verotuksesi perustaksi? Verottaja sitten itse näköjään repäisi hatusta tuon summan. Noh, saathan ne maksamasi verot sitten palautuksena takaisin. 

Kun yrityksen perustaa, siihen tarvitaan tietysti pääomaa. Eli mennäänkö omalla vai lainapääomalla, siinä asia mikä jokaisen yrittäjän pitää ratkaista itse.

Ensimmäisenä vuonna kannattaa säätää yel-maksu mahdollisimman alas. Uudet yrittäjät saavat pari vuotta 25% alennusta yel-maksuista, se on ihan kiva bonus.

Verotus menee sen mukaan, mitä itse arvioi tienaavansa. Eli se pitää ilmoittaa verottajalle, muuten pistävät oman arvion mukaan. Veroprosenttia pystyy kyllä yrittäjäkin oikein mainiosti kesken vuotta muuttamaan, ei mitään ongelmaa, asia hoituu puhelinsoitolla. En oikein ymmärrä, miksi sinun kohdallasi asia ei hoitunut.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä joutuu maksamaan YELin tuli palkkaa tai ei.

Tietysti joutuu, mutta sen maksun suuruden voi itse päättää. Jos maksaa vain minimiä, se on suunnilleen 100€ kuussa eli kenenkään ei pitäisi mennä konkkaan sen vuoksi. Maksavat palkansaajatkin palkastaan tulevan eläkkeensä, miksi sitten ei yrittäjä? Tottakai eläke pitää ja kannattaakin maksaa itselle, itsehän siitä kärsii, jos sitä ei tee. Itse suosittelisin kyllä yel-maksun lisäksi muitakin eläkesijoituksia, esim. osakkeet, indeksirahastot tms.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa joillain vissiin naisyrittäjyys egon päälle kun täytyy huoritella...

Vierailija
25/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikevaihto jää alle 8500 euroon vuodessa, ei tarvitsen maksaa arvonlisäveroa, sopii varsinkin sivutoimiselle tai kokeilijalle, joka katsoo saisiko asiakkaita. Monia töitähän voi tehdä kotonaan, asiakkaan luona tai vuokratiloissa toisen (saman tai eri alan) yrittäjän kanssa, nähdäkseen onko kysyntää, mitä pitäisi suunnitelmissa/palvelussa muuttaa, missä palvelua tarjota jne.

Yrittäjäkurssi kannattaa käydä ja onkin usein starttirahan saamisen edellytys.

Minäkin suosittelisin tarjoamaan ilta- ja lauantaiaikoja asiakkaille.

Vierailija
26/26 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kampaajat, jotka tekisivät enemmän ilta-aikaan töitä? Ei me maksavat asiakkaat ehditä keskellä päivää värjäyttämään hiuksia, vaan voisin tulla 17-20.. Edes pari päivää viikossa voisitte palvella myöhempään (vaikka perhe-elämä kärsisikin, niin kärsii muillakin vuorotyössä).

Täytyypä vihjaista parturi-kampaaja tyttärelle. Kyllä hän monesti on lauantaisin töissä, mutta ei kyllä arki-iltaisin.